Új Roosevelt?
2011. szeptember 18. írta: városjáró

Új Roosevelt?


A hétvégi autómentes Andrássy pikniken kint volt a BKK is. Az ő standjukon volt látható ez az új Rooseveltes látványterv is.

Átgondolták volna a projektet? Ez a verzió valóban fa- vagy növénybarátabb lesz a korábbihoz képest? Nagyhurokból kishurok? Miért pont így? Mi forr Budapest új városátalakítási vegykonyhájában? 

Hivatalos információk - az igéretekkel ellentében - egyelőre továbbra sincsenek.


autómentes Lánchíd :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr443237109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peteraxx · http://www.revu.hu 2011.09.18. 23:34:40

nagy hurokból kis hurok, ennyi

cso zsi 2011.09.19. 12:14:45

Esetleg, ha lebontanák a Lánchíd, és a Bazilika közötti épületeket, a műemlékváros megőrzéséért, kisebb lenne a gond. Elvégre a Bazilka-Lánchíd-Vár nem véletlenül épült úgy, ahogy. Csak a telekspekulánsok... már akkoriban is.

kekeckecc 2011.09.19. 13:57:39

De basszus, ebben is kivágandók a százéves fák a tér közepéről! Zöldnek zöldebb, de destruktív, korántsem kortárs tájépítészet! Ne hagyjuk azokat a gyönyörű fákat!

nickelbolha 2011.09.19. 14:15:22

Ja és vezessük be, hogy az árpád-hídon se lehessen autózni, teljes szélességében sétálóutcává és bicikliúttá nyilvánítsuk, a szélén pedig kávézók, üzletek és éttermek legyenek.

Az M7-esen pedig forgalomcsökkentő intézkedéseket kell haladéktalanul bevezetni.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.09.19. 14:45:08

Általában az ilyen építészeti, városképet befolyásoló átalakítások az első tervek, de az elfogadott változatok és a végeredmény között is számos eltéréssel valósulnak meg – ez már csak ilyen sport. Nézd csak meg a Kiskörút végleges változatát és a még kint lévő, a projektet reklámozó táblán látható képet! Csodálkozni fogsz. ;)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.09.19. 14:48:06

@bestpixel: Most belegondolva, lehet, hogy már nincs kint a tábla, de lényeg az, hogy teljesen más állapotok voltak ráfestve, mint ami a végén megvalósult (pl. a villamos sínek helyzete, stb.)

Jokkura 2011.09.19. 14:54:11

Mióta a Lánchíd és Grasham megépült azóta ovál(kör)irányú forgalom volt/van.
Szerintem a mgoldás ott keresendő,hogy amennyi forgalmaz ráengedek valamire ,azt minél flottabbul el is vezessem ,és csinálok felesleges káoszt, torlódást.
Vitézke és az összes slepje menjen a Holdra söprögetni (lehetőleg olyan orosz űrhajón ,aminek nincs returjegye)
Ez a vitézke ,(fél)cigó rokonával a háta megett és tonibá~val karöltve egyre vadabb és a realitásoktól egyre messzebb levő dolgokat akar lenyomni a torkunkon.Persze ,hisz meg kell tömni a sok haver zsebét (lehetőleg CHF-el)."merjünk nagyot álmodni" na persze ,de csak a ti zsebetekre ... Gigantomán ,mint Hitler ,Sztálin ...

altimus 2011.09.19. 14:59:59

a jelenlegi allapotra semmi szukseg, boven eleg lenne egy kis hurok, a hidrol levezeto forgalmat ez nem befolyasolna, a felvezeto forgalomra is eleg kell, hogy legyen az egy sav, mert a hid ugyis egysavos. szoval jo sok zold teruletet lehetne ezzel nyerni. termeszetesen a mai fak kivagasaban nem gondolkodik senki, csoda, hogy ott vannak es tulelnek.

amugy a teret sajnos idokozben atneveztek, mostmar praktikusan minden szechenyirol van elnevezve azon a kornyeken, a hidtol, a rakparton at az mta elotti terig ... minden. pedig nem hangzott rosszul a roosevelt ter es szechenyi erdemeihez abszolut semmit nem ad az hozza, hogy kapott meg egy teret.

Jokkura 2011.09.19. 15:02:12

@nickelbolha: ,Az Árpádhídon keresztbe lehessen csak közlekedni

az M7 pedig néha önállóan is fogamcsökkenti önmagát :)
De csak emlékkezz ,hogy ki is újítatta fel ,honnan származott a kő?
csak kiadta a parancsot és az időzített forgalomcsökkentő bekapcsol :)

Szerintem a Hungáriától befelé csak konflissal lehessen csak közlekedni ,kivéve a "gyebi bírót" + holdudvarát akinek csak és kizárólag hasoncsúszva !

altimus 2011.09.19. 15:03:26

meg egy dolog persze: jelenleg a hidra felhajto busz sajat buszsavon jut el majdnem a hid felhajtoig kozvetlenul. az uj terv szerint, ha jol latom, mar a miniszteriumnal egy savossa alakul az ut. tavolsagban ez nem jelentos, talan 50-60 meter lehet, de itt praktikusan allando lesz a torlodas, ugyhogy talan ezt az egy aggalyos pontot latom en.

Jokkura 2011.09.19. 15:04:15

@altimus: Csak a z amerikaiak orroltak meg ránk. Ennyi a pozítívum(?) + hogy egy vagyonért mindent át kellett írni .

altimus 2011.09.19. 15:21:49

@Jokkura: kit erdekelnek ilyen apro dolgok, keletrol az orosz, nyugarol az eu ellen viselt hadjarat, nameg az usa. de mi vitezul hadban allunk. viszont kina a szovetsegesunk!

(amugy az index cimlapon szereplo hir szerint most kapott a hadsereg 20 uj helikoptert ingyen az usa-tol)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.19. 15:22:00

A tervezéssel az a legnagyobb baj, hogy ismét a városlakók feje fölött zajlik. Sem a BKK, sem a Teampannon nem szólal meg. Pedig meg lettek keresve - hogy szépen fogalmazzak.

Számomra ez a verzió annyiban jobb hogy kevesebb a kő, de a forgalommal továbbra sem törődnek. Egyszerűen átteszi máshová.

cso zsi 2011.09.19. 15:28:47

@altimus: A jelenlegi állapot nem csak a híd és a József Attila utca forgalmát köti össze.

Az átnevezősdiben meg elég érthetetlen, hogy ha a 4-es villamost összekeverhet(t)em a 4-es busszal, akkor a Széchenyi nevű egymás hegyén-hátán lévő dolgokat meg nem? Ha a buszról nem tudom, hogy nem villamos, akkor a térről is hihetem, hogy híd. :))))

altimus 2011.09.19. 15:35:19

@városjáró: ez igy van, de szerintem itt mar a forgalommal sokat nem lehet tenni, aki atmegy az alaguton, vegigmegy a fo utcan az vagy felhajt a lanchidra, vagy megy az erzsebet fele. aki vegigmegy a jozsef attila-n az a lanchidra igyekszik.

ugyhogy a forgalomcsillapitasnak, szabalyozasnak itt mar sok ertelme nincs.

a forgalomszabalyozashoz kellene korgyuru, parkolok, elovarosi kozlekedes ... de a 400 Ft-os benzin arat nezve a jo tomegkozlekedes + elovarosi kozlekedes majdnem meg is oldana a problemat, az emberek nagy resze ma nem luxusbol, hanem kinbol autozik.

altimus 2011.09.19. 15:38:21

@cso zsi: az atnevezosdi nyilvan politikai kerdes, amiben vannak nevetseges dolgok (moszkva ter, roosevelt ter), hulyesegek (liszt ferenc repuloter), mellefogasok (elvis), izlestelensegek (janos pal papa ter), hogy a hidakat ne is emlitsuk, mert a lagymanyosi hid speciel tokeletes nev volt, ehhez kepest a rakoczi ferenc hid erosen nevetseges. hasonlokepp a megyeri hid elnevezes is tokeletes volt.

Jokkura 2011.09.19. 15:52:07

@cso zsi: hát a fekete 4 -es busz már elég régóta 105 ,az még avitézke előtti időben avanzsálódott 105-sé

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.19. 15:53:50

@altimus:
Azt azért remélem, nem felejtettük el teljesen az agymosásban, hogy a Lágymányosi annak a hídnak nem az eredeti neve volt. Ha nem a "vaskoronás" avatja fel, "már más neve volna" :-)))
Na ja, neki meg a Szent Imre nem tetszett… Így vagyunk ezzel.
Nekem meg a Lágymányosi nem jött be, mert hosszú és külföldieknek megjegyezhetetlen - kimondhatatlan.

tintamin 2011.09.19. 16:03:40

Nocsak-nocsak.
Nemcsak deszkás-bmx-es hely lesz ez is? Csodálkoznék, ha nem valami vacak jönne elő belőle (bocs, tudom, hogy a "magyaros pesszimizmus" kilóg, de én azt mondanám, hogy a "magyaros tapasztalat"...)

Jokkura 2011.09.19. 16:11:25

@altimus: :) Jól összeveszünk az orosszal aztán megyünk oda pitizni ( pl gáz,olaj ,egyéb kereskedelem...)
Kína nem a szövetségesünk,hanem a hűbérurunk : megvett minket 1mrd €-ért ,kérdezd csak legfőbb álmódónkat ,aki nem képes felébredni és két lábban a földön járni .
Valahol (:) ) mondta valaki : ..."csapataink hadban állnak..." ühüm ,persze, csak az ellnenség nem kívül van hanem belül ( és fenn) és 'vitéziül'ellenállunk ---a józan észnek
Ingyééé?? "óvakodj a görögöktól ,ha ajándékot adnak!" sokba fog ez még fájni nekünk....

Úgy van! tényleg vcsak kínból,muszájból autózunk ( pl: Bp-Lajosmizse Mávval ,retur 3000.-/fő teljesárú és az útidő ~ 2 óra --[csak oda] ) Ua,gk.-val--benzines-- cca 4 000.-és kb 2 óra (oda -vissza) szállítható személyek száma 5 fő ( 800.-/fő) ) most akkor miről is beszélünk tömegközlekedés címszó alatt??
ha meg az üza adója megugrik + a 27% akkor marad a bicikli, lábbusz, és síléc,szánkó ---adó bevétel megint csökken --> ujabb adóemelés ,mert a bevétel elmarad a várttól .
Matolcsy,mint diplomás??? annyi esze sincs mint egy pitris ci... -nak ,vagy apróéert eladja az országot --Júdás!

A Megyeri hídat is átnevezték (írtad,hogy :"volt") ,mire és mikor ?
esetleg I.O...V.. Legfőbb Méltóságoság ViziÁtkelő -vé ? :)

Jokkura 2011.09.19. 16:24:29

@Mormogi Papa:
Külföldön is van jópár elnevezés ,ami nekünk nehéz kiejteni . Ha Magyarországra jön tanulja meg,hogy itt a földrajzi nevek magyarul vannak . Ha én külfölre megyek ,akkor nem várom el ,számomra megjegyezhetőre és kimondhatóra kereszteljenek át mindent.
A lágymányosi elnevezés jó semleges volt és utalt a XI. ker egyik részének a régi nevére ( elvileg pont oda érkezett)
Lágymányos =(langyos--hőforrások által melegített) mocsaras, lápos terület . Szép régi elnevezés.
De, ma Magyarországon minden szent ...
A Szabadsághídból nem akarnak Ferenc József hídat , a Petőfi hídból Horty hídat csinálni ?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.19. 19:12:50

@altimus: Dugópufferre is szükség van, legalábbis addig amíg alagútban át össze nem kötik a város É-D, K-Ny, ÉK-DNy, ÉNy-DK irányú autós forgalmát. Aki azt vallja hogy ez a forrgalom a 21. században az ördögtől való, az nem csak nekünk, de önmagának is HAZUDIK!

cso zsi 2011.09.19. 22:37:57

@Jokkura: A hülyeség pártfüggetlen. :)))

@városjáró: Egyszerűbb lenne, ha a Lánchidat egy tollvonással lezárnák, és az egész nem lenne vita tárgya.
Lassan nem lesz autó az utakon, ha így folytatják odafent. Nem baj, majd konflissal...Bár utoljára az abraknakvalót is géperejűvel hozták arra a helyre, ahol a pacik parkoltak.

Vaandor 2011.09.23. 19:52:27

@altimus: Rosszul látod a buszsávot. A hurok külső sávjában is látszik a kis fehér BUSZ-felirat, illetve a (fáktól nem jól látszó) megálló után ott a sáv elfogytát jelző három terelőnyíl.

Nem tűnik rossz tervnek.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.10.02. 22:02:04

Vitézy és sleppje célja a műdugó létrehozása, a parkolóhelyek megszüntetése, és a hálózati kapcsolatok (kanyarodási lehetéségek) megszűntetése.
Mindezt abból vezeti le, hogy akkor jobb lesz a tömegközlekedésnek.
Csak azzal nem számol, hogy a tömegközlekedési utazások közel 2/3-a közúti forgalommal együtthaladó járműveken történik. Így a gépkocsik fingatása egyúttal szivatja tömegközlekedőket is, nomeg a taxival utazókat és a bicikliseket is. Ez nem városfejlesztés....

A Roosevelt téri hókuszpókusz igazi célja a fenti hármas cél elérése, a gyalogosok (nem is létező igénye) csak átlátszó ürügy.

E helyszínen is (a gyalogosokkal takarózva) becsempészik a tervbe a Dorottya utca megszüntetését, a Széchenyi utca megszüntetését, és a rakpartról is csak felhajtani lehet, lehajtani nem. Ezzel kerékpárosok által kedvelt útvonalat szűntet meg, továbbá a 2-es villamospótló és a metrópótló sem mehet többé a Széchenyi utcában.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.10.04. 12:19:41

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Vitézyék műdugó elve sajnos nagyon is gyakorlat. Elég csak megnézni az új Deákot. A 9-es busz képtelen visszafordulni a Madách házaktól az Astoria felé, annyira beáll a Bajcsy/Harmincad utca. Régen sem volt ott gyorsforgalmi, de ami a mesteségesen blokkolt Petőfi S. óta van, az szándékolt katasztrófa. (Roosevelt-ről persze azóta is mély csend van BKK/Teampannon tájékán, pedig hetnete írok nekik.)
süti beállítások módosítása