Tanácstalan poszt
2020. február 09. írta: városjáró

Tanácstalan poszt

Helyzet: Találsz a parkban egy autóindító kártyát. A közeli parkolóban öt perc alatt megtalálod a hozzá tartozó, pár éves, középkategóriás, külföldi rendszámú gépkocsit is. Mit kell tenned, és miért épp azt?

Többek logikus válasza szerint értesíteni kell a rendőrséget.

Én is ekként cselekedetem.
A központi számot hívva elsőre egy kedves hölgyhang azt mondta, hogy ha negyed órát ott tudok maradni még a gépjárműnél, akkor küld egy járőrt. Aztán nem sokkal később visszahívott nem kijelzős számról, hogy vigyem inkább be a kerületileg illetékes kapitányságra az indítókártyát, ha nem gond. Időm volt, bevittem.
Ámde ott a portaszolgálat akkora szemekkel nézett rám, mikor közöltem jövetelem célját, mintha UFÓ-t látott volna. Hosszan kellett győzködnöm az egyébként kedves, ámde láthatóan teljesen inaktív kapuőrt, hogy szóljon már fel valakinek, aki ilyen ügyben illetékes lehet. Végül lejött egy harmadik rendőr, aki ugyancsak készségesen, de kvázi azt mondta, hogy ennek így mennyire nincsen semmi értelme, mert a közterületi talált tárgyakat szerinte a kerületi önkormányzatban kell leadni.
- Hétvége délután? - kérdeztem. - Háttt őőő... - mondta a rendőr. Majd hozzátette, hogy szerinte tényleg ez volna a megoldás, mert végül ők is ezt fogják tenni, csak legjobb esetben két-három nap múlva... Kérdeztem erre őt bátortalanul, hogy addig nem tudnák-e esetleg lekérdezni rendszám alapján a külhoni tulajdonost? Mire szomorúan azt felelte, nekik nem ér össze az adatbázisuk az ehhez szükséges központéval...
Végül egy pecsét és fejléc nélküli 20 éve lejárt (199... dátumozású) átvételi cédulán igazolta, hogy átvette tőlem az indítókártyát - majd fásultan visszaballagott az épületébe.

ik.jpg(a kép csak illusztráció)

Lélekben azóta is csak állok a kapitányság előtt és vakarom a fejem... Mert lehet, hogy én voltam csak tudatlan, de nem áll össze a kép, hogy a megoldás érdekében egy becsületes állampolgárnak ilyen esetben mit kell, illetve érdemes tennie - azon túl, hogy ugynazzal a mozdulattal, mint amivel megtalálta, messze hajítania a milliós értékkel bíró talált tárgyat.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr6115465706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Putyur 2022.11.23. 13:07:22

Nem tudom... Én egyszer egy autó csomagtartójának zárjában találtam egy fityegő kulcscsomót. Zsebretettem, az ablaktörlő alá meg egy cetlit a telefonszámommal. Egy félórán belül csörgött az ember, és - nem túl bőkezűen, de - megjutalmazott. (A forgalmit azért előbb elkértem, meg megkérdeztem, hogy hogy is nézett ki pontosan a kulcscsomó...)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2022.11.28. 11:40:40

@Putyur: Külföldi autó volt és nem is akartam volna egyéni akciózásba folyni.
süti beállítások módosítása