Ellopott hurok
2011. augusztus 26. írta: városjáró

Ellopott hurok


Lassan az enyészetté válik a néhai 56-os villamos egykori Moszkva téri hurokvágállomása. A sínek rozsdásan meredeznek, a tárolóvágány sínszálai hosszú métereken felszedve, elcsenve, az átjárókban gaz és kosz. S bár a hurok környékén heti szinten megjelennek a BKV brigádjai - hol sínszálegyenesítés, hol váltóbeépítés ügyében, melynek során aszfaltozótól, a sínfektető gépig szinte minden eszközzel fel- majd levonulnak -, a hurokátjárók gyalogosbarát szinteraszfaltozásáról a BKK hallani sem akar. Azt szándékosan ignorálja.

Úgy fest, hiába  jelennek meg újabb és újabb ütem- és költségtervek a térség átalakításáról, a Moszkva térrel a mindennapok szintjén továbbra sem foglalkozik senki. Felelős gazdája nincsen - cserébe legalább komfortnövelő gesztusokat sem hajlandók tenni a napi többezer áthaladó gyalogos felé. Hivatkozási alap persze mindig akad az elodázás önigazolására - gondozottság annál kevésbé.  


Eltűnt. Ellopták?


Lépéskényszer


Enyészet

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr703181917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.08.26. 18:36:55

Szerintem meg jogos, hogy amíg nem kezdik el átalakítani a teret, addig nem aszfaltozgatnak ott. Ennyit ki lehet várni bakker.

Rocko- 2011.08.26. 20:02:15

@airdace: így van! miután beindul a 4-es metro 10-15 év múlva, utána rá várni még egy huszat, mi az! ilyen egy türelmetlen embert...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.26. 20:59:50

@airdace: Te se vegyél addig kenyeret, míg ki nem fested a konyhád... Kb így viszonyul egymáshoz ez a dolog. De nagyon fiatal királyfi lehetsz ha még hiszel a mesékben...

Ilds. 2011.08.27. 07:46:57

Sűrűn járok errefelé, és annyira utálom az egész teret!!! Fúj! Büdös, elhanyagolt, elavult, ronda, koszos és a nem használt sínek évek óta zavarnak!!!...
Minden évben TÜRELEMMEL vár az ember, botladozik, közlekedik (közlekedne...)... majd lesz valami...

VakondM 2011.08.27. 15:09:36

A hiányzó sínszálat nem ellopták, csak beépítették oda ahol jár is rajta valami.

szb9 2011.08.28. 15:11:42

A korábbi grandiózus, 50-60 milliárdos tervekkel ellentétben kidolgoztak egy reális tervet, 3 milliárd forintba kerül amit már félretettek a költségvetésből. Már jövőre elkezdődik a változás. www.bkk.hu/2011/08/2014-ig-megujulhat-a-szell-kalman-ter/

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.28. 20:59:11

Ott a link a második bekezdésem első sorában... De azért köszi.

záporjózsi 2011.08.29. 06:11:02

@szb9: Ez a felvázolt izé úgy hülyeség ahogy van.

@városjáró: Itt nem jár villamos. Ezért is szerepel a tervekben Budapest kevés hurokvégállomása közül ennek a felszámolása. Nem kell félni, marad még.

Teljesen fölösleges erre pénz költeni, ugyanis a feltételei nem adottak. A pályatest nem így épült, ezért pl péppé fagyna egy tisztességesebb télen, mert az aszfalt alatt megül a víz. A hurkot meg nem kellene úgy újraépíteni burkolt pályával, hogy 3 év múlva az egészet felszedik... Addig szükségvégállomásnak 1-2 nap alatt rendbehozható.
Ha "gyalogosbarát" lenne, akkor a többi villamos előtt még több gyalogos csámpázna át (természetesen körülnézés nélkül), ami azért sokat tud jelenteni az amúgy is szűkös menetidőben. Emellett még ugye van az elcs*tt autós átjáró, ahol senki nem néz körül, így az elsőbbséggel rendelkező villamos már rutinból fékez, mert az autó úgyse fog...

záporjózsi 2011.08.29. 09:59:52

@városjáró: Szerintem meg nem. De kiállhatsz érte, utána meg szedheted a testrészeket. Szép meló. Majd viszek neked gumikesztyűt meg hányózacskót. :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.29. 10:07:43

Már 50 éve mindenki a nagy átalakításra vár. A Kalef meg esik szét. Ez egy ilyen ország...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.29. 10:46:48

Általában a Moszkva tér kimarad az életemből, ám a múltkor kénytelen voltam útbaejteni.

Nem felújítani kellene, elég lenne mindössze a nem oda való dolgok és személyek eltávolítása. Főleg személyek.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.29. 11:02:59

@záporjózsi: A hurok szintkülönbségénak elfedése nem generálna semmiféle veszélyt - tekintve hogy azon nincs villamosforgalom. A 61-es felé ellenben nem akar egyszintet senki. Érted már?! Nem. Nem érted. Kár.

záporjózsi 2011.08.29. 12:27:25

@városjáró: "tekintve hogy azon nincs villamosforgalom"
...és?
"A 61-es felé ellenben nem akar egyszintet senki."
Érdekes, pedig a hurkon keresztül csak oda és a Várfok utcai buszokhoz lehet eljutni. Tehát a semmiért kellene milliókért befedni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.29. 12:47:29

@záporjózsi: Milliókért? És ebből mennyi a tényleges költség, ha mondjuk a TMK kivinne pár betonelemet?

záporjózsi 2011.08.29. 12:53:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Először is felmérés, hogy lehet-e? Aztán tervezés, engedélyeztetés. Utána ha jól csinálják, akkor 8M alatti lehet a munka, így talán a közbeszerzés megúszható. forma kivisz, letesz, kiönt, vagy rögzítőcsavar helye megcsinál (őriztet, hogy el ne lopják), előregyártott betonelem kivisz, beletesz. Simán lehet akár 3 nap, amit ott, kint, effektíve dolgozni kell. Előtte 6 hónap gittrágás.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.29. 13:26:21

@záporjózsi: félő hogy fingod sincs a helyszín jellemzőiről, máskülönben nem beszélnél ennyi baromságot. persze a cég(ed) belső rohadásáról lehet többet tudsz nálunk, azért is röpködhetnek a hozzászólásaidban a "miért nem lehet" és a "miért lenne drága" érvek. sülyesztőbe vele, velük! ne fárassz vele minket. süss inkább >palacsintát<, hátha eltöm végleg.

záporjózsi 2011.08.29. 13:50:18

@városjáró: Még a végén a szobaszámomat is megírod, jujj-jujj! :D Ha pedig megírom, hogy mi mennyibe kerül és hogy kell csinálni, legalább köszönd meg, mert Te nem vagy hajlandó utánajárni.

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 14:02:07

@záporjózsi: ó, igen, ez a magyar rögvalóság. Pályázat kiír, megállapítja a kivitelező cég, hogyaszonygya: felmérés ennyi milla, gépek odavezénylése annyi milla, anyagkőccség amannyi milla. Aztán a raktárból feltúrnak egy máshol felszedett betonelemet (Rudasfürdő elől elbontott villamos betonelem), a Józsi bácsikkal meg lerakatják 600 forintos órabérért. Tulajdonképpeni végösszeg max 100 rugó.

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 15:03:22

@városjáró: Köszi, örülnöm kéne, de inkább sírok. Sajna ez a valóság. Lásd Rém-rom írásod.

záporjózsi 2011.08.29. 15:38:59

@Kicsi Kacsa: Az a betonelem nem való oda, de igen, kb. így működik.

@városjáró: Én nem haragszom. A véleményedre meg eddig sem adtam. Ezen ne csodálkozz.

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 15:54:26

@záporjózsi: Lefordítva a hátlapja síma, nem lenne vályú benne. Úgysem jó oda? :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.29. 16:07:22

@záporjózsi: Akkor kvittek vagyunk placsinta. A bökkenő csak, hogy te féle seggfejek miatt van elbaszva ez az egész város...

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 16:33:01

Visszatérve az eredeti poszt-témához, ez a sínhiány már egy ideje ott van. Először az egyik szál tűnt el, nem emlékszem pontosan mikor, valahova már bekommenteltem 1-2 évvel ezelőtt; mostanra meg a másik. Tuti nem lopták, mert akkor a többinek is lába kelt volna. Talán spórolásból nem szedték fel a többit a BKV szakemberei, hiszen itt a Moszkván, uppsz, Szélkán nem kell tárolási díjat fizetni, viszont, ha valahova kell egy pont ilyen síndarab, akkor csak szépen ki kell emelni innen. A sínrögzítő csavarok is a "tárolás" mellett szólnak, nem a lopás mellett, hiszen azokban is van anyag, meg súly, amiből meg pénz lehetne.

záporjózsi 2011.08.29. 18:10:16

@Kicsi Kacsa: Gondolkoztam rajta, nem rossz ötlet, csak az ívben kellemetlen. Mondjuk flexszel lehet gyógyírt találni rá. A rögzítés kétséges, meg valami átmenet is kell, mivel magasabban lenne, mint a jelenlegi térszint. Ettől még a baleseti kockázat és a költség pont ugyanannyi.
Amúgy nem nagy panel kell oda, hanem az a kicsi, ami a Déli előtt a 18-ason van, arra ugyanis van technológia. Csak éppen nem biztos, hogy ide használható.

@városjáró: Tudod mit, igen. Sőt, az oroszokat is mi hívtuk be. Meg a törököket. A tatárokat előbb elkergettük, aztán utánunk jöttek, abból lett a balhé. A dínók kipusztítása... Na, azt élveztem, az jó buli volt. Csak a csizmák már elkoptak, pedig milyen jó kis színesek voltak T-rexbőrből!

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 20:09:53

@záporjózsi: na, akkor szerezd meg a pályázatot és felezzünk! :))

Kicsi Kacsa 2011.08.29. 20:18:04

@záporjózsi: Talán van a 18-as elbontott részein ilyen enyhe ív. Vagy a raktárban a kispanelből. Kicsit megdobná a költségvetést, de ha az aszfaltot kiszedik, akkor a sínre pont be lehet tenni egy ilyen enyhe íves panelt is és akkor a szintkülönbség se lenne akkora nagy. Megoldjuk okosba, illetve majd megoldja Józsi, a karbantartó öreg szaki, hiszen ezért kapja a 600 forintot óránként! Mi meg szépen osztozunk a maradékon :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.30. 09:58:51

@Kicsi Kacsa: "Szélka" :) Szélkalef, vagy egyszerűen Kalef. :) Szerintem a 60as évekig így becézték.

Az érdekes, hogy sok helyen vannak semmibe vezető sínek. Pl. a Mázsa térre is jellemző. A szellem aluljáró mellett.

Kicsi Kacsa 2011.08.30. 10:46:47

@TrueY: Tudom. Kalef. A lányomtól hallottam a Szélkát.
Érdekes egyébként, hogy a családban mindeki Oktogont, Andrássy utat, Király utcát, Ferenciek terét mondot, de a Moszkva térre nem emlékszem, hogy Kalefnak hívták volna. 90-ben, amikor a fent említettek visszakapták a neveiket könnyű volt megszoknom, hiszen 30 évig így hallottam. Moszkva térrel már nehezebb, 50 év nagyobb idő...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.31. 10:14:54

@Kicsi Kacsa: Nekem nem okozott gondot a nagy átnevezés. Addig sem tudtam az utca neveket, utána se nagyon. :)

Mindegy volt, hogy a Lenin krt-t nem tudom hol van, vagy a Teréz krt-t. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.31. 11:01:28

A legutóbbi tarlós féle átnevezések után volt, hogy nem értettem a közlekedési híreket.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.08.31. 14:18:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ebben viszont a BKV átnevezései viszik a pálmát. A régi megszokott vonalakat hajánál fogva előrángatott elvek alapján átszámozzák. (kit zavart az, hogy volt egyes busz is, villamos is ??? A Metróról már nem is beszélve - vagy csak egy maradhat ? ? ? )
Miért kellett az útirány helyébe számokat tenni a HÉV-vonalaknál ? Eddig a külföldiek se tévesztették el a "szanendrej" vonalat, most meg csak nézik a trképet…
Nem beszélve arról, mibe kerül egy háromjegyűre átszámozott járat esetében a plusz nyomdaköltség… és egyéb járulékosok.
Inkább azt rázzák gatyába, hogy az autóbuszok jelzése legyen olvasható és egyértelmű - tegnap pl. azért nem szálltam fel rá, mert elöl "7E" volt kiírva (Az egykor éjszakai járatot jelentő E-t is leváltották - most gondolom "Express" a jelentése, merőben megtévesztve a külföldieket :-) a kocsi közepén olvashatatlan izé, hátul meg 173E… Mivel ez utóbbi nekem nem jó, nem kockáztattam…
Olyan nagy kérés lenne a BKV járatainak egyszerű, világos jelzése ? Szerintem ez a tömegközlekedés alapja. Meg a minőség és gyakoriság, de ne kívánjunk egyszerre túl sokat…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.08.31. 22:29:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
És akkor azt még le sem írtam, hogy az újmódi kijelző napsütésben visszatükröződik, így az ember ... sem lát.

záporjózsi 2011.09.01. 06:17:56

@Mormogi Papa: "A régi megszokott vonalakat hajánál fogva előrángatott elvek alapján átszámozzák."
Meg lehet nézni, hogy azok mennyire régiek és mennyire megszokottak, illetve korábban milyen sűrűn változtak. Az alapelvek egyértelműek és világosak, hónapokig tartó egyeztetések során alakultak ki. Természetesen a BKV nem tudott logikusan gondolkozni - erről később.
"kit zavart az, hogy volt egyes busz is, villamos is"
A számozás rendszer. A legkirívóbb példa a 73-as volt, amiből volt kívül piros járművek közlekedő, fekete/zöld számú, piros keretes, piros számú, kívül kék járművel, és ugyanott zöld, keretes számú, kék járművel. Mindez a Keletinél, végállomás szinten. Szintén a Keletinél volt a 78-as is.
"Miért kellett az útirány helyébe számokat tenni a HÉV-vonalaknál ?"
Meg kell szokni azt, hogy az elővárosi vasutaknak és a metróknak is számuk van. Már kész van egy MÁV-os számozási rendszer is a Volán mellé...
"Eddig a külföldiek se tévesztették el a "szanendrej" vonalat, most meg csak nézik a trképet…"
Lehet a számítógéppel gépi kódban is kommunikálni, csak úgy nehezebb. Persze, megtalálták, csak nehezebb volt elmagyarázni. De itt is van hiba: a csömöri miért van külön?
"Nem beszélve arról, mibe kerül egy háromjegyűre átszámozott járat esetében a plusz nyomdaköltség… és egyéb járulékosok."
Semmi különbség nincs.
"Inkább azt rázzák gatyába, hogy az autóbuszok jelzése legyen olvasható és egyértelmű - tegnap pl. azért nem szálltam fel rá, mert elöl "7E" volt kiírva (Az egykor éjszakai járatot jelentő E-t is leváltották - most gondolom "Express" a jelentése, merőben megtévesztve a külföldieket :-) a kocsi közepén olvashatatlan izé, hátul meg 173E… Mivel ez utóbbi nekem nem jó, nem kockáztattam…"
Ezt karbantartásnak hívják. A BKV hírből sem ismeri, ezért nem is működnek a kijelzők. Nem véletlenül van minden járaton deszka is. Az "E" az expressz rövidítése, teljesen értelmetlen dolog. Kell a járatra egy szám, pont ott áll meg, ahol meg kell állnia. Az éjszakaiaknak meg "É" volt a jelzése, az "E" a korábbi expressz-hálózat utolsó képviselőjének, a 61E-nek volt a kiváltsága. A piros szám és a piros keret viszont mindennél rosszabb...
Az egyik ilyen csoda a 282E és 284E buszok. Minek kétféleképpen megkülönböztetni az alapjárattól?!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.01. 08:51:02

"Lehet a számítógéppel gépi kódban is kommunikálni, csak úgy nehezebb."

Na, ez az aminek itt az égvilágon semmi teteje - de legalább kibújt a szög a zsákból: kiderült, kit is képviselsz. Illetve kiknek a képét vagy megfizetve viselni.
Ez a lehető legnagyobb baromság, amit megpróbálsz velünk megetetni. TÉNYLEG nincs semmi értelme az átszámozásnak, az említett 73-as egy mesterségesen gerjesztett álprobléma, ez nem volt jellemző a legtöbb vonalra. Mondhatnám "egyszeri helyi anomália." (EHA)

Hogy az átnevezések semmibe se kerültek???? Ezen már kínban rühügni sem érdemes ! Szállj ki, amíg nem késő - már úgy is kifelé áll a szekered rúdja.

A külföldiek meg nem számokra kíváncsiak, egyszerűen szeretnének valahonnan valahová eljutni, és az uticéljuk eléggé egyértelmű.
Hogy a MÁV is ? Uram Atyám, az kéne még csak ! Nem elég, hogy legutóbb a Déliben az indulás előtt 4,5 perccel voltak képesek kiírni egy balatoni vonat vágányát, miközben az már fél bő órája bent állt - és a kalauz, akit kérdeztünk, csak annyit mondott:
"Remélem, hogy ez az a vonat, mert én vagyok a kalauza!' - ennyit a tájékoztatásról.

A magam példáján okulva: Párizsban megvettem az apró Metro-térképet amint kiderült, hogy a régi már túlhaladott: ott is a végállomásokat jelölték, ami ugye egyértelmű - viszont éppen azt a vonalat, amit kerestem, közben meghosszabbították... de erre rájön az ember. Viszont a vonal számozása nem változott! Tehát olyan nagy problémát nem jelentett az a pár év (12) kihagyás.

záporjózsi 2011.09.01. 11:38:17

@Mormogi Papa: "Hogy az átnevezések semmibe se kerültek???? Ezen már kínban rühügni sem érdemes!"
"Nem beszélve arról, mibe kerül egy háromjegyűre átszámozott járat esetében a plusz nyomdaköltség… és egyéb járulékosok."
Remélem ez a két "gondolat" nem azonosan egyenlő. Ha igen, akkor igazad van, mert alma=krokodil. Ha nem, akkor a következő egyszerű tényt kellene belátni:
A táblák cseréje egyszeri költség, a fenntartás előtte sem és utána sem volt a BKV erőssége. Egyszer valóban kiadták azt a pénzt, amit folyamatosan ki kellett volna adni, de utána nem tartották/tartják fenn, ezért az állítólagos többletköltség erősen virtuális.
"kiderült, kit is képviselsz."
Most megijedni vagy röhögni kezdjek?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.01. 11:50:58

Ha valaki azt az egyszerű számolási feladatot se képes elvégezni, hogy mennyivel kerül többe két számjegy (egyjegyű járat valóban kevés volt) számtalanszor történő kinyomtatásánál-feelfestésénél-számtalan nyomtatványban történő megjelentetésénél a három számjegy ugyanezen megjelenítése ugyanezen módokon, az ne járjon a klubba.
A formális logika szerint ugyan "minden brazil űrhajó élő masztodon" (azaz két üres kategoria egyenlő/felcserélhető egymással) - de ez azóta már megdőlt, mert a brazilok is lőttek fel űrszondát.

Emlékeztetőül: az Eiffel-torony így sárga, a villamos meg úgy hosszú… az én véleményemben viszont nincsen ellentmondás.
Ijedezni nem kell, a röhögésre viszont semmi ok…

záporjózsi 2011.09.01. 13:08:45

@Mormogi Papa: "Ha valaki azt az egyszerű számolási feladatot se képes elvégezni, hogy mennyivel kerül többe két számjegy (egyjegyű járat valóban kevés volt) számtalanszor történő kinyomtatásánál-feelfestésénél-számtalan nyomtatványban történő megjelentetésénél a három számjegy ugyanezen megjelenítése ugyanezen módokon, az ne járjon a klubba."
Dehogy nincs ok röhögésre. Egyre jobb a műsor! :D

Kicsi Kacsa 2011.09.01. 13:13:52

@záporjózsi: tegnapi, egészen friss sztori: két angol turista a villamoson (61-es) tanakodott térképpel a kezükben, hogy akkor most hol a Moszkva tér? Segítettem nekik, igen gyér angol tudással, hogy "nyú ném is Széll Kálmán tér", és mutattak az ajtó fölött, hogy ez az, itt kell leszállniuk. Kérdem én, olyan nagyon nagy probléma lett volna az új név alá zárójelben odaírni a régi nevét is? Mondjuk fél évig, hogy azok a hibbant turisták, akik otthon szerezték be a térképeiket is megtaláljanak mindent, amit most, 20 év késéssel még gyorsan át/visszaneveztek.

záporjózsi 2011.09.01. 14:10:24

@Kicsi Kacsa: Az átnevezéseknél mindig ez van, de szerencsére azok ritkán fordulnak elő. Igen, szerencsés lett volna, de most nem olyan világot élünk, ahol ez tűrhető lenne az adott név esetében.
Külföldön más érdekességek is vannak. Pl.: en.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_%28Paris_M%C3%A9tro%29
Joszif Visszarionovics, a nagy túlélő - persze nem erről szól az emlékezés Párizsban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.01. 16:29:01

Mint azt a linkelt angol Wiki lap is írja, ez az állomás nem Viszeres Jóskáról kapta a nevét, hanem arról a csatáról, amit mindmáig így emlegetnek. Mert akkor a várost így hívták.
(A franciáról az is kiderül, hogy 1946 február 10-én kapta ezt a nevet.)
A szöveg mégis mentegetőzik kicsit, mondván:
"La ville de Stalingrad (de Staline) a depuis été renommée Volgograd. Malgré les crimes commis par Staline, ni le nom de la station, ni le nom de la place près de laquelle elle se situe (Place de la Bataille-de-Stalingrad) n'ont été changés, car ils font référence à l'évènement historique, et non à la ville soviétique."
Azaz:
"Sztálingrádot (Sztálinváros) azóta visszanevezték Volgográddá. A Szt. által elkövetett bűnök dacára sem az állomás nevét, sem a környező tér nevét (Sztálingrádi Csata tér) nem változtatták meg, mivel azok a történelmi eseményre utalnak és nem a szovjet (sic.) városra."

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.01. 20:07:18

A járatászámozás elbaszottságról mindig szívesen értekezem, úgyhogy ezúton is elmondom, hogy számomra a csoportokba osztott számozás lett volna elfogadható. Könnyen jegyezhető, logikus és bőven engedne tartalékokot is.

1-50 Villamos
51-100 Troli
101-299 Busz
300-899 Volán
900-999 Éjszakai

Nem ez lett. Hanem egy katyvasz szar. Viszont cserébe örök munka a táblagyáros haveroknak és örök elbaszottság.

Kicsi Kacsa 2011.09.01. 20:14:09

@záporjózsi: "Igen, szerencsés lett volna, de most nem olyan világot élünk, ahol ez tűrhető lenne az adott név esetében." Miért? 2002-ben is lehetett volna. Vagy akkor Sky miatt nem tudott az asztalra csapni a Nagy Vezír? Akkor még pénz is lett volna rá, most meg... megszorítások, persze nekünk, nem nekik. A tököm tele van ezzel a bagázzsal (is)!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.01. 20:53:59

A jelenlegi számozás arra jó, hogy az (immár közmondásos) khölföldi meggyűn lés felettébb örvend vala, mert nini, ez ám a tökös város, itt négyszáznál is több buszjárat vagyon.

Ha meg eltölt itt egy kis időt, akkor rá kell döbbennie, hogy egy nagy túrót, az egykor beszkárt szenvedett, majd büntetésből békávé változtatott cégnek nagyjából ennyi, teljes felelősséggel forgalomba küldhető kocsija van... :-(((

Szóval én nem számoznám túl a járatokat, ellenben vissza az egy, max két számjegyű járatokat. Hogy a trolik még mindig a fenti viszeresjóska hetvenedik szülinapját éltetik (bár akkor is késtünk, mint a hídavatással...) az mára kicsit kevésbé zavar.

Viszont ha valaki a Balatonszemesi főbejárat helyett a régi balatoni útról nyíló "közvetlen megközelítésű" oldalbejárón át hatol be az Őszödinek mondott kormányüdülőbe, akkor tekintete szinte óhatatlanul egy utcanév-táblára esik.
Rajk László utca.
No comment.

záporjózsi 2011.09.02. 13:44:48

@Mormogi Papa: "a szovjet (sic.) városra"
Mi a probléma a szovjettel? Volt máskor Sztálingrád nevű város?

"Rajk László utca."
Értem, hogy nem tetszik a Lehel piac, de hátha majd lesz Makovecz vagy Finta utca is. :)

@Kicsi Kacsa: 1990-ben is lehetett volna - bár akkor még itten ideiglenes állomásozás volt folyamatban. Nem történt meg. Most megtörtént. Ezek kis, felszínes koncok, amelyeken lehet rágódni, ők élvezik a műsort, mi meg vagy beállunk röhögni, vagy részt veszünk az acsargásban. Szerintem a röhögés kifizetődőbb...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.02. 13:57:09

Régi francia közmondás szerint
"Nincsen rosszabb süket, mint aki nem akar hallani."

   2011.09.04. 16:07:02

@Mormogi Papa:

Most komolyan azt hiszed, hogy a hosszabb számjelzésnek több a nyomdaköltsége?
:D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.05. 09:00:43

@  : Hiába írsz üres nickkel - ha csak nyomdaköltségben gondolkodsz, már az mis leleplezi a hozzáállásodat.

Ott van a környezetszennyező festék, a régi nyomtatványok leselejtezése-kidobása, az újabb (felesleges) nyomdaköltség pl. a félévente újra nyomtatott tájékoztató térképek és társaik...

Kacagj csak, Bajazzo! Majd sírni fogsz még, ha ezeket a tök felesleges kiadásokat egyszer megszüntetik. Legalábbis remélem, hogy egyszer lesz normális, gondolkodó ember is a békávénál..

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.10. 00:19:18

Ezt neked lőttem zápojózsi!
picasaweb.google.com/lh/photo/TOIQclbTny9pKxVTMM3l6A?feat=directlink

A Baross kocsiszín előtti valamikor kihúzóvágány odakent aszfalltal buherált buszmegállóvá alakítva. Logikádból levezetve mindez nem lett volna lehetséges, hiszen... Mégis igaz. Akkor most mit dobsz erre?

záporjózsi 2011.09.10. 08:11:02

@városjáró: Egy hátast a röhögéstől. Ha nem sikerül becserkészni a különbséget egy magasvágány és egy burkolt vágány, egy bekötött pálya és egy nem beköthető pálya között, akkor így jártál. Az a vágány a Baross utcai villamosvonal része volt egykor. Annak elbontása után valóban kihúzó, sőt, Baross fénykorában bizony tároló volt (ahogy a Rákospatak hurok is Zugló tartaléka volt). Ma is tanultál valamit. :D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.11. 00:49:22

@záporjózsi: Ugyanúgy funkció nélküli, mint a hurok sínjei. Bevallott tényként kezeli a BKK hogy elbontja. Akkor nincs mit meghagyni és óvni sem rajta. Egyszerűen csak szartok bele ezerrel. Mint mindenbe ami a tér kuilturáltabbá tételét jelenthetné, már rövidtávon is.

záporjózsi 2011.09.11. 07:02:47

@városjáró: Az, hogy a BKK mit jelent ki, az jelenleg még lepkeszárny kategória. Megvan a valószínűsége, hogy tájfun legyen belőle - de nem sok. A fizikai lét kicsit meghatározóbb. Van olyan forgalmi helyzet, amikor azonnal vissza kell építeni és használatba venni. A Baross utcai villamosvonal nem a közeljövőben fog feltámadni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.11. 11:23:52

Vagyis állításod szerint haváriahelyzetben forgalombahelyezhetőnek kell maradnia ennek Moszkva tér rohasásnak?!

Kicsi Kacsa 2011.09.11. 15:34:09

@városjáró: Jajj, hát olyan szép kősivatag lesz a Moszkva tér, hogy nyáron marad a katlan, télen a csúszkálás a díszkövön. Örülj vazze!

Tudom, mit beszélek, volt szerencsém ott lakni, egy élmény volt, nyáron próbáltunk nyitott ablaknál aludni, a szemközti ház ontotta magából a meleget, az ablak alatt indult a 49-es busz. 2×3 évet húztam le ott, nem vágyom vissza.

záporjózsi 2011.09.11. 19:23:39

@városjáró: Amíg nem építik át, igen.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.11. 22:22:54

Ez csak azért sánta szöveg, mert amióta már nem jár a hurokban semmi, más se vette igénybe soha az ottani sínszálakat. Pedig akadt azóta jópár vonalhiba, visszavágás, pályajavítás, satöbbi. Szóval bkv-jogilag (amiben simán lehazudtátok az égről hogy a 67-es sem szünt meg csak épp aluszik csendben) lehet "igaz" amit beszélsz, de attól normál paraszti ésszel még nettó "hazugság" marad.

záporjózsi 2011.09.12. 00:52:47

@városjáró: ...és az engem hol érdekeljen, hogy Te miben hiszel? Ettől még ha baj van az első sorban sírsz, hogy miért nem jár a villamos. De ha gondolod, fizesd ki az engedélyezést és az áttervezést.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.12. 08:37:19

No way! Fizessen inkább a BKV az utasok komfortcsökkenéséért, amit az eu-s esélyegyenlőségi szabályok ellenére máig fenntart.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.12. 11:11:50

Lesülyesztett járdaszegélyek esete kontra egész kibaszott moszkvatér!

záporjózsi 2011.09.12. 12:28:17

@városjáró: ...és mi köze ehhez a BKV-nak és a huroknak?
süti beállítások módosítása