Bringabelváros
2010. október 31. írta: városjáró

Bringabelváros

Gergelytől érkeztek az alábbi friss képek a Szemere utcából.

A fotók autós szempontból nagy különlegességet nem tartalmaznak, sőt sokak számára jó ötletnek tűnhet a több férőhely érdekében átszervezett parkolás - miszerint az eddigi párhuzamos várakozást halszálkás rend váltja fel. Csakhogy!

Csakhogy mindez kerékpáros szempontból jócskán megnehezíti a biztonságos közlekedést - hívja fel a figyelmet Gergely -, hiszen így a 45 fokos szögből kitolató autósok nehezen tudják érzékelni a mögöttük elhaladó kerékpárosokat és ez növelheti a balesetveszélyt. Mi több az új rendszer elvágja annak lehetőségét is, hogy (a későbbiekben) a frissített KRESZ értelmében forgalommal szemben is haladhassanak a kétkerekűek.

A fejlesztés alig néhány napja lépett életbe. Talán még van lehetőség az újragondolásra, hogy a Belváros Újfőutcáján túl a belváros régi főbb utcáiban is megmaradjon a biztonságos (kerékpár)közlekedés lehetősége.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr592412335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.11.01. 10:06:56

Sosincs jó megoldás.

Vagy képtelenség parkolóhelyet találni, vagy a gyalogosok nem férnek el, vagy a kerékpárosoknak kényelmetlen.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 17:50:23

"Mitőbb az új rendszer elvágja annak lehetőségét is, hogy a frissített KRESZ értelmében forgalommal szemben is haladhassanak a kétkerekűek."

1. Nem "Mitőbb", hanem "Mi több".
2. A KRESZ még mindig nem engedélyezi a kerékpárosoknak a tilos irányból történő behajtást! Kizárólag akkor, ha ezt külön táblával jelzik. Itt meg szerintem tervben sem volt az engedélyezés.

záporjózsi 2010.11.01. 22:02:28

A belváros azon területén egy kerékpárosnak az egyirányúsítás miatt akár 1-2 perces kerülőt is kell tennie. Viszont az autókkal a nagy főutcásítással párhuzamos nagyarányú lakossági parkolóépítés elmaradása miatt percekig keringeni kell egy-egy parkolóhelyért. Emellett ha rajtam múlna, akkor az utca kerékpáros menetirány szerinti jobb oldalán jelölném ki a szembe kerékpársávot.

otapi 2010.11.02. 13:17:46

Engem annyiban érint ez az elrendezés, hogy a sávközép-harmadban megyek. Viszont az autósokat már jobban zavarja, mert így már nem tudnak megelőzni az elvett 1-1,5 sáv miatt...

Egyelőre nem olyan nagy a forgalom ezeken az utakon, viszont ha átadják a Margit-hidat, akkor érezhetően nagyobb lesz a tumultus.

egy nik a sok közül 2010.11.03. 09:26:02

NEM TÁMOGATOM az úttesten forgalommal szembeni bringázást

záporjózsi 2010.11.03. 15:01:10

@egy nik a sok közül:
1.: és?
2.: ott szabad, ahol ki van táblázva és esetleg még útburkolati jel is jelöli.

otapi 2010.11.03. 17:13:16

@egy nik a sok közül: Az úttesten való parkolás nem zavar? Lásd posztkép: mínusz két és fél közlekedési sáv az úttestből.
A kerékpárosok legalább nem egy helyben állnak és nem blokkolják az utat.

záporjózsi 2010.11.04. 12:09:22

@otapi: Ahol van rá hely, ott miért ne parkoljon az úttesten?

otapi 2010.11.05. 10:57:50

@záporjózsi: ahol van rá hely, ott miért ne mehetne bringás szembe az autókkal?

záporjózsi 2010.11.09. 10:25:47

@otapi:
1.: Egészségtelen. Kifizetődőbb, ha a menetirány szerinti jobb oldalon közlekedik...
2.: Itt is van rá hely, a menetirány szerinti jobb oldalon.

otapi 2010.11.09. 10:42:43

@záporjózsi:
1. Persze, de ez miért is kérdés? Mindenkinek a saját menetiránya szerinti jobb oldalon kell mennie.
2. Hely gyakorlatilag mindenhol van rá, még sincs engedélyezve, csak egy-két utcában. Helyette inkább parkolókat engedélyeznek, ami azért lássuk be, nehezebbé teszi a kétirányú forgalmat, mert ezzel a korábbi két sávból egy sávot csinálnak ahol lehetne haladni.

záporjózsi 2010.11.09. 14:29:09

@otapi: Vagy én értettem valamit félre, vagy a fentiekből tényleg nem következik, hogy nem lehet megcsinálni.
A parkolókat akkor is lehetne engedélyezni, ha lenne ott kerékpársáv. Amúgy is kevés a parkolóhely, ami viszont többlet forgalmat generál, hiszen keresni kell. Mindegy, 400 Ft/óráért már annyi hely van, hogy ne sokat kelljen keresni.

otapi 2010.11.09. 15:00:05

@záporjózsi: Lecsökken a szélesség, így nincs hely a szembe bringásoknak. Azonkívül, ez a ferde parkolás igen balesetveszélyes, mert a vakon kitolató indulni szándékozó autókat balról kerülik az autósok - pont a szembe bringasáv helyén.

záporjózsi 2010.11.14. 19:46:30

@otapi: Vagy én vagyok vak, vagy Te.

Vaandor 2010.11.16. 12:23:25

Mellesleg: Budapesten sehol nem próbálták/próbálják még ki a tolatós halszálkás parkolást?

Állítólag nem egy rossz rendszer: túlhaladsz a helyen, és jobbra hátra tolatsz be. Kihajtás egyszerűbb, és sokkal jobban belátod a környezeted is. Cserébe persze beállni picit nehezebb, de szerintem meg lehetne szokni.
süti beállítások módosítása