Mementó az Oktogonnál (Frissült!)
2010. április 14. írta: városjáró

Mementó az Oktogonnál (Frissült!)


Szomorú mementóra bukkantam délelőtt az Oktogonnál. Virágcsokrokkal és mécsesekkel körülvett emlékezőhellyé vált a McDonald's előtti éjszakai autóbusz megállója. Egy kis papíroson az áll, hogy április 11-én hajnali háromnegyed 2-kor egy fiút "ledarált a busz".

Az emlékhely előtt találkoztam az édesanyával. Ő mesélte, hogy az információk szerint fiára vasárnap hajnalban az éjszakai busz vezetője rácsukta a hátulsó ajtót, majd elindult a járművel. A srác ki akarta volna szabadítani magát a szorításból, de elvétette a mozdulatot és a kerekek alá került. Átment rajta  a busz, és a fiú meghalt. 24 éves volt. Sokan megállnak és fejet hajtanak az ismeretlen fiú emléke előtt.

Angyali  gyermekünkért,
akit a busz darált le
2010. 04.11-én 01:40-kor.
 
Rajongva szerettük
GABRIEL GLASSWALKER-t
alias FRECSKA MÁRKOT
 
Szülei, barátai, s a fél világ,
abban a reményben, hogy övéivel lehet.

"Olyan kib*ott kemény vagyok, hogy nem tudok meghalni.
És viccen kívül nem egy lehetőségem lehetett volna rá ;)"

 

FRISSÍTÉS!  2010. 04.16.   

Mementóról szóló bejegyzésemet április 14-én, segítő szándékkal, megjelentette a BKV Figyelő is. Ennek nyomán - tőlünk függetlenül, és kissé bulváros módon - az MNO.hu is foglalkozott az esettel. Ez utóbbi cikkben megjelentek több ponton (időpont, helyszín) eltértek az édesanya által nekem elmondott információktól - mely mindannyiunkat elbizonytalanított. Ma délután a BKV Zrt nagysokára kiadott egy sajtóközleményt, ez azonban továbbra sem tisztázta teljeskörűen az eset körülményeit. A tragikus baleset részleteiről végül Pollo-tól kaptuk leírást, melyet az alábbiakban teszek közzé. Márkon mindez sajnos már nem segít!
Nyugodjék békében!

"Az eset a Wesselényi utcai megállóban történt, és nem csukta oda a busz, hanem szimplán elindult, a srác csak az ajtón dörömbölt. 
A busz nem csukta oda a kabátját, hiszen nem is volt, egy szál polóban volt, akárcsak én magam azon az estén. A rendőrségi álláspontot még nem ismerem, de én banális véletlennek tartom. A srác noha nem volt egy félős típus, sőt még ivott is aznap este (ahogy mindenki a csapatból) egyáltalán nem volt merevrészeg állapotban, drogozni meg végképp nem drogozott, noha valóban raszta volt. Tehát, ő a harmadik ajtóhoz futott, a busz elindult ő meg becsúszott-beesett a busz alá, ha egy tizedmásodperccel később esik el, semmi nem történik, legfeljebb betörik a feje. Az, hogy az anyuka meg volt zavarodva megértem, én sem tértem magamhoz egy darabig, noha én keltettem hajnali négykor, mikor a helyszinelés után odaértem hozzá."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr91920516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gilingala 2010.04.14. 22:04:13

Ezt úgy hívja a BTK, hogy: "foglalkozási körében gondatlanságből elkövetett emberölés bűntette"...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.14. 23:23:06

Ma ezért leszálltam a Thököly - Stefánia sarkon, és lefotóztam egy másik helyszínt.
Rettentően lehangoló... Ha az ember csak sejtené is előre, mi jöhet még... Készíthettem volna egy fotósorozatot az emlékül odaláncolt fehér bringa sorsáról...
Kezdetben volt egy műanyag borítóval védett papírlap, rajta ez állt:
"Máma már nem teker tovább..."
A villanyoszlop tövében virágcsokrok, mécsesek. A bicikliről előrelátón eltávolítottak minden könnyen mozdíthatót és az oszlophoz láncolták több lánccal meg patkóval. De ez sem használt a vandálok ellen. Meg a szabálytalanul a járdán parkolók ellen. Egyáltalán: a közöny ellen.
(Sajnos a képek nem lesznek jók, nem volt velem valódi gép.)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.15. 00:45:43

Egyelőre az eset részletei nem ismertek. A postomban olvasható információk az áldozat édesanyjától származnak, akivel néhány mondatot váltottam. Azóta sem cáfolat, sem megerősítés nem érkezett a hírrel kapcsolatban. A BKV Figyelő oldalán is megjelentettük a hírt. Várjuk az érdemi információkat. Nem szándékozom pálcát törni senki felett - pláne nem látatlanul.

Pollo 2010.04.16. 15:33:20

@városjáró: Mint az esetet végigélő egyik legjobb barát szeretném kérni, hogy kicsit pontosíts a poszton.
Az eset a Wesselényi utcai megállóban történt, és nem csukta oda a busz, hanem szimplán elindult, a srác csak az ajtón dörömbölt. Véleményem szerint egy nagyon buta és banális baleset volt, pont annyira hibás volt a buszvezető is meg Gabriel is. A lényeg nem is igazából ez, mert szerintem a buszvezetőnek sokkal nagyobb terhet jelent a tudat, hogy valakit elgázolt, mint az, hogy ez most kap egy fegyelmit, vagy nem vezethet többet. Igazából megértem, hogy az anyuka kicsit meg volt zavarodva, én ugrasztottam hajnali négykor az ágyából, mikor lezajlott a helyszínelés és el tudtunk menni hozzá.
Mindenesetre köszönöm, hogy megemlékeztél róla.
Pollo

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.05.03. 22:42:09

@Perillustris: Köszönöm.

Most már legalább tudom, mi a GB. Mármint amikor nem ország.
De ha már angolul:
www.youtube.com/watch?v=SmxB2BwVufA&feature=fvst
süti beállítások módosítása