Blogunkban már többször foglalkoztunk az egykori Roosevelt, a mai Széchenyi, tér várható átalakításával. Az eredeti tervekben megszüntették volna a teljes alsó rakparti közúti ágat, telekövezték volna a térbelsőt, és erőteljesen visszavágták volna a Kossuth térrel kapcsolatot adó forgalmat is. Ezek voltak tehát az alaptervek - melyeket még az előző városvezetés felügyelete alatt dolgozó Budapest Szíve csoport készített.
átdolgozás előtt
A tavaly őszi autómentes napon a BKK Andrássy úti standjánál aztán már egy lájtosabb verzió rajzával találkozhattak a szemfüles nézelődők, de az átépítés mikéntjéről nem lehetett érdemi információkhoz jutni a kitelepült hoszteszektől.
átdolgozás alatt
Megkérdeztük hát levélben a BKK-t, hogy mégis mire számíthatnak Budapest polgárai ezen kiemelt fontosságú tér átalakítása kapcsán. Kiderült, hogy a korábbiakhoz képest kisebb mértékben lekövezett, és a gépjárműközlekedést kevésbé nehezítő verzión gondolkodnak, melynek része lesz a József Attila utcai szakasz átalakítása is.
Mindez majd' egy éve történt.
Azóta a BKK átvette a teljes Budapest Szíve Projekt irányítását, és immáron külön honlapon mutatja be - többek között - a Széchenyi tér átalakításának terveit, ütemezését, várható hatásait. Íme a legfrissebb változat.
Eszerint a rakparti felhajtás egy kis-körforgalom létesítésével válik biztosítottá, így a rakparti lehajtó kivételével a jelenlegi kapcsolatok megmaradnak a téren. A megszűnő rakparti lehajtásra észak felé a Parlamentnél, déli irányban a Március 15. téren lesz lehetőség. Az Akadémia utcát mindemellett kétirányúsítják majd a Nádor utca forgalmának enyhítése érdekében, és a projekt keretében önálló kerékpársávok kialakítására is sor kerül. Mindezeket az európai uniós támogatások felhasználhatóságának függvényében - jó esetben 2014-ig - tervezik megvalósítani.
átdolgozás utáni aktuális tervek
Az utolsó 100 komment: