Ez a hajó elment...
2012. július 09. írta: weeshi (törölt)

Ez a hajó elment...

 

Arra jártunk, odamentük - nem ott volt. Mi az? IGEN! A BKK féle hajós átverősdi.

Petőfi tér nevű állomás, tűző nap, tucatnyi várakozó. 16 óra 35 perc. Észak felé próbálnánk ki a hajót - ha már épp a Vigadó tér környékén járunk. Villamosaluljárón átbújunk. Áramló autósoron - zebra híjján - átcikázunk. Be nem fejezett járdaépítésen átvergődve megérkezünk. Menetrendben 16:57-re ígérik a járatot. Gondolkodunk: tűző napon talán mégse főnénk húsz kerek percet ezért a próbáért, hisz azalatt a 2-es villamossal négyszer odaérünk Margit híd környéki célunkhoz, de barátaimnál győz a kíváncsiság. Meglepetésünkre beúszik a bármiféle BKK/BKV felségjelzés nélküli VÁRHEGY nevű bárka. Mennénk le rá, de társaim nem kis megütközésére a legénység mindenkit visszaterel, közölve, hogy csak annyian mehetnek fel (két fő), ahányan leszálltak. Mondanom sem kell, hogy senki nem él ezzel az keggyel. Tekintve hogy a várakozók külön-külön is többen vannak mint két fő, nem hogy együttvéve. Kínomban csak röhögök értetlen barátaimon és a tucatnyi megszívatott utason. Nekem ez maga a megtestesült papírforma. Mert mint vájfülű közlekedésbolond olvastam már egyet s mást ezen fővárosi szerencsetúra vonzatáról. Ők azonban nem. Híradóban nézték, kitáblázva látták, elhitték. Kár volt. Most élőben szembesülhetnek mindannyian e tipikus balkáni hinta jellemzőségével. A Cég pedig? Ahelyett hogy nyert volna bő tucat pártolót, kapott 12 dühös embert - örökre! 

várhegy.jpg
kép forrása: hajoregiszter.hu

De legalább elmondható, hogy hajónként négy-négy munkakereső bádigárd jól fizető, dotált álláshoz juthatott EU pénzből, negyed évre. Büszkék is rá - mást se tudnak.

Köszönjük BKK! Köszönjük BKV!

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr434638543

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.10. 10:06:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

die nadel 2012.07.09. 20:45:00

Én tudom, hogy a magyar nem egy kifejezett hajós nemzet, de az még engem is megdöbbent, hogy őszinte csodálkozást vált ki egyesekből, hogy a hajók befogadóképessége-objektív és biztonsági okokból egyaránt-véges. A tizedik posztot olvasom a tárgyban, hogy mekkora átverés az, hogy ŐŐŐŐŐ nem fért fel a hajóra, és az egész kamu meg szar, miközben a hajó persze tele van, ergo valószínűleg vannak elégedettek (jelesül, akik a fedélzeten ülnek). Szomorú, hogy a posztolóknak anno nem mondta el az anyukájuk, hogy kisfiam, nem lehet mindig nyerni, van az úgy, hogy másokkal megy (el) a hajó.

weeshi (törölt) 2012.07.09. 21:02:57

Ugyanezt próbáld megtetetni a 7-es busz utasaival csúcsidőben. Kiváncsi vagyok a kapott a reakciókra. Vagy ott nem számít a szervízkönyv szerinti hivatalos befogadóképesség?

A hiba a rendszertelen érkezés, a kellő tájékoztatás teljes hiánya, az utasigények alulbecslése - még laza hétfő délutáni időszakban is -, és az ebből fakadó kiszámíthatatlanság borítékoltsága. Hirtelen.

weeshi (törölt) 2012.07.09. 21:06:02

Ja! És ez nem szolgáltatás. Ez egy ingyenmóka fanatikuosknak. Európai nyesettpénzből.

innovation 2012.07.09. 21:15:46

Namost!
Nem értem miért gond, hogy a BKK bevonta a Dunát is a vízi közlekedésbe.

Mióta újdonság, hogy egy közlekedési eszközre nem fér fel mindenki??? (lásd hetes busz, repülőgép, egyéb hajók)

Ki mondta azt az ökörséget, hogy ez a hajójárat ingyenes??? A bérlet tudtommal - mivel éppen tegnap vettem - 9800 fotint. Ja, hogy az ma Magyarországon ingyen van??? Én kérek elnézést!

Korlátolt idióták! :/

weeshi (törölt) 2012.07.09. 21:56:04

Ha a 7-esre (vagy legújabban pl. az 5-ösre) rendszeresen nem férnek fel az utasok, az sem szolgáltatás! Az kiszám,íthatatlan szerencsjáték. Valódi mentesítőjárat a minimum itt is - akárcsak másutt. És folyamatos utastájékoztatás - hajóállomásonként!

innovation 2012.07.09. 22:22:04

@weeshi: Töltsd le a ShipFinder appot a telefonodra és az alapján menj le a Dunához és szállj fel a hajóra!
Segíts magadon, ha Isten úgy sem segít!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.09. 22:35:49

persze, az utas a hülye, véletlenül sem ti ott a BKK-nál, mi?

innovation 2012.07.09. 22:44:50

@városjáró: Hehhh! Közöm nincs a BKK-hoz, már bocs! Egyszerűen csak használom a hajót, örülök neki és megoldom a felmerülő problémát - ha tudom... Ennyire egyszerű.
Prsze, azt tudom, hogy könnyebb valamit fikázni zsigerből. Az ország nagy része így van programozva. Meg is látszik, hol tart ez az ország. :/

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.09. 23:28:04

@innovation: használod? és mikor, ha szabad kérdenem?! mert menetrendszerűen aligha. azt ugyanis te is megszívnád rendesen, akárcsak az a tizenakárhány blogoló, aki eddig megírta ennek a alulkalibrált néphülyítésnek a valóságát.
előre szólok: hajnali fél 7-es meder utcai felszállás nem játszik! szóval, hol, hánykor, hányan?

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.07.10. 01:35:05

Alapvetően gáz, hogy így van, de ne csúsztassunk: egyik biztonsági őr vagy jegyszedő sem az EU-tól kapja a fizetését. Az EU csak a hajóállomások felújítására adott pénzt. Hajóra vagy működésre egy vasat se. Csak hogy pontosak legyünk.

Iza Béla (törölt) 2012.07.10. 06:48:00

@weeshi: A 7-es buszra mér nem láttam annyi embert felszállni, hogy veszélyeztesse a közlekedésbiztonságot. Ahogy csúcsban több busz nincs, itt sem lesz több hajó. Most új, meg akarja mindenki nézni, tömeg van. Majd elmúlik.

A Petőfi térnél és a Vigadó térnél is van zebra.

ildsisy 2012.07.10. 09:06:04

Akkor neked is nem a legjobb élményed volt-van a BKV-hajózásról.
Szervezés kérdése MINDEN, hogy jól működjön valami!... :)

jozsineni 2012.07.10. 10:00:39

Azt hittem, valami normális hajók lesznek majd, de ezeket a roncsokat nem is értem honnan szedték elő.

oskar666666 2012.07.10. 14:10:16

Az tény, hogy itt: www.napifoto.com/napisztori/hoseg.htm még valami hozsannát is lehet találni a témában. De talán a cikkíró tapintatos akart lenni, ne qrjunk bele mindjárt mindenbe, stb. Mert az is tény, hogy a képeket nézve, átgondolásra érett a dolog. Mindegyik járatról amivel a fotós találkozott ezek közül, ordít, hogy a roncstelep előtti tetszhalálból lettek feltámasztva :S namármost: ha EU-támogatásból lettek a hajóÁLLOMÁSOK csak felújítva, akkor érdekesebb a leányzó fekvése. A zsúfoltság és a fel-nem-jutás tényleg szar dolog. De mondjuk egyrészt az említett cikk is kitér egy pillanatra arra: voltak akkor is akik reggeldől délutánig ki nem szálltak... Minden tiszteletem a nyugdíjasoké (több mint a cég ellenőrei-é adott esetben), de talán másoknak is átengedhetnék néha a terepet. A 7-es buszokon, vagy inkább a zöldövezeti járatokon szinte állandóan látni kicsinosított nénikéket akik oda-vissza, oda-vissza... Szóval a helyhiány oka az több dimenziós itt is. Engem inkább az fakaszt röhejre, hogy így indult a projekt a BKV-lapon: "Mostantól munkába hajóval is járhat." Na igen. A késéseket, "felférést" nézve érdekes munkahely lehet ahol ezt tolerálnák :D Nem megyek nagyon messzi: gyanús ez nekem hogy megint valak(k9 zsebe azért kissé megduzzad eze a projekten is. Egyébként is: ha EU támogat pénzzel, stb. akkor miért is nem a zsinórban elfüstölő buszok, stb. javítása a fontosabb?

Iza Béla (törölt) 2012.07.10. 14:40:37

"Egyébként is: ha EU támogat pénzzel, stb. akkor miért is nem a zsinórban elfüstölő buszok, stb. javítása a fontosabb? "
Buszra az EU nem ad pénzt. Amúgy ha a projekt alátámasztható utasszámmal és üzemköltséggel, akkor lehet folytatása, az alvállalkozó miatt pedig egész egyszerű a számítás...

oskar666666 2012.07.10. 15:05:59

@Iza Béla: A folytatás szerintem adott. És tán nem is túlzok. Majd vagy emelt díjas lesz, mint a budavári csikló, vagy nem lehet bérlettel igénybe venni. És akkor persze majd megint a véneken csattan a népharag, mert ők dacolva 40 fokkal stb. ugye ingyen ott lehetnek reggeltől estig. Ami aztán újabb láncolatot generál, hiszen a közönség nagy részének felháborodása stb. miatt könnyebb lesz átvinni azt is majd, hogy nyugati mintára: "old scool-jegy" vagy hasonlók az ingyenes helyett. Már így is szarakodnak olyanon (és persze ez megint nyomda-díj, stb. okán haszon valakinek) hogy a régi tipusú szelvény lejárt, stb. Kérdés: ha így is lenne és megalapozott: a nyugdíjas státusz is elévült, és meg kell újítani egy 66-67 évesnél? Marhák... :( Ez kb. olyan mint amikor szemmel láthatóan 10-12 éves gyereken a diákigazolványt kéri számon dühtől hörögve a kaller bácsi vagy néni..:( Na, mexüntem, megyek "féktelen jókedvű" új szerelvényt sasolni.

weeshi (törölt) 2012.07.10. 17:47:06

@oskar666666: Óh az sirály egy darab! Szép. Fehér. Más?
Az átjárókban túl alacsony a fej fölötti rész.
Maga az átjáró váratalan bukkanót jelent.
Az ajtóknál középre helyezett kapaszkodóoszlop utastorlódást okoz.
A fej fölötti kapaszkodócsövek túl rövidek, az ajtóktól távol kezdődnek csak el, és túl magasan is vannak. Hiányoznak róluk a lógó fogantyúk (megszokásból talán, de inkább praktikumból).
Az ajtóknál a kapszkodók konkrétan hiányoznak. Az emberek már most azon tréfálkoznak, hogy a szellőzőrács vajon meddig bírja majd a kényszerfogódszkodókat?!
Az ajtók melletti vésznyitók fedetlenül elég "irritálók", valaki biztosan beleakad majd egy-egy út során. Szinte kívánja hogy meghúzzák - ráadásul kapaszkodó híjján nincs is máshová nyúlni hirtelen fékezéskor.
Az ajtók melletti ülések nincsenek kellően elválasztva az ajtónál állóktól. A leszállni kívánók kényszeredetten rá lesznek préselve az ülő utasokra.
Kevés (szine nincs is) nyitható ablak. Ha bedöglik a légkondi (ami nálunk simán elő fog fordulni) akkor levegőtlen katlanná válik a szerelvény.
Az ülések szűkek 5 emberre így, hogy konkrétan ki van kényszerítve rajtuk ez üléskiosztás. Végig egybepárna lenne célszerű - nem nosztalgiából, hanem praktikumból. A háttámlák pedig kényelmetlenül függőlegesek (ergonómia!).

S mi értelme mindezek rögzítésének? Semmi az égvilágon. De legalább elmondhatják, hogy elmondhattuk. Cserébe megnyugodhatunk: Szaloczy Pali bá nem marad munka nélkül - megmenti őt az új metró! Barátaim! Ez sem kis fegyvertény a mai zavaros időkben!

Egyébként szép. Fehér.

oskar666666 2012.07.10. 22:31:00

@weeshi: Ha szabad a kommentedhez egy kis képi megközelítés: www.napifoto.com/albums/ujmetro/
"Az ülések szűkek 5 emberre így, hogy konkrétan ki van kényszerítve " Ez az egy talán nem baj. Vegyük alapul a régi verziót. Ott simán és bőven elfér(ne) 6 fő. Kivéve persze ha három mastodon kerülne egy sorba.E a kedves utastársak, szinte összeneszélve jól széjjeldobják amijük van, néha csak négy ember uralja a hatnak tervezettet. Hát emitt legalább kénytelen a sejehaját arra a kiszabottra helyezni... :) Én majd a fékezésekre leszek kíváncsi, ezt konkrétan "belső embertől" tudom, hogy azzal valami gebasz van azért nem állt még munkába eddig sem a "bálna"... Habár az tán annak lesz necces aki eléje dobja majd magát, de menetközben megbánja. Mert a kékek állítólag azért tudtak fékezni ha kellett :)

weeshi (törölt) 2012.07.11. 00:37:12

@oskar666666: jó képriport. sajnos a beltérből kevesebb a fotó.
egyébként igaz, hogy a régi metró üléssorain is csak öten ülnek általában, de ott tágasdabb hozzá a hely. s ha soványabbak érkeznek, vagy vékonyabb ruhában, akkor bizony elfér a 6 fő. az új verzióba ebből annyi jött át, hogy immáron direkte csak 5 férőhelyet alakítottak ki, de immáron rövidebb (szűkebb) hosszban. kipróbáltuk, nem kamu: ha mind az öt helyen ülnek akkor szűk. ez visszalépés.
a fékügyről nem tudok véleményt mondani. amikor mi néztük, akkor állt a szerelvény :))

Iza Béla (törölt) 2012.07.11. 06:05:46

@oskar666666: A Budavári Sikló azért is emelt díjas, hogy ne legyen többször ekkora az utasforgalom. A fékkel nem volt valódi probléma, papírok hiányoztak eddig.

@weeshi: A szovjet kocsikon a hosszú ülések 6 (hat) fősek. Ezt kb. a 90-es évek közepéig az utasok tartották is, azóta szép, fokozatosan 4-5 közé csökkent az ülő utasok mennyisége egy padon. Londonban egyes kocsikon nem csak külön székekből áll az üléssor, hanem kapaszkodó is elválasztja. Párizsban pedig olyan üléscsoportok is vannak, mint nálunk a HÉV-en. A fáradt csomagokat a T. Utasok nyugodtan az ölükbe vehetik, vagy ha koszos amúgy is az alja, akkor le lehet tenni a földre.

"Az átjárókban túl alacsony a fej fölötti rész."
Eddig meg nem volt. Nem kötelező átjárni, így lehetett megoldani a kapcsolatot.

"ráadásul kapaszkodó híjján nincs is máshová nyúlni hirtelen fékezéskor"
Hirtelen fékezéskor nem mindegy, hogy még a vészfék is bejön? Amúgy az utastéri vészfék nem válthat ki fékezést, csak vészjelzést. Kapaszkodó pedig van, még sok is, pontosabban ott is, ahol nem kellene.

Iza Béla (törölt) 2012.07.11. 16:23:49

@városjáró: Tökéletesen egyetértünk, hogy a poszt ilyenre sikerült, de nem gondolom, hogy ennyire sommásan kellene megfogalmazni, inkább a hiányosságokra vagy a tárgyi/szakmai tévedésekre kell rámutatni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.11. 19:58:07

@Iza Béla: nem a poszt sikerült ilyenre, hanem te maradtál ugyanaz a kis magyarázógép, aki voltál eddig is. mész is innét a picsába megint!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.12. 22:26:39

hát ha az IHO nem tud többet akkor más se. a főszerkesztő volt korábban a BKV szóvivője...

oskar666666 2012.07.13. 11:24:57

@városjáró: Akkor passz..:S Ott semmi nyoma frissítésnek, az Index is hátrébb táncolt a tegnapi hírt illetően. Ahogy az IHO-n épp megjegyeztem: nagyon nagy baj nem lehetett a Hungáriával, mert a műhold szerint most is jár. Legalábbis remélem..:S Mert be kell vallanom: nem tudok úszni.. :S

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.15. 21:08:52

Az volt már, hogy a sétahajóipar is szív? Már külföldiek is megtalálták, és olcsóbb a 320, mint a 4500.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.15. 21:16:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az a háromhúsz az 400. És az ismert okok miatt a turizmóknak sem könnyű egyelőre feljutniuk a hajókra, de ez a tipp is él!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.15. 21:20:33

@városjáró:

Nekem hátizsákos német turisták mesélték a héten a Balatonon, hogy milyen k...va jó és olcsó a sétahajó Pesten, és kár, hogy a Balatont nem tudják ilyen olcsón bejárni.

A vonaljegy 320 nem?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.15. 21:29:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: az előreváltott igen, de ide csak helysznen vett érvényes ami 400. de nagyságrendileg mindegy. kvázi ingyenes hajóka százmilliós közpénzből, minősíthettelen kivitelben.

oskar666666 2012.07.16. 22:17:12

@városjáró: Készülőben van egy friss összeállítás. Csak össze kell raknom, az meg nem lesz egyszerű. A "minősíthetetlen kivitelben" jellemzésed sajnos több mint korrekt.:( Leszakadt-szigszalagozott kapcsoló, törött(!) evező a mentőcsónakban. (Naná, valamit oda kell rakni, nem?kötelező mint a mentődoboz...) és egy kisvideó: bizony-bizony, hogy nem olyan egyszerű pl. a felső fedélzetre sem feljutni... "Csak ha lejön valaki, mert tudja a fizika... Ha felül van a súlypont... blablabla" (egyébként fele fedélzet üres volt ha azt vesszük) Ez utóbbit azért meg kell dolgozni kicsit, arc-kitakarás nélkül nem mehet ki sajna sehová. :( No és a hab a tortán: egy helybéli lakos monológja, miért is "alacsony a vízállás" valójában a Haller utcánál.. pfff. DE majd a képek inkább beszéljenek helyettem.

innovation 2012.07.28. 21:32:20

@városjáró: A tizenakárhány blogoló úgy látszik csak nyüszögni és vinnyogni tud. A fb-n is találni pro és kontra érveket.
Már megkérdezném, miért nem játszik a korai indulás? Megjegyzem nem fél hétkor idnul, hanem 7:09-kor. És az már régen nem hajnalban van...

A stílus meg... Pf!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.29. 15:02:00

@innovation: lekéstél az válasszal öreg! lépj olajra, s csússz hazáig!

Leriel 2012.08.06. 15:19:44

A zsúfoltság a legkisebb baj ezekkel a hajókkal. Inkább az a baj, hogy

1. Tönkreteszik az összes sétahajózó üzletét.
2. Nagy a tömeg, de ez el fog múlni, ha elmúlik az újdonság varázsa.
3. Pontatlan, képtelen tartani a menetrendet.
4. Veszteséges a BKV-nak. Szerintem jövő nyáron már nem lesz.
5. Tetű lassú.
6. Marketingileg aggályosnak találom BKV hajónak hívatni a járatot. Ebből az embereknek az jön le, hogy drága, megbízhatatlan és koszos.
süti beállítások módosítása