Rothadó vízelvezető - avagy műtárgykezelés FCSM módra
2013. április 14. írta: városjáró

Rothadó vízelvezető - avagy műtárgykezelés FCSM módra

Több, mint két hónappal ezelőtt, február 4-én jeleztem a BKK-nak, a 2. kerületi Polgármesteri Hivatalnak, valamint a Fővárosi Csatornázási Műveknek, hogy az őszi-téli avarhulladéktól sajnálatos módon eltömődött a 61-es villamos Völgy utca megállója melletti vízelvezető árok - emiatt az sár- és hulladéklerakóvá vált.
Kértem a tisztítás elvégzését, mindannyiuknak címezve a bejelentést - mert tudvalevő, hogy fővárosunkban a legnehezebb feladvány elsőként egy adott probléma felelősének megtalálása.

Egy hónap átfutással a BKK Ügyfélszolgálatától és a 2. kerület Környezetvédelmi Csoportjától is befutott az egymásnak kissé ellentmondó, de végeredményét tekintve egyező válasz. Eszerint az árok megtisztítása nem hozzájuk tartozik, hanem a megkeresésemre eleddig nem reagáló Csatornázási Művekhez - akiknek a BKK hivatalból már továbbította is a bejelentést.
Március 6-án érdekes mód az FCSM-től is reagáltak végre. A munka elvégzéséhez azonban - újabb csavarként - a helyszín pontos megadását kérték, mondván nem tudják eldönteni, hogy a jelzett tisztítással kapcsolatban ki is az illetékes... Azonmód megküldtem nekik a kért információt, konkrét térképlinket is mellékelve a tájékoztatáshoz - noha ezen adatok már a probléma februári 4-i bejelentésekor is rendelkezésükre álltak. Nem beszélve az időközben hivatalból küldött BKK levélről. Azt reméltük, ezzel megoldódhat a probléma. Nem így lett.

Ma április közepét írjuk, de a betonárkot csak nem sikerült megtisztítania egyik félnek sem. Így lassan negyed éve várja eltömődve, hogy eredeti funkcióját ellátva a felgyülemlő csapadékot vezethesse el, ne pedig ad hoc hulladéklerakóként üzemeljen.


árok.jpgavar, sárhordalék, kommunális hulladék - mögötte a csatornaszáj

Vajon hány hónapnak kell még eltelnie hasztalan, hogy az "ügy" végre nyugvópontra juthasson?!

(1) Egy hónap
(2) Fél év
(X) Soha

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr165222506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyan 2013.04.15. 14:14:49

Nálunk a faluban az ingatlan tulajdonosának kell az árkot is takarítani. Hiába nem az enyém, hiába nem építhetek rá egy kis vízimalmot, akkor is nekem kell takarítani. Egyébként meg saját érdekemben is megcsinálom, mielőtt kiönt a szmötyi a kertembe, vagy a kocsibeállómra. Füvet is nekem kell vágnom az úttestig, ha nem nyírom le, jön a közteres és megbüntet. Ha az ember szépen rendben tartja a háza előtti részt is, sokat dob az ingatlanon is. Komolyan nem értem, aki ott lakik, annak nem bántja a szemét? Ennyire igénytelenek ott a Nagyfaluban az emberek? Vagy már megint a lesz*rom megy csak?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.15. 14:22:33

@cyan: A gond az, hogy ennél az ároknál nincs ingatlan. Pontosabban van, de kb annyira érintkezik vele, mint a te falusi házad az előtte futó főúttal - amin a kátyúk betömését ez alapján várná el tőled valaki.

innovation 2013.04.16. 08:51:53

@városjáró: @cyan: Mivel én sem a Fővárosban születtem, de már 11 éve itt tengetem életem, számomra is érthetetlen, hogy ami vidéken remekül működik, itt miért nem?
Ha már valakinek seprűt kell a kezébe fogni, fel van háborodva, pedig a 80 éves nagyim azokat a tevékenységeket falun elvégzi, amit cyan kolléga fentebb írt. Egyszerűen ezt a pesti mentalitást nem tudom elfogadni, hogy ami nem az enyém, az rohadjon meg!

Társasháznk előtt kiégett a sövény és szeretném újratelepíteni, de képzelhetitek, hogy mit kapok a többi györkértől, akik minden változás ellen vannak és egy fillért nem akarnak rákölteni. Holott egyszeri beruházás lenne (növényeket venni, s nyertünk az ök-tól 150.000 HUF-t), majd én gondoznám. De nem, és én vagyok a szemét meg a minden. Komolyan nem értem!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.16. 09:53:28

@innovation: Rólam eztán elmondható, hogy teszek a környezetemért. De van ami túlmutat rajtam. Igaz, összehozhatnám az utca apraja-nagyját egy közös takarításra, de akkor az adott évben nem szeretnék egy fillér kommunális/ingatlan adót sem fizetni.

innovation 2013.04.16. 10:17:26

@városjáró: Ne mondd, hogy nem értetted, amit leírtam...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.16. 11:07:36

@innovation: Én meg azt nem értem, hogy te mit nem értesz?! Mivel ez egy 25 méter hosszú, sárral, szeméttel, és avarral telített, fél méter mély betonárok, amiből egy konténernyi matéria jönne ki, az összeszedésére sem időm, sem eszközöm, sem kapacitásom nincs. Miközben van egy nagyköltségvetésű állami nagyvállalat, amelyiknek viszont a kötelezettsége lenne az adott árok teljes tisztítása és a karbantartása.

innovation 2013.04.16. 16:59:31

@városjáró: Ezt a részét értem! De, ha cyan kolléga felvetését megértenéd, akkor ő azt írja, hogy vidéken hiába van ök., meg közmunka, neked kell kitakarítani.
Most:
1. vagy nem kell erre cég
2. vagy vidéken is legyen erre valaki
3. vagy a pesti ember is vegyen kézbe ásót,lapátot, csákányt, seprűt és a maga szakaszát takarítsa ki!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.16. 18:51:34

@innovation: Szerintem abszolút legyen erre cég! Egy közép-európai fővárosban mindenképp.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.17. 01:45:19

Nálunk is kötelező az utcai szakaszt takarítani a ház előtt.

Néha azt hiszem, szemetelni is.

cyan 2013.04.17. 22:46:51

A titok nyitja - legalábbis nálam -, hogy folyamatosan takarítom az árkot. Na nem minden nap, de tavasszal egy nagytakarítás, aztán fűnyíráskor (mert ugye a házam előtti szakaszt is nekem kell lenyírni) az árokba behajigált sörösdobozokat, üveget kiszedem és a saját kukámba kidobom. Ugyanúgy fizetünk ingatlanadót, mint a pesti népek. A közmunkások azt a részt tartják rendben, ami az önkorié, illetve nincs úgymond gazdája.
süti beállítások módosítása