Több, mint két hónappal ezelőtt, február 4-én jeleztem a BKK-nak, a 2. kerületi Polgármesteri Hivatalnak, valamint a Fővárosi Csatornázási Műveknek, hogy az őszi-téli avarhulladéktól sajnálatos módon eltömődött a 61-es villamos Völgy utca megállója melletti vízelvezető árok - emiatt az sár- és hulladéklerakóvá vált.
Kértem a tisztítás elvégzését, mindannyiuknak címezve a bejelentést - mert tudvalevő, hogy fővárosunkban a legnehezebb feladvány elsőként egy adott probléma felelősének megtalálása.
Egy hónap átfutással a BKK Ügyfélszolgálatától és a 2. kerület Környezetvédelmi Csoportjától is befutott az egymásnak kissé ellentmondó, de végeredményét tekintve egyező válasz. Eszerint az árok megtisztítása nem hozzájuk tartozik, hanem a megkeresésemre eleddig nem reagáló Csatornázási Művekhez - akiknek a BKK hivatalból már továbbította is a bejelentést.
Március 6-án érdekes mód az FCSM-től is reagáltak végre. A munka elvégzéséhez azonban - újabb csavarként - a helyszín pontos megadását kérték, mondván nem tudják eldönteni, hogy a jelzett tisztítással kapcsolatban ki is az illetékes... Azonmód megküldtem nekik a kért információt, konkrét térképlinket is mellékelve a tájékoztatáshoz - noha ezen adatok már a probléma februári 4-i bejelentésekor is rendelkezésükre álltak. Nem beszélve az időközben hivatalból küldött BKK levélről. Azt reméltük, ezzel megoldódhat a probléma. Nem így lett.
Ma április közepét írjuk, de a betonárkot csak nem sikerült megtisztítania egyik félnek sem. Így lassan negyed éve várja eltömődve, hogy eredeti funkcióját ellátva a felgyülemlő csapadékot vezethesse el, ne pedig ad hoc hulladéklerakóként üzemeljen.
avar, sárhordalék, kommunális hulladék - mögötte a csatornaszáj
Vajon hány hónapnak kell még eltelnie hasztalan, hogy az "ügy" végre nyugvópontra juthasson?!
(1) Egy hónap
(2) Fél év
(X) Soha