Dob utcai metamorfózisok
2012. november 28. írta: városjáró

Dob utcai metamorfózisok

Sokatmondó fotók a Dob utcából. Élhetetlen város épül a mi pénzünkből, ellenünk!

dob.jpgKép forrása:  Kazinczy utca / Kazinczy street

És ha már Dob utca. Az úgynevezett erzsébetvárosi panama kapcsán is ismerté vált 19-21 is a mennybe megy?!


dob19-21..jpgKép forrása (és egy kis háttér a bontásról): Hetes Blog

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr574932473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.11.29. 03:08:08

Annyi jó van benne hogy legalább ezen a keskeny járdán nem fognak tudni oda pofátlankodni a biciglis csőcselék!!! Mert ahogy nézem a biciglis maffia jelen van a kerületbe!!!

o$zama 2012.11.29. 04:51:23

Lehetne szélesebb a járda, viszont akkor az utcában nem lehetne parkolni. Akko' + az lenne a hiszti tárgya.

lüke 2012.11.29. 06:28:56

igen, igen : minden(ki) ellenünk van!
még a megújulás is:)

din viesel (törölt) 2012.11.29. 06:35:36

tenyleg nem lehet ebben a zorszagban jot tenni...
ha csinaljak,az a baj,ha nem,az...
ha van jarda,akkor fuj,szemet gyalogosok,ha nincs,fuj szemet autosok...
ehhh...

Rocko- 2012.11.29. 07:41:25

most már azt hiszem érthető hogy miért vannak sokan az utcafelmutyizások őőő felújítások ellen.

Rocko- 2012.11.29. 07:42:27

@lüke: @din viesel: nem az a baj hogy felújítanak, hanem az hogy szarul.

szeretnék a helyetekben lenni hogy a ti pénztárcátokból is szar helyre folyik el a pénz.

Rocko- 2012.11.29. 07:43:34

és nem zavar titeket..

SemBoga 2012.11.29. 08:16:47

@o$zama: eddig is megoldották valahogy a parkolást és emlékeim szerint szélesebb volt a járda

dr. Balta$ár 2012.11.29. 08:38:28

???? a képek semmit nem mutatnak...

kedves blogger ! mit kell szidni?

keskeny a járda? nem az egész utca járda? mert akkor nincs gond...

gondolom fostak teljesen elhagyni, pedig az lett volna a megoldás...

láccik hogy csak burkolatváltás van, szint nincs

dr. Balta$ár 2012.11.29. 08:39:20

@SemBoga: miért kellene parkolni? a kocsikat a világon mindenhol garázsban tárolják...

az utcán meg járnak...

Sanda gyanu 2012.11.29. 09:00:41

@dr. Balta$ár: Jóóó, bakker, de amikor ezek a házak épültek, akkor még nem voltak az autók olyan számban elterjedve, mint manapság, ezért a házakhoz ezernyolcszázban még nem feltétlenül építettek mélygarázst, vagyis MOST NINCS garázs! De ezért hadd ne bontsunk le egy műemlék-házat, hogy alárakjunk egy okádék tükörfalú vasbeton tuskó háznak egy mélygarázst!

Szóval most nincs garázs és erre kell egy megoldás! Valahol az ilyen házban lakónak is parkolni kell a kocsiját! De ne basszunk már ki az itt lakókkal, az itt parkolni, járdán babakocsit tolni akarókkal úgy, hogy hatvan centi széles járdát gyártunk! Ez rohadtul nem jó megoldás!

norbonc 2012.11.29. 09:07:00

"Annyi jó van benne hogy legalább ezen a keskeny járdán nem fognak tudni oda pofátlankodni a biciglis csőcselék!!! Mert ahogy nézem a biciglis maffia jelen van a kerületbe!!!"
végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:a "hogy"előtt vessző van itt.Nem bicigli,hanem biciKli.Nem kerületbe itt,hanem kerületbeN.OKOS vagy.Kérsz csokit?

Gera 2012.11.29. 09:49:22

Az élhetetlen várost száz-százötven éve építették és ki tudja, miért, még büszkék is vagyunk rá, pedig hihetetlen módon elkúrták anno.

SemBoga 2012.11.29. 09:58:10

@dr. Balta$ár: egyrészt arrafelé nem sok garázs van, másrészt meg ha nem lesz parkolás, akkor miért nem szélesebb a járda? a kazinczy utcában pld. a teljes utcaszint egymagas járófelület, igaz, autók is közlekedhetnek, és a járda vonalát világító fénycsík jelöli ki

Csabi. 2012.11.29. 11:00:55

szépül városunk:)

Bíboros úr 2012.11.29. 11:28:05

A Dob utca néhány szakaszán valóban keskeny a járda. Szélesíteni nem lehet, csak úgy, ha elveszik azt a néhány megmaradt parkolóhelyet is. Az itt lakó autótulajdonosok amúgyis mostohagyereknek számítanak, évről évre egyre kevesebb a parkolóhely, most a Madách téren is megszűnik a parkolási lehetőség, és a Dob utcában az eddigi halszálkás parkolás helyett egymás mögött van csak néhány parkoló. Néha egy nagyobb bevásárlást követően 15-20 percig körben kell járni, mire egy hely felszabadul. Summázatként megint az autósok jártak rosszul az egész felújítással!

Dour ® 2012.11.29. 11:38:53

@Bíboros úr:
Ez a fránya környezetszénnézés.
Már láb nélkül születnek a városiak.

Bíboros úr 2012.11.29. 11:41:43

@Dour ®: ahha..végülis a tömegközlekedési eszközökön a kapaszkodókon lehet lógni láb nélkül is :) előre az autó és lábmentes városlakókért!!

Kimura 2012.11.29. 12:08:39

@Bíboros úr:
és mi a francnak kell a belváros közepére autó? mert messze van a match hazacipelni a bevásárolt cuccot? vagy mert a város közepén messze van a munkahely?

az élhető város azt jelenti, hogy le tudok úgy menni az utcára, hogy a járdán ketten is elférnek egymás mellett. tudod, az utca nem egyenlő parkolóval. fenének kell autó a város kellős közepére? kifogás az lesz rá persze.

és most lehet hepciáskodni, de furcsa, nekem az első kerületben nincs szükségem autóra, sőt, tudok gyalogolni a spártól haza táskával. persze meg lehet magyarázni, hogy miért olyan rettenet fontos a belvárosba autó, de nem fogom elhinni... ha arra kell, hogy hétvégén le lehessen menni nagynénihez vidékre néha, akkor meg lehet bérelni is autót... olcsóbb mint fenntartani

Kimura 2012.11.29. 12:19:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

ha ki lehetne váltani értelmes villamos és troli hálózatra nem kéne :)

pösti 2012.11.29. 12:37:48

Hivatalosan új járda építésénél a minimum szélesség 170 cm.Valszeg azért mert ennyi kell a gyalogláshoz.Itt nem újként engedélyeztették és ezért a kerületi építésügy nyilván saját beruházását nem kaszálta el.A Síp Nagydió közötti szakasz az utca legkeskenyebb része, ezért itt egy értelmes kerületvezetés elhagyná azt a max 15 parkolóhelyet és ezzel is hozzá járulna az élhetőbb városrészhez.Nálunk dilettánsok és BEAST1 forglmi rendszámot használók (Centrum kft-ártkassza mutyi...)vannak döntéshozó szerepkörben. Ennyi.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.29. 12:40:07

@Kimura: kocsi:
- bevásárolni
- szülőket látogatni több száz km-re
- gyereket vinni
- munkába járni

Nem mindenki akkora városi tahó mint te, oszt ugyanott lakik meg dolgozik a fatornyos kis Budapestjén!

pösti 2012.11.29. 12:40:32

De lehet, hogy a legkeskenyebb járda címre hajtanak esetleg egyírányúsítják az oldalakat :)

Greengrocer 2012.11.29. 12:50:51

nettó pártkassza így van. sehol nincs a környéken főváros, melynek belvárosának ilyen jellegű kis utcáiban ilyen átmenő forgalom, a menekülő útvonalak használatának ilyen sűrűsége akár csak megközelítőleg is előfordulna. nem beszélve, hogy felhúzzák a pénzeket A-ra majd B-re de inkább K-ra lesz az felhasználva. Amíg egy ember ül egy 2 tonnás fémben, addig mindig lesz a szűk, egyirányú utcában való autós közlekedési lobbinak egy fajta maró gúnya... szerintem a babakocsis képnél ér révbe a beszélgetés, ne legyenek kitiltva a kocsik, de ne legyen olyan hely sem, ahol két kisgyermekes nem fér el egymás mellett. és akkor nem beszéltünk a helyek árutöltéséről, azoknak tűzvédelmi útjainak biztosításáról. tehát a kerület a befizetett adót imádja, nyújtani érte valamit baszik, egymásnak ugrasztja az autóst és a gyalogost, miközben ketyegnek a parkolóórák. 'nuff said

Ambiorix 2012.11.29. 12:51:14

Sok jó ember szűk járdán is elfér.
Legfőbb érték a személygépkocsi.
Ki korán kel, parkolót lel.
Nincs biciGli tövis nélkül.
Addig nyújtózkodj, amíg a mély garázsod ér.

pösti 2012.11.29. 12:54:01

A "mostohagyerek autósok" előbb utóbb úgyis leteszik az autót mert dugódíj lesz (2015!), mert az utcai parkolás a mostani 400hufról is feljebb kúszik, mert a foghíjtelkek és a mélygarázsok vállalhatóbb alternatívát jelentenek. Az itt lakó autósok (akik ingyen parkolnak esetleg a telekjárójukkal akár hónapokig is egy helyen) pedig vállava a kényelmetlenségeket pár utcával odébb parkolnak, mindezt azért mert így egy élhetőbb esetlegesen forgalomcsillapított és/vagy sétáló utcában élvezhetik élhetőbb és ÉRTÉKESEBB (!) ingatlanjuk előnyeit .EZ A GYAKORLAT EGY EURÓPAI VÁROSBAN!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.29. 13:28:34

Én pesti autós is vagyok, meg gyalogos is. Tehát nem tolnék rá erőszakkal egyik félre sem. Hanem a középutat járnám. Ami az itteni döntnökökből alapból hiányzik. Madách tér legyen sétatér (fák és zöld nélkül persze, mert az a trendi és drága)? Oké, de az ott parkoló 120 autóval mi legyen? - kérdik az emberek. Ki nem szarja le! - vágja vissza erre a környezettervező. És az is egy oltári nagy tévedés, hogy a szintkülönbség nélküli útfelület biztonságos. Sem vizuálisan, sem fizikálisan nem különülnek el a szerepkörök - állandó konfliktust hozva. Bringás-autós mindig felsőbbrendűséggel tekint az előtte bóklászó gyalogosra. Pláne nálunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.29. 14:45:30

@pösti: Láttam pár várost. Mindenhol lehet parkolni normálisan.

Pont tegnap voltam a Bazilika környékén, 2 50 kg-os dobozt hoztam el.

12 perc alatt beraktuk.( Lift nélkül hoztuk le a negyedikről.)

15 percig kerestem parkolót., be kellett állnom a végén a pincébe, mert fent nem volt hely.

A pincébe plusz 5 perc, míg becsomagolod az autódat (tükör, antenna, stb...)

A pincében plusz 10 perc, míg visszakapod a kocsidat.

pösti 2012.11.29. 14:58:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amszterdam,Velence,London,Koppenhága csak egy pár példa a perifériáról :)

és a saját példád a legjobb, mert legközelebb nem keringesz 15 percig másokat feltartva ill. kipuffogva, hanem tudatosan haladsz a "pince" felé vagy elhívod még egy haverodat akik így ketten lehozzák és berakják amikor te arra gurulsz :)

Kimura 2012.11.29. 15:24:51

@enpera:
letahózól? vicces, pont arról van szó hogy a beévárosba minek, és azzal vágsz vissza h én vagyok a budapesti tahó, mert nem tartok feleslegesen kocsit. szövegértésre és releváns válaszra pazarolj több energiát, mint parasztkodni feleslegesen.

bírom ilyenkor mindig előjönnek a kifogások, mert én árút szállítok, gyereket cipelek, stb. szerintetek ezt más emberek nem tudják medolgani, úgy h tömegközlekednek vagy megkérnek egy ismerőst ha néha szükség van rá, esetleg taxi? dehogynem.

most hogy fel van húzva a margitszigeten a sorompó, egyre több suv megy keresztbe, arra is lenne kifogás biztosan

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.29. 15:51:22

@pösti:

Kossuth tér felöl mentem, ha van hely, megálljak a Nádorban. Nem volt. Már csak a József Attillán tudsz az Október 6 felé menni. De csak a Sason tudsz balra menni. Arany János fele mentem egy kört, be az Október 6-ba, majd át a Nádorra megint, És be a pincébe.

Az a baj, hogy a csökkentett forgalmú utcákon nem láttam azt az eufórikus vidámságot a gyalogosok arcán, ....

Eredezileg azt akartam, hozzák le, megállok, bedobjuk azt csá, de mondták, hogy az 30 ropi, pedig kb 30 másodperc volt maga a berakás.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.29. 15:52:12

@Kimura:

most hogy fel van húzva a margitszigeten a sorompó, egyre több suv megy keresztbe, arra is lenne kifogás biztosan

- Miért van felhúzva?

dr. Balta$ár 2012.11.29. 15:54:36

@Sanda gyanu: @SemBoga: Barcelonában a KÖZTERÜLETEK alatt szinte minden kereszteződés alatt MÉLYGARÁZS van...

itthon ez szitokszó

amugy a nemtudomki kiszámolta hogy a budapesti beszedett parkolási díjakból 4milla per darab áron EDDIG 80 ezer mélygarázs férőhelyet lehetett volna építeni...

ne haggyátok hogy ellopják a (köz)pénzt... osztjónapot

dr. Balta$ár 2012.11.29. 15:56:05

@városjáró: az OTÉK-ban és a közút 1970-es? rendeletben is benne van a járda = MINIMUM 150 cm

csak mindenki lexarja... még a kutyák is... :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.29. 16:12:16

@dr. Balta$ár: Így van! Mégsem így van. Pedig itt üzletek vannak, lakóépületek, amikbe ki- bejárnak. Hol férnek majd el? A túloldalon? Mindenki?

Kereszteződés alá, főutak alá, üres telkek alá/fölé itt is mehetne garázs. A baj ezekkel akkor van, ha "véletlenül" komplett parkokat, fasorokat kéne miattuk beáldozni. Sajnos eddig csak ilyen tervekkel jöttek elő a tervezők.

Egyébként lehetne egy kiszámítható átmenettel is garázsokba orientálni az autókat. Pl úgy, hogy a több évtizedes szokásjogon alapuló helyek tollvonásos megszüntetésével egyidőben dotált mélygarázshelyeket kínálna a kerületvezetés mondjuk egy éven át. A lakóknak annyiért, amibe a felszíni matricájuk került, idegeneknek pedig a megszokott felszíni árak szerint. Az egy (vagy netán több) év leterlke után pedig fokozatosan kivonulna a kerület a dotációból. Ígz lenne egy kvázi önkéntes átszokás a föld alá. De így, hogy csak úgy megszünettünk egy 150 férőheélyes Madách teret, egy kiskörutat, ígz nem lehet csinálni.
A járdákat pedig adják vissza a gyalogosoknak, és az egybekövezett vegyesfunkcióju utcákat pedig felejtsék el! Életveszély a gyalog járók számára!

dr. Balta$ár 2012.11.29. 16:15:11

@városjáró: épp ezért lenne nagyon kedevző a Madách tér alá tenni mélygarázst mert ott egy szál fű sincsen...

de majd most teszünk, hogy sose legyen méjgarázs... mer minden fa-sz-ámít... csak a Kossuth téren lehet tarolni...

pösti 2012.11.29. 17:14:41

Amúgy Erzsébet/Terézváros viszonylag jól áll garázzsal hiszen az új építésűek alatt, mindenhol van, noha érthetetlen módon nem mind publikus, noha a kihasználtság csak 50% körüli.
Ékes példa az egyik mindenki számára automatizált Akácfa utcai ami óriási veszteséget realizál, és jelenleg is árulják...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.29. 17:26:46

@dr. Balta$ár: A Madách-ot azért passzolták, mert azt hiszik (illetve akarják velünk elhitetni), hogy majd a Városháza Irodabirodalom alá megépül helyette egy másik. De nem fog SOHA! Viszont a semmi ellenére szemrebbenés nélkül likvidálják a létező férőhelyeket. De közben rájönnek, hogy mégsem csinálhatják ki alternatíva nélkül a helyi, vagy helybe is járó kocsikat. Ennek éke páldája ez a Dob utcai szakasz, vagy aveszélyessé vegyesített Kazinczy.

Bíboros úr 2012.11.29. 18:42:38

@Kimura: hogy miért szükséges az autó, már többen kiírták helyettem is! A városlakónak nem kell autó, a vidéki tartson lovat, nem kell áram, jó a gyertya, és rakj tüzet a lakásod közepén fával! Éljen a boldog középkor, ott a helyed!!

eastern sugar 2012.11.29. 18:55:00

szerintem igenis szükség van rá, hogy akárhogy is, de felújítsák a dob utcát. a járda meg az úttest is tarthatatlan volt a képen szereplő szakaszokon, konkrétan leesel a járdáról, mert lejt az úttest felé, és az úttesten meg akkora gödrök vannak, pl a kazinczy utcánál, hogy aki abba kocsival belemegy, simán belepattan a gyalogosokba a járdán. ez egy keskeny utca, de sajnos sztem szükség vn autós közlekedésre rajta, különben a kiskörútról a nagykörútra menő forgalom teljesen beállna a dohány utcába, ahol troli is jár. és ha keskeny, akkor meg sajnos nem tudsz mit csinálni, de legalább legyen az a kevés normálisan megcsinálva, mert ez most majdnem életveszélyes. a dob utca 1-től 5-ig végre normálisan megcsinálták, ebben a tömbben lakom, és parkolok is, és igenis, sokkal jobb lett hogy végre egyszer valamit megcsináltak, és nem elbaszták a pénzt. eddig ugyanis ötletszerűen feltúrták, majd két hónapra otthagyták a sittet, vagy néha pár órára lezárták, aztán a kordont is otthagyták, most meg végre történt valami. ez az utca volt az utolsó a rákóczi és az andrássy közötti szakaszból, és gyalázat, hogy milyen állapotban volt.
most már csak az útburkolati jelekkel kéne csinálni valamit, mert ez az a kerület, ahol látnod kellene az egycentis maradványt a parkoló terület határának a jelzéséből, különben bilincs. mondjuk a közterület-fenntartással is csinálnék itt valamit, mert ha kell, ha nem, minden szarért megbilincselnek, eddig csak a saját háztömböm körül hatot kaptam, amiből háromszor visszaadták a pénzt, mert látványosan jogtalan volt...bár ez már off :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.29. 21:36:04

@Kimura: neked nincs szükséged kocsira, másnak van. Ennyi. Leszarom hogy neked mi az igényed, már bocs. Ne akard ráerőltetni másra a te igényeidet, járj gyalog, mert neked nincsenek rokonaid, csak egy pesti szomszédod.

Kicsi Kacsa 2012.11.29. 23:59:37

Tudom ezeknek a régi házaknak a lakóit nem veti fel a pénz, de nem lehet átépíteni a pincéket garázsnak? Erre nincs valami EU-s pályázat?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.30. 00:05:47

Autós? Gyalogos? Dödmindegy. Ez az átépítés katasztrofálisan életveszélyes lett az ittben és a mostban. És akit netán itt fog elcsapni egy furgon, vagy egy száguldó futárbiciklista, azt nem fogja vigasztalni hogy tizenévek múltán netán forgalommentessé teszik a területet. Hány ilyen áldozatot akart vajon a tervező? Egy próbapert megérne!

www.facebook.com/photo.php?fbid=10151152445442862&set=o.208716039173728&type=1&theater

HaTaczy 2012.11.30. 09:21:38

@Gera: Ó_Kostojás, mit kúrtak el abban az időben? Van fogalmad arról, hogy azokban a századokban milyen volt az ország, és talán azért építkeztek MAGÁNTŐKÉBŐL az akkori HÁZTULAJDONOSok, akik LAKBÉRT szedtek? És vajh miért építettek olyan lakásokat, amik komfort nélküliek voltak, és manapság sem oldható meg sok esetben annak kialakítása? Droid gondolkodású vagy, aki következtetni nem tud, csak fitymálódni.

törzsmókus 2012.12.08. 13:35:28

@eastern sugar: télleg jó, hogy felújították, ezt senki nem vitatja. a belvárosi szűk utcákon autótárolást viszont sürgősen el kellene felejteni.
érdekes módon több külföldi városban (pl Leuven, Belgium) működik az, hogy a család az autót a parkolóházban tartja (ami 1-2 kilométerenként van a városban), amikor el akarnak menni vhová ahová kevés a bicikli, akkor apuka elteker / -sétál a kocsiért, megáll a ház előtt (mert azt szabad, csak várakozni nem), összeszedi a családot és indulnak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.08. 16:04:57

Voltam tegnap ismerőséknél a Királyban. Be lehet állni az udvarra.

Persze ha nem két tolatásból, hanem egyből, az kellemesebb lenne.

Kifele kifejezetten centizni kellett. 4 tolatásból megvolt.
süti beállítások módosítása