Margit híd - budai hídfőlejáró
2011. július 20. írta: városjáró

Margit híd - budai hídfőlejáró


Határidő előtt tíz nappal visszaadták a gyalgosforgalomnak a Margit híd budai hídfőjének villamos- és hévlejáróját. A megújuló aluljáró képe nagyban hajaz a Földalatti állomásainál megszokott századfordulós arculatra. Az Andrássy úti megállókhoz hasonlóan itt is Zsolnay majolikával burkolták a falakat, korhű feliratokat helyeztek ki a lejárókhoz, s újragyártott(!) díszes korlátokat szereltek fel a lépcsők mellé.

Dicsértes a minőségi anyagok alkalmazása, s hogy a korábbi aluljáróátépítésekkel, felújításokkal szemben itt törekedtek rá, hogy visszaidézzék a Margit híd fénykorának egykori hangulatát. 

S bár a részletek kapcsán élhettek volna kecsesebb megoldásokkal is a tervezők/kivitelezők - mennyezeti armatúrák formavilága, sarokvasalatok néhol eltúlzott alkalmazása, csempeszín kiosztások arányainak elnagyolása -, összkép tekintetében pozitív az egyenleg.

Igazán szembetűnő baklövésnek csak a gyalogosáramlás útjában álló BKV üzemegység értelmetlen meghagyása tűnik - ám ennek felszámolására is van remény. A BKK facebook oldalán tett igérete szerint a felújítás teljes befejezésére (2012?) ez utóbbinak remélhetőleg búcsút mondhatunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr863084491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.20. 23:31:50

Majd a héten meglesem. A képek alapján vegyesek az érzelmeim.

nikknikk 2011.07.21. 05:07:50

Írtam róla, lelkesedtem érte,amint felkerült néhány sor máris fotóztam, most aztán vége:ki az a bolond aki döntött a feliratról? HMMM?

nikknikk 2011.07.21. 05:16:18

mintha a WC nem lenne elég jó, egyébként is sajnos évtizedekig wc-nek használták az aluljárót, meg hajléktalantanyának, remélem ez megszűnik, ha már Toillette felirattal látták el!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.21. 10:11:01

@nikknikk:
Hát épp ezaz! Hogy nem "TOILETTE" a felirat, hanem "TOALETT" - ami persze érvényes írásmód, de se nem túl magyaros, pláne nem nemzetközi...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.21. 13:31:46

@városjáró: Így igaz, ez egy öszvér megoldás minden szempontból. Ha az ember tekintete feltéved a mennyezetre - nos, az sehogyan se illik hozzá. Nem tudom, milyen volt régen (???) ez a lejárat, a fal burkolata a MFAV-on kívül hasonlít a párizsi Metro régebbi állomásaira, folyosóira. Ez egyáltalán nem baj - viszont az a zöld csempe kilóg a sorból. Ha már, akkor legyen egyívású…
Köszönöm, hogy nagyban is megnézhettem a képeket - úgy jobban látni. Majd megnézem élőben is, egyelőre úgy tűnik: használatra átadták, de nem véglegesen…

innovation 2011.07.25. 11:39:48

Abszolút pozitívum. végre valami jó is történik. A képek alatti "túlzó cicoma" pedig nagyon nem az. Ha korhűen helyreállítunk valamit, akkor ehhez is ragaszkodni kell. És illik oda - legalább nem a csempét fogják lerúgni.
Lehetett volna mosdó is a felirat, ha már nagyon kötekedni szeretnénk... De nem tesszük, hanem örülünk, hogy szépen megcsinálták! :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.25. 15:02:46

@innovation: Ja. Ha még egy élvédőt tettek volna rá, akkor már nem is kellett volna csempézni... :)))

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.25. 15:54:07

@innovation: Mint egy páncéling :) Oké, ez részemről már csak szőrszálhasítás, de ha már így felvértezték, akkor miért nem telecsempét raktak alá?

Mondjuk így: picasaweb.google.com/102104074422568702097/Pancel?authuser=0&authkey=Gv1sRgCM2AlYbV15_PhAE&feat=directlink#

ildsisy 2011.07.25. 19:50:37

Meg kell már néznem, hogyan néz ki újonnan... :)

innovation 2011.07.26. 08:43:52

@városjáró: Ebben látod igazad van. Rakassuk újra? :)

innovation 2011.07.26. 09:32:52

@városjáró: Van kis közöm az épületburkoláshoz. Nagyot néznének. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.26. 10:05:36

@innovation: Akkor hajrá! Én tudósítok - s ha kell, maltert is kavarok.

innovation 2011.07.26. 10:18:51

@városjáró: Ha ezt tudom, indulhattunk volna a tenderen is! :)

innovation 2011.07.26. 11:46:52

@városjáró: Sőt! Riasztottad volna a blog rajongótáborát és jó hangulatban gyorsabban végeztünk volna... :P

Kicsi Kacsa 2011.07.26. 11:58:39

@Mormogi Papa: a zöld csempe nyilván a zöld hernyót, a HÉV-et jelzi. A FAV is eredetileg olyan szép sötétbarna volt, mint a patkányvasút csempéje, csak a felújításkor kapott villamossárga színt.
Legalábbis logikusan erre tudok következtetni.

Kicsi Kacsa 2011.07.26. 12:03:06

@Kicsi Kacsa: persze erre a logikára alapozva akkor a villamosmegállóhely felé meg sárga csempét kellett volna....

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.07.28. 19:54:59

@innovation: Ez biztos korhű helyreállítás? Pláne a kazettás betonplafonnal?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.30. 20:59:36

@Kicsi Kacsa: A MFAV valóban olyan ó-rozsda színű volt sok helyütt. Viszont a belső világa sötétebb sárga - barna színű fa léces félkörülőkék és hasonló színű falburkolat volt. A jelzőcsengő bőrszíja persze sötétbarna. Az ajtó fogantyúja és záró "kallantyúja" meg természetesen sárgaréz.
Mindent összevetve ugyanezek a színek domináltak a nagyjából azonos korú villamosokon is.
A HÉV-ek sötétzöldek voltak, a buszok középkékek - legalább messziről meg lehetett különböztetni őket.
A csempénél a zöldet azért helytelenítem, mert a fehér-barna alap több felé is elfogadott volt az 1900-as évek környékén - elég megnézni a párizsi Métropolitaine (innen ered a METRO szó) régebbi állomásait és összekötő folyosóit. A szegélyek ott dombormintás sárga csempék: van egyenes és sarokdarab. Ízlésesen díszített, nem hivalkodó.
@Hamster: Ezt kifogásoltam én is a kép alapján, amit szerencsére meg tudtam nézni nagyban - így kisült a turpisság :-) Ha a plafont hozzáigazították volna, nem nagyon érdekelne a korhűség - elvégre itt a híd építésekor nem volt metró a föld alatt...

innovation 2011.07.31. 20:57:52

@Hamster: Korhű, amennyire lehetett. Muszáj mindig károgni? :/ (Nyílván mindig lehet jobb, de ami volt, annál ez sokkalta jobb.)

fedkvas 2011.08.01. 12:53:22

@innovation: az aluljáró eredeti állapota volt korhű az a vicc, az nem átépítés eredménye volt, hanem egyszerűen az eredeti állapot, lelakva. szóval korhű nem lett, a híd (részben képzelt) fénykorához lett igazítva az aluljáró kialakítása. viszont jó lett, az a lényeg.
süti beállítások módosítása