Át nem adták, már belakták !
2010. augusztus 26. írta: városjáró

Át nem adták, már belakták !


Képünkön egy frissen felállított T-Home telefonfülke látható a Nemzeti Múzeum tőszomszédságában.

Mint megfigyelhető, a szorgos szolgáltatónak sehogyan sem sikerült a kihelyezéssel együtemben készülékkel is ellátni az egyébként borítékolhatóan alulhasznosuló fülkét. Így az jelenleg funkció nélküli foglalja a közterületet. 

Budapest lelkes streetartosait azonban nem csüggesztette ezen formai hiba. Villámgyorsan lereagáltak a helyzetet - ahogyan illik. Belakták, ha már azok kirakták.


T(ré)-Home
 


"A Cég által támogatott PIHENŐhely"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr542249585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2010.08.26. 19:13:35

Legalább "valaki" segíti a lakásnélkülieket... :)

elgondolkodo 2010.08.27. 01:04:27

hosszú beszélgetésekhez

lg-m 2010.08.27. 08:24:17

A cég azért rakja ki, mert jogszabály kötelezi rá, nem területet foglalni akar, sőt, csak nyűg neki...

Pecccca 2010.08.27. 08:31:05

Szegény T-Com. Olyan gyenge az érdekérvényesítő képessége (lobbizás), h sok éve nem tudja elérni a jogszabály megváltoztatását? Nem hiszem.
T-Com 20 éve nem tudja, h mit kezdjen magával, és folyamatosan veszít piacot, profitot, minőséget. Ez a telefonfülke dolog trendbe vág. Ha T-Com nem ismeri fel, h felesleges, viszi a pénzt és csak az utcaképet rontja minden 1es telefonfülke, akkor megérdemli.
Cseréljék ki a fotelt magentára!

Almaspite 2010.08.27. 09:07:28

Városjáró! Kérlek, töltsd fel azt a képet is, ami a fülke elötti rózsaszín feliratot ábrázolja, mert az első képen rohadt nehezen olvasható!

Hozzá Szóló 2010.08.27. 09:13:00

@Pecccca:
"Ha T-Com nem ismeri fel, h felesleges, viszi a pénzt és csak az utcaképet rontja minden 1es telefonfülke, akkor megérdemli."

Lehet, hogy neked ott van mindig a zsebedben a kis mobiltelód, de én azért örülök, ha tudok kártyával, vagy leginkább pénzzel telefonálni, fülkéből, ahogy mindig is tettem....

Mélisande · http://melisandegyuruje.blog.hu 2010.08.27. 09:16:04

Én meg arra gondoltam, valami hajléktalan költözött be!

Hátezmármi (törölt) 2010.08.27. 09:18:51

@Pecccca: Törvény mondja ki, hogy hány ezer lakosra kell jutni egy kártyás és hány ezerre egy érmés telefonnak.

(Jó)pár éve finomítottak rajta a sok mobil miatt, akkor le is szereltek rengeteg készüléket.

De azért még mindig kell nekik ilyet fenntartani, még ha közel nulla is az értelme (tízmillió lakosra jut valami 12 millió mobilelőfizetés)

johevi 2010.08.27. 09:40:34

@Almaspite:
Ott van a két kép között kiírva

Hozzá Szóló 2010.08.27. 09:40:37

@Hátezmármi:

Énrám meg jut nulla mobilelőfizetés, ha meg előttem fetrengsz és rohamod van, én meg mentőt akarok neked hívni, akkor imádkozz, hogy meg tudjam tenni, mert mobilom nekem NINCS.
Tetszik érteni? A 12millió előfizetés meg úgy baromság, ahogy van. Ismerek olyanokat, akiknek 3 is van. Sőt.

A lényeg, hogy nekem és jópár haveromnak NINCS se előfizuja, se semmilyen telefonja a zsebében. Nem szorulunk rá, de az utcai fülke igenis elvárható. De végig is nézhetem a haláltusádat, tényleg nem kell annyi fülke...

Misa76 2010.08.27. 09:51:42

@Hozzá Szóló: Elég kicsi az esélye, hogy pont ott akarok meghalni ahol fülke van (pl. itt Győrben nem is tudom merre vannak), és pont csak a haverjaid járnak arra. Lassan nem is ismerek olyan 12-50 év köztit akinek nincs mobilja.

Zsoo 2010.08.27. 10:27:23

Kedd este én is megcsodáltam,
mondtam is a többieknek, hogy itt fogok hajnalban ücsörögni..

nestrot10 2010.08.27. 10:33:46

FÜLKEFORRADALOM a hülye FIDESZ BANDA szerint. MARHA egy társaság a Vityával az élen!

ave 2010.08.27. 10:51:13

Mekkora tudatlansag, elkepeszto.
Bazz, van aki tenyleg azt hiszi uzleti vallalkozas telefonfulkeket kitenni? :D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.08.27. 10:53:34

A szánalmas az egészben az, hogy kiteszi a fülkéjét ez a szerencsétlen trékom, de készüléket hetekkel később rak majd csak bele.
A másik meg hogy miért ilyen fjúcsörfülkét állít fel, amikor csak az Andrássyról leszerelt vagy féltucat hagyományosat? Gizella kandeláber az út szélén és aluminiumdoboz a járdaközepén? És az egységes városarculat szándéka hol marad?

A törvény szerint egyébként - ahogy én tudom - 1000 lakosra 1 fülke a kötelező, de ez Bp-en belül eléggé nehezen értelmezhető. Ráadásul csomó olyan helyen meghagyta a fülkéit a Tré, ahol forgalma nincs, de a rájuk kitett reklámfelület igen jól hoz a konyhájára. Kvázi ingyért. Pont mint a használhatatlan taxidrosztok esetében...

SÜN 2010.08.27. 11:36:04

2 hónapja nincs telefonom és fél városokat kell átcsápolni egy szájbabaszott fülkéért ami még működik is, de legalább a nem működőket sorra szüntetem meg közben lábbal. t-fos fak ju!

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.08.27. 11:46:33

Egész cuki ez a fotel....Ha elkap az eső szállj le a bicóról és ülj be egyet mobilról telefonálni. Hiszen ez menet közben tilos!!!

pudliho 2010.08.27. 12:01:30

@Hozzá Szóló: multkor egy haverodtól aki haláltusáját vívta a földön fetrengve, akartam elkérni a telefonját de mivel senkinél se volt... perec lett :-P

szempontpuska 2010.08.27. 12:27:39

@városjáró: Láttalak!
Vagy legalábbis azt aki a fotókat csinálta. Fehér felső, piros nadrág...

ott mentem el mellette(d) :-)
Hétfőn f6 körül

Én is le akartam fotózni, de gondoltam már késő, úgyis megjelenik egy másik blogon. Hát most megvan, melyiken :-)))

Hozzá Szóló 2010.08.27. 12:37:09

@Misa76: Nem igazán foglalkozom vele, hogy a kiskamaszoknak hány telefonjuk van a zsebeikben és nem is igazán érdekel, annak viszont örülnék, ha évek múlva is tudnék
- készpénzzel fizetni
- készpénzzel, apróval telefonálni
Mivel nem tervezek mobiltelefont vásárolni a jövőben se, életemet a városban töltöm, ahol elvárható, hogy legyen fülke pár méteren belül.

Mondom ezt úgy, hogy átkozódtam már nem egyszer aprópénzelnyelés miatt, de még így is... inkább ez legyen... nem akarok telefont. Nem vagyok trendi? Nem leszel a barátom így? A picsába :(

ubu1 2010.08.27. 13:57:09

Nem értem, miért zárkóznak el ilyen mereven a mobiltól azok, akik egyébként neten kommentelnek. Nekem sem igazán van olyen rokonom-ismerősöm, akinek ne lenne egy-két mobilja. Persze van néhány kivétel, de azok azt sem tudják, mi az a blog.
Persze lehet elvből nem mobilozni. Ismerek olyat, aki elvből nem néz tévét (de filmeket igen, és olvassa az online sajtót). Mindenkinek szíve joga. De tessék megérteni, hogy ez nem csak trendiségi, hanem praktikussági kérdés, és a világ egyszerűen elmegy mellettetek. Pár különcért idővel nem fog senki fenntartani nyilvános fülkéket.
Néhány éve pl. a német posta is megszüntette a táviratot, mert egyszerűen idejét múlta a szolgáltatás. Módosították a megfelelő jogszabályt, és kész. Nem fogunk a 21. században is mindent kőbalta-kompatibilisre tervezni, ez van.

ODIV 2010.08.27. 14:27:57

Szerintem a T-Com támogatásával ez egy emlékmű az áprilisi Fülkeforradalomnak.

ODIV 2010.08.27. 14:32:17

@Hozzá Szóló: Góg vagy Magóg fia vagyol-e?

Hozzá Szóló 2010.08.27. 14:41:52

@ubu1:

Azért zárkózom el, mert jelenleg lehetőségem van (épp itt és épp most) ingyen kommentelni, ingyen olvasni a neten a blogokat és ennyi. Ha nem lenne erre lehetőségem, én külön ezért nem fizetnék, ahogy eddig se fizettem. A barátaimmal személyesen tartom a kapcsolatot, ha nagyritkán meg telefon kell, akkor beértem eddig is a köztéri telefonfülkékkel, ezután is beérem, amennyiben lesznek.
A telefonfülke életet menthet, ez régen ki is volt írva. Most meg amellett kardoskodsz, hogy le legyen bontva, mert a te modernbolondériádnak nem felel meg, meg költséges, stb.
Kár, hogy tanúja voltam már annak, milyen érzés, amikor valaki a mobilján próbált segítséget hívni és a 112 meg egész egyszerűen NEM VETTE FÖL. Nesze neked mobil.

Nem tartom magam különcnek egyébként. Ha nem lesz köztéren fülke, akkor nem lesz. Semmi gáz. Fetrengsz előttem a rosszullléttől a földön és majd lehajolok hozzád és a füledbe súgom: "elmegy a világ melletted".... hát ennyi.

ODIV 2010.08.27. 14:47:29

@Hozzá Szóló: akkor menjél ki a pusztába hupákolni... :D

Hozzá Szóló 2010.08.27. 14:48:24

@ODIV: ennyire tellett? Látom, már hét vége van. Pihenj egyet, csak vigyázz, ne csörgessenek közben a mobilon a roppantfontos ügyekkel a roppant fontos emberek :)

ODIV 2010.08.27. 14:51:19

@Hozzá Szóló: pihenek is, és szerencsére olyan munkahelyem van, ahol a pihenőidő szent, és nem hívnak telefonon. Nem is szeretek túlzottan telefonálni, de azért használom, mert kényelmes, és bárkit-bármikor el tudok érni. Használhatnék távírót is, de az mindig ide-oda zötyög az ekhós szekéren.

Döglött Guminyúl (törölt) 2010.08.27. 14:59:06

Kihaltak a dinoszauruszok is, kihalsz te is. Szarrágó.

ubu1 2010.08.27. 15:02:59

Ha a 112-vel tényleg az volt a baj, hogy nem vette fel, akkor hívhatták volna bárhonnan. Minden hívás egy központba megy be, ami a Rendőrpalota -2. szintjén van. Jártam ott.
Én nem vagyok a fülkék ellen. Tőlem akár maradhatnak is. Valóban menthet életet, mindig jó, ha van még egy független biztonsági megoldás.
Csak azt mondom, hogy a világ változik. Egyre kevesebb van belőlük, és azokban sem látok embert szinte soha. Feleslegesen nem fogják akarni fenntartani őket, és idővel úgyis ki fogják lobbizni, hogy elbonthassák. Nem nagyon tudsz ellene tenni semmit, mert a többséget kellene konzervatívabbra nevelni, hogy ne így legyen.
Egyébként nem feltétlenül a telefon szokta a legfőbb gondot okozni, hanem az emberi tehetetlenség. Láttam én is már földön fekvő embert, ahogy ott álltak felette szerencsétlenül. Kérdeztem: hívtak hozzá mentőt? Ja, hogy azt is kéne...? Mindez kb. 20-30 méterre a Fiumei úton a baleseti sebészet bejáratától...

Dr Kangörény 2010.08.27. 15:59:19

@Hozzá Szóló: Ó én is sok mindennek örülnék, pallosjognak, első éjszaka jogának, árumegállító jognak, stb.
Csakhogy ezek felett eljárt az idő.

Ahogyan az utcai fülkék felett is.
Meg feletted is.

Hozzá Szóló 2010.08.30. 13:49:33

@Kangörény_: és anyád fölött is, pont. Szevasz :D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.08.30. 14:07:24

@szempontpuska: Az nem én voltam, de eszerint többen is lefotózuk. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.08.30. 14:11:58

@Hozzá Szóló: Nem kell ide ez a csetepaté, srácok! Ez a sztori nem feltételnül arról szól, hogy maradibb-e aki nem mobilozik, vagy hogy juppibb-e akinél két előfizetés csörög, hanem hogy ha már egyszer a nyavalyás T(ré)-Home kirakott egy fülkét, akkor ne hetekkel később üzemelje csak be.

Egyébként mentőt/rendőrt/tűzoltót hívni minden mobil ingyen tud, ugyanúgy mint egy fülke - akár még SIM kártya nélkül is.
süti beállítások módosítása