Ma reggel válasz érkezett a Főpolgármesteri Hivataltól a Hűvösvölgyi úti visszásságokat firtató blogbejegyzésemre, illetve annak kapcsán emailben is feltett kérdéseimre.
A levelek tartalmát változtatások nélkül adom közre. Ki-ki döntse el, hol lehet az igazság. Mert hogy nem ideát kell keresni, az bizonyos! Sajnos a válaszból nem derül ki, hogy a válaszadó milyen minőségben képviselte a hivatal álláspontját.
A kérdések:
Tisztelt Közlekedési Ügyosztály!
Tisztelt Kerényi László Sándor!
Kérem Önöket, hogy adjanak válasz a II. ker. Hűvösvölgyi út felújításával kapcsolatos alábbi kérdéseinkre!
- Hivatalosan hány méter szélességben kellett a kivitelezőknek megépíteniük a főúttal párhuzamosan futó kerékpáros-gyalogos járdát?
- Létezhet-e az - és ha igen, miért -, hogy a felújítás után keskenyebb pálya álljon rendelkezésére a gyalogosoknak és kerékpárosoknak, mint korábban?
- Miért nem került kialakításra irányonként önálló kerékpársáv magán a főúton?
- Kérjük válaszukat arra is, hogy a buszmegállók akadálymentesítését milyen szabványok alapján kiviteleztették?
- Szeretnénk megtudni, hogy a főút menti zöldsáv elkorhadt fáit és szétrohadt padmaradványait miért nem távolították el a munkálatok során? Illetve, hogy ezt mikor kívánják megtenni?
- Érdekelne bennünket az is, hogy a Kelemen L. utcai villamosvágány-zóna melletti 1 méter széles szelvény aszfaltozása miért nem képezhette a beruházás részét, miközben a környezet új aszfaltborítást kapott?
Kérdéseink vizuális kiegészítése blogunkban is hozzáférhető. Amennyiben igénylik, megküldjük Önöknek csatolt mellékletként is.
Várjuk mihamarabbi kielégítő válaszukat. A beruházás hamarosan elérkező befejezésére való különös tekintettel.
Tisztelettel:
Városjáró Blog
szerkesztője
És a válaszok:
Tisztelt Uram!
A Hűvösvölgyi út felújítására a Podmaniczky terv keretében került sor. A terv a Fővárosi Önkormányzat kezelésében lévő útvonalak útpályáinak felújítására vonatkozik a meglévő szegélyek között. Az útfelújítások során építési engedély köteles tevékenység nem történhet, ezért a szegélyek kontúrjának megváltoztatása nem lehetséges. A cél és a lehetőség a meglévő út felújítása, nem új építése.
- A gyalogos és kerékpáros forgalmat lebonyolító járda felújítása a meglévő szegélyek között, a jóváhagyott tervek alapján a korábbival megegyező szélességben történt.
- A járda (kerékpárút) szélessége nem változott, az új szegélyek a régiek nyomvonalában épültek. A régi, megsüllyedt, a ráhordott földtől nem látszó szegély mellett a kitaposott föld miatt helyenként a régi járda szélesebbnek tünhetett, de az új szegély a régi helyén épült.
- A Hűvösvölgyi út forgalma és a közúti közlekedésben betöltött szerepe miatt a közúton vezetett kerékpárút rendkívül balesetveszélyes lenne. A jelenlegi burkolatszélesség nem teszi lehetővé a kerékpárút kijelölését, szélesítésre pedig a bevezetőben említettek miatt nincs lehetőség.
- A legtöbb buszmegálló peron a járda szintjén helyezkedik el közvetlen kapcsolattal. Pár megálló peron esetében a kiemelt szegély és a tőle független járda eltérő szint emelése miatt szintkülönbség alakult ki. Ezekben az esetekben a peron egyik végén lépcsőt, a másik végén rámpát alakított ki az építő. A rámpák szélessége és esése a helyi adottságok figyelembe vételével megfelel a vonatkozó műszaki előírásoknak.
- A Hűvösvölgyi út felújítását a Közlekedési Ügyosztály Út- Műtárgy Alosztálya végeztette el. A feladat az útpálya és a járda burkolatának felújítása volt. A zöld terület rendezés csak az építéssel érintett területek humuszolását, füvesítését jelentette. A fasor és az utcabútorok felújítása a zöld területek kezelését felügyelő Környezetgazdálkodási Ügyosztály hatás és feladatköre.
- A kérdésben szereplő sáv a villamos peron területe, amely jó állapotú burkolattal rendelkezik a járda többi területétől nagykockakőből kirakott szegéllyel elválasztva. A korábbiakban a járda szintjénél magasabban volt, felújítása nem képezte a munka részét. A megsüllyedt, repedezett felületű járda felújítása során a megfelelő vízelvezetést biztosító lejtésviszonyok kialakítása során a szintkülönbség eltünt, de a peron kontúrját jelölő szegélysor biztosítja a járdafelülettől való elválasztást.
Tisztelettel:Selmeczi Irén