Budai fonódó - semmi sem biztos, csak a kavarás
2009. május 25. írta: városjáró

Budai fonódó - semmi sem biztos, csak a kavarás

Hónapok óta semmi konkrétum nem tudható az úgynevezett Budai fonódó villamoshálózat-fejlesztés terveiből, csakis a II. kerület panaszközleménye. Miszerint a beruházás jelenlegi tervek szerinti megvalósulásával múlhatatlan sérelmet szenvednének a II. kerületi autósok, és a rakparti forgalom áramlását is hátrány érné.

Szerettem volna kideríteni, mik a konkrét alapjai a II. kerület vészharangkongatásának, de a kerület sajtóreferensével folytatott többszöri levélváltás után csak annyit sikerült kiderítenem, hogy egy Főmtervtől kapott 2x3 méteres leporelló alapján fogalmazódott meg bennük a kétely a terv helyességét illetően. Ennek hallatán szerettem volna elektronikus úton megkérni a kerülettől ezt a bizonyos (feltételezhetően általuk már jólismert) dokumentumot, ám azt technikai okokra való hivatkozással elutasították.

Nosza, írtam hát rögtön a Főmtervnek is, hogy a tisztánlátás érdekében mutassák be a hivatkozott terveket. Azonban a cégtől csupán egy rövid elutasító választ kaptam, miszerint a tervezés versenyének elbírálása még nem fejeződött be, így a Főmterv is "csak egy versenyző" a sok közül - a terveik pedig ennél fogva nem publikusak. S hogy azt végül ki publikálhatja majd, az a verseny eredményétől függ.
Nem értettem a dolgot. Ezt jeleztem is az infógazda II. kerületnek, hiszen a projekttel szemben korábban már mint elhibázott és kész terv ellen emeltek kifogást. Ekkor derült ki, hogy ők csupán munkaközi anyagról beszéltek... Az igazi tervgazda a nagytudású Főváros lehet - ahol állítólag hétről-hétre változnak az irányelvek.

Nem csüggedve megküldtem tervismertető kérésem a Főváros Közlekedési Ügyosztályának is. Hátha végre valaki feloszlathatja a ködöt az egyszerű városlakók szeme elől – s végre végeszakadhat a kisstílű sajtóüzengetéseknek. Tőlük azonban még nem érkezett felelet.

Itt tartunk tehát most. Semmi sem biztos - csak a kavarás.


Az ördög a részletekben bújik meg (rajz: Fejes Balázs)

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr191142976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.05.25. 23:42:31

Én is olvastam kedvenc, szuper, képes magazinomban a Budai Polgárban a II. kerület aggályait. Erősen hangoztatták, hogy nem csak azért emelnek kifogást, mert a project a fővárosi (tehát ellentétes politikájú) önkormányzathoz tartozik. Észérveket én sem találtam, mint ahogyan te sem, és kiindulva a kerület általános, fővárosi önkormányzat-ellenes hozzáállásából, nem is hiszek nekik. Most sem...

A cím egyébkén igen találó! :-)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.05.26. 07:50:10

@retekblog:
Igen, sajnos én sem hiszek Lángéknak. Régebben a Margit híd lehajtójával kapcsolatban emeltek (volna) hasonló kifogást. De kis körbekérdezés után rájöttem, hogy hazárdíroznak csupán. Ezt közzé is tettem a honlap akkor még működő fórumán. Be is csendesedtek rendesen a témáról... Ugyanezt játszák szerintem most is. Üzengetnek, ahelyett hogy együttműködnének - polgárral, fővárossal egyaránt. És már fórumuk sincs, ahol a képükbe lehetne vágni a tréflit.
süti beállítások módosítása