Mint megmutattuk, a BKK (BKV) évek óta képtelen pótolni a 3-as metró Nyugati pu.-i megállójából hiányzó, leszaggatott illetve elavult utastájékoztató térképeket - így téve nehézkessé utasai tájékozódását.
A problémával megkerestük az utastájékoztatásért felelős BKK-t, mellyel kapcsolatban az alábbi választ kaptuk. Olvasóinkra bízzuk annak elfogadhatóságát, mindazonáltal arra kíváncsiak lennénk, mely térképész cég lehetett az, akivel ilyen "ügyes" szerződést sikerült kötnie a BKV-nak - illetve, hogy azt ki írta alá. Csak hogy tudjuk: a jövőben kikkel nem, és hogyan nem!
Tisztelt Bejelentő*!
Bejelentésére válaszolva ezúton tájékoztatjuk, hogy az aluljárók utastájékoztatási rendszerének megújítását a Budapesti Közlekedési Központ is tervezi. Az ön által kifogásolt térképek állapota sem kerülte el figyelmünket, cseréjüket azonban hátráltatja, hogy a rendszeres hibák miatt szerződést bontottunk az előző térképeket készítő és frissítő céggel. A BKV által megkötött szerződés értelmében viszont a térképalap a szerződésbontást követően a térképeket készítő cégnél maradt. Térképalap híján sajnos az elavult térképeket sem cserélni, sem frissíteni nem tudjuk, a BKK pedig egyelőre még nem rendelkezik olyan térképalappal, amelyet felhasználhatnánk ahhoz, hogy a jelenlegi, elavult elemeket lecserélhessük.
Az új térképalap beszerzése természetesen folyamatban van, így amint a beszerzés lezárul, megkezdődhet a térképek megújítása, cseréje is. Az új térképek kikerüléséig szíves türelmét, megértését kérjük és köszönjük.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
*teljes név
Érdekesség, hogy jelzett állomásról hiányzó térkép LEGFRISSEBB online verziója - az állítólagos "cégnél maradás" ellenére - minden további nélkül megtalálható a BKV honlapján. Felmerül tehát a kérdés: ha ott létezhet egy (viszonylag) friss verzió, akkor miért nem helyezhető ki a hiányzó pontokra ugyanannak papíralapú változata?