Hídfői bolyongás
2012. március 06. írta: városjáró

Hídfői bolyongás


A magunk részéről sokáig vártuk, hogy levonuljanak a hídépítők a Margit hídról és az átkelő felújítása után kialakulhasson végre a budai hídfő újjávarázsolt gyalogosrendszere is. A mátrixba azonban - ahogy Budapesten sajnos lenni szokás - némi hiba csúszott. Ezáltal nemhogy jobb nem lett a gyalogosok helyzete, de kicsit talán még rosszab is.

A sok új lépcsőztetés, a gyalogutak cikk-cakkos kuszasága, a korábbi bicikliútvonalak megtévesztő nyomai, a feleslegesen alkalmazott gyöngykavicságy, a parkrészek padhiányai, a töredezett régi aszfaltburkolatok javítatlansága - főleg az hídfő északi oldalán -, valamint a 17-es villamos vágányának ütközőbak nélküli zöldbe futtatása mind-mind zavaró és esetenként veszélyes tényezőként jelennek meg. Nem beszélve a hídláb átjárójában "ottfelejtett" BKV üzemegységről, mely úgy fest, örökre útban marad - noha az elbontására Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója konkrét igéretet tett a hídfelújítás befejeztével.

Az indexfórum törzskommentelőjét, BPO-700-at is megihlették a budai hídfőnél tapasztalható állapotok. Érzékletes fotóriportjában a fenti visszásságokra próbál rávilágítani. Hátha nincs még veszve minden.


fotók: BPO-700

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr884293556

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.07. 09:33:04

A bejegyzésed bekerült a Mandiner blogajánlójába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 12:26:07

"a 17-es villamos vágányának ütközőbak nélküli zöldbe futtatása mind-mind zavaró és esetenként veszélyes tényezőként jelennek meg"
Engem nem zavar, hogy nincs bak, viszont legalább így kevésbé veszélyes, ugyanis a bakon sokkal gyorsabban megáll a villamos, mint a süppedős talajon, így nagyobb a súlyos utasbaleset esélye. Mellesleg az anyagi kár is nagyobb és a villamosvezető is jobban védett.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.03.07. 12:49:13

Szerintem valahol ott kéne lennie annak a keresztsínnek (baknak) a föld alatt. De mire az megállíthatná a villamost, az már fel is kaptat a földhalomra, és aztán kituggya hol állna meg végül...
Biztosan van egyébként erre szabály, de nem tudom hol.

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 16:27:13

@városjáró: Még egyszer, lassan mondom: _nem_kell_bak_. Szabály tényleg van rá, hülyeség. A villamos nem egy léggömb, ha túlfut, pár méteren belül megáll. Sokkal többet ér egy kavicságy, amelyik lassan emészti az energiát, mint egy bak, amelyik gyorsan. Ráadásul a bakra futás után a villamos is törik, a föld vagy sóder után pedig nem. Itt nem egy 1000 t-s tehervonatot kell megfogni, hanem egy 35 t-s villamost, amelyik a végállomásra érkezéskor az emelkedő miatt lassul, és utána ugyan lejt, de kanyarodik is, így nem nagyon tud gyorsulni. Ha nagyon gyorsul, akkor ki is lép, az meg lefékezi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.03.07. 19:29:45

Jó poszt! Remélem valakinek megjön az esze, és helyrehozzák a bajokat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.03.07. 20:44:50

@Iza Béla: Van rá szabály? Nos, akkor szerintem erről nincs mit polemizálni. Se las_san, se gyor_san.

Evvan!

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 20:46:38

@városjáró: Természetesen be lehet tartatni az értelmetlen szabályokat is. De mi lenne, ha az értelmesekkel kezdenénk?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.03.07. 20:51:11

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: A fura az, hogy ennek a placcnak a korrekt rendezése fillérekbe kerülne. Vitézy fél havi nettójából pl. két nap alatt megoldhatnák ha akarnák az itteni balkánt. Vagy mondjuk abból a lóvéból, amit a Frankel felesleges aluljárójára elkúrtak.

Ahoj- 2013.03.06. 18:02:22

Nem tudom mibe kerülne rendezni, de ha a negyed ekkora Clark Á téri parkot több mint 20 millából rendezték (ez még csak a főváros, a svédek legalább ugyanennyit tettek mellé) akkor ez legalább 200 milla lenne.

Ezzel szemben itt okoskodott egy topictárs, mennyibe lett volna ha józan paraszti ésszel csinálják meg:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124200680&t=9039991

Ahoj- 2013.03.06. 18:03:45

off:

Hogy lehet az, hogy nálam még csak 03.06. van, de itt már te holnapi nappal írsz? Ez mitől van?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.03.06. 18:26:45

@Ahoj-: Az tavaly március 7 volt :) A poszt ugyanis épp ma 1 éves. És sajnos máig aktuális.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.03.06. 18:47:24

@Ahoj-: A Lánchíd-parkos cucc hivatalos végösszege 23 millió körül volt. Az elején azt kommunikálták, hogy a svédek fizették. Aztán, hogy a Főváros a svédek közreműködésével. Az arány - kívülállóknak - azóta is homályos. (Mint ahogy az is, hogy miért kell az ilyen pimf felújítás köré páneurópai ökoprogramot rittyenteni.)

Ami viszont a Margit híd előtti részt illeti, oda zsákszám tolták az Eu-s pénzt, tehát futotta volna belőle egy térnyi új aszfaltra, szilárd lépcsőhöz vezető burkolatra, és egy tucat padra a Przemyśl emlékmű elé.

Város Szíve 2013.03.12. 19:05:54

sajnos a Margit-híd Budai hídfőjének északi részének rendezése Láng Zsolt miatt csúszik, bár már 2009-ben aláírták a projektszerződést, - a II. kerületi polgármester miatt mai napig nem indult el a budai fonódó villamosprojekt. Márpedig annak része ezen terület végleges rendezése felesleges készre megcsinálni ha rá pár hónapra indul a munka (más kérdés, hogy Láng Zsolt miatt nem indult)

bővebben itt: index.hu/belfold/budapest/2013/03/07/elkeszultek_a_budai_fonodo_villamosvonalak_reszletes_tervei/

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.03.12. 22:05:19

@Város Szíve: Egy új aszfaltszőnyegezés két nap alatt meglehetne és fillérekből kijönne. Aztán, ha egy év múlva netán mégis nekilátnak a NAGY PROJEKTNEK, akkor sincs baj, mert legalább azalatt az idő alatt sem sárban/porban/repedt úton kellett átgázolniuk a népeknek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 00:40:28

Azért, mert egyszer majd lesz egy új függönyünk, hagyjuk a falbontásból származó maltert a szőnyegen, esetleg rá is kakilhatunk, attól melegebb lesz.
süti beállítások módosítása