Szabályszegő túristajárat - avagy ki marad végül hoppon?
2010. március 12. írta: városjáró

Szabályszegő túristajárat - avagy ki marad végül hoppon?


Az ilyen buszos cég mit érdemelne? Mert hogy a szép szó nekik totál smafu, az
már évek óta tuti fix. Folyamatosan feltartják az Andrássy úti kerékpársávon haladókat és a jobbra kisívben kanyarodni szándékozókat is. Hivatalosan nem cserélhetnének utast sehol nyílt úton (sőt, a BKV megállóinak használata sem engedélyezett számukra), mégis feltartják az sugárút forgalmát bárhol és bármkor. Bírság, feljelentés mégsem éri őket. Pedig itt volna már az ideje, hogy a közlekedők helyett ők maradjanak végre HOPPon!

Felelőtlen felelős: Program Centrum Agency - HOP ON-HOP OFF


Kép és infó: Vehicular

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr531832248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.03.12. 10:42:33

a turistákat szeressük, me' hozzák a sok dollárt/ajrót/jent, és abból lehet szépen fejlődni
értem?
;)

Kétkedő · http://egypar.blog.hu/ 2010.03.12. 23:42:05

FKF...-kis humor a rendszámban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.14. 09:45:38

Mivel a BKV önkormányzati cég, és a városi közlekedési infrastruktúra, beleértve a megállókat is önkormányzati tulajdon, szerintem a legegyszerűbb lenne engedélyezni, sőt kötelezni őket a BKV buszmegállóinak használatára. Persze nem végállomás jelleggel, hanem az utascsere idejéig. Valami megállótakarítási hozzájárulást is kéne szedni tőlük, és minden más helyen betiltani a megállásukat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.14. 10:24:03

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Két éve volt ebből egy GVH perlekedés, mert az egyik ilyen busztársaság feljelentette a BKV-t, amiért kizárólagosan leszerződött a másikukkal. A GVH felbontatta a szerződést. Azóta elvileg EGYIK ilyen busztársaság SEM használhatná a megállókat - bár ez szemlátomást nem zavarja egyiküket sem. Míg ezek a buszöblöket és kerékpársávokat foglalják el, amazok pl a Deák téri buszforduló sávjait...
Persze ha piaci alapon bérbeadnák nekik a megállókat - ahogy te is említed -, az megoldást hozhatna. Csak akkor az "pízbe fájna" szgénykéimnek, és máris borulna az üzleti tervük. Pláne, ha mindez a hasonló új vállalkozásoknak is engedélyezett lenne a továbbiakban...

Vehicular cyclist 2010.03.14. 13:32:51

@városjáró:

Feltöltöttem ide néhány képet, amit a hatóságok is megkaptak időben. Láthatóan senkit nem érdekelnek ezek az áldatlan állapotok.

indafoto.hu/collectioneditor/268183

Vehicular cyclist 2010.03.14. 13:35:51

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Ez akkor lehetne megoldás, ha a buszöböl elég nagy lenne ahhoz, hogy ne akadályozzák a menetrendszerinti járatokat a beállásban. Ám nem ilyen nagyok, és gyakran így sem tudnak beállni a BKV buszok, mert háborítatlanul naphosszat (és este) parkoló személykocsik foglalják el a buszöblöt.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.17. 00:44:09

@Vehicular cyclist:
A buszöböl elég nagy ahhoz, hogy az utascsere idejére ott álljon meg egy busz. Ahol több/sűrűbb BKV járat van, ott több kék busz áll meg, itt most valahány kék, meg valahány nemkék busz. Tehát a lényeg, hogy megáll, utasok fel-le. Nem ott ácsorgunk míg kijön a mekiből a 40 japán turista, meg mindenki elmegy pisilni. A turista így tudja, hogy hol lehet ezekre felszállni, a megállóba tájékoztató táblákat lehet kirakni, és nem utolsó sorban egy másodpercre nem áll meg a busz utascserélni ott ahol ezzel autóst, kerékpárost zavar. (az más kérdés, hogy az Andrássy úti droid bringasávot, gyakorlatilag bárki bárhol bármit csinál, az zavarja)

Végállomási tartózkodásra, illetve jármű tárolására pedig sajnos a belvárosban egészen egyszerűen nincs hely, valahol külvárosban ki kell jelölni parkolót, és aki nem azt használja azt büntetni keményen. A jegy árusításhoz, áfás számlához akármihez pedig nem kell maga a busz. A Deákra le lehet pakolni egy pultot csinos hostess csajokkal akik jegyet árulnak meg japánul kiabálják, hogy mikor lesz ott a busz. Vagy akármi más ötlet, de az már legyen a turistabuszos cégek baja. :P

Vehicular cyclist 2010.03.17. 20:27:43

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
"és nem utolsó sorban egy másodpercre nem áll meg a busz utascserélni ott ahol ezzel autóst, kerékpárost zavar. (az más kérdés, hogy az Andrássy úti droid bringasávot, gyakorlatilag bárki bárhol bármit csinál, az zavarja)"

Ezt egy mondaton belül hogy? Miért gondolod hogy nem zavar? Nézd meg a képeket. Egyébként két hete teljesen rámhúzta a busz az egyik tahó a Liszt Ferenc térnél, miközben a bringasávban haladtam. Ha nem állok meg, nem férek el. Fel is jelentettem, remélem a kamerák rögzítették.

Droid a bringasáv, de a buszos cégek és egyes sofőrjeik még inkább azok.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.17. 23:42:40

@Vehicular cyclist:
Arról a bringasávról annyit, hogy én inkább tök szabálytalanul a forgalmi sávban, ha véletlenül arra járok, az biztonságosabb. Országútival 40-nel még olyan nagy sebesség különbségem sincs az autókhoz képest.

Arra gondoltam, hogy a turistabusz amíg gyorsan utast cserél addig álljon be a BKV megállóba, aztán húzzon onnan. Persze, a bringasáv végén, megálló előtt, ott az elsőbbségadás kötelező. Tehát ki kell engednem a megállóba, aztán meg is áll előttem ami zavar, de ezzel sajna nemigen lehet mit tenni. Azonban így az lenne, hogy a bringasávon lehet haladni, megállónként meg maximum ki kell kerülni a buszt. Ha ezt be is tartatnák, akkor legalább 2 megálló közt nem parkolnának le.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.18. 01:20:55

Lehet hogy már sokadszorra vetem fel - és már unjátok talán -, de nem lehetne igen egyszerűen kihúzni az Andrássy úti bringasáv méregfogát azzal, ha egy hétvégi lezárás alkalmával megcserélnék végre a parkolósávot a bringasávval? Ha ez meglenne, máris felehosszban megoldódna a veszélyes bringás manőverezés.

Vehicular cyclist 2010.03.23. 18:06:16

@városjáró: De lehetne, sőt kellene. Úgy tudom, a Magyar Kerékpárosklub is ezt a megoldást támogatja. Állítólag be is van ígérve az átépítés már régóta, de nem látszik jele a végrehajtásnak. Az újabb városházi történetek kapcsán aztán gondolom ez már csak - hogy stílszerű legyek - csak füstbe ment terv.....
süti beállítások módosítása