Bérletvásárláshoz igazolványt - avagy személyes adatrögzítés a BKK-nál
2014. május 08. írta: városjáró

Bérletvásárláshoz igazolványt - avagy személyes adatrögzítés a BKK-nál

Olvasom, hogy jövő héttől csak arcképes igazolvány bemutatásával és sorszámának rögzítése után lehet majd csak BKK bérletet vásárolni, hogy az árusító nénike/bácsika valamint a már bérletet is adó automaták a kiállítás pillanatában gépi úton kitölthessék a bérletszelvény "igazolványszám" rubrikáját - az utas helyett.

Na, most elmesélné valaki, hogy erre mi szükség van valójában, illetve hogy egy sima utaztató cég miféle alapon köti beazonosításhoz szolgáltatásának megvásárlását? Az utazás ugyanis egy anonim jog kell legyen, senkinek semmi köze hozzá, hogy ki mivel mikor mennyiért is közlekedik.
Márpedig még ha csak sorszám szinten is, de rögzítik egy személyi igazolvány, egy útlevél, egy jogosítvány, vagy akár csak egy diákigazolvány számát annak azonnali gépi beírásához, akkor onnantól már magát a személyt is rögzítik. Ehhez viszont nincs joga egy szimpla közlekedési vállalatnak. Legfeljebb ahhoz, hogy statisztikailag vizsgálja, hányan is veszik igénybe a szolgáltatását.
Néhányan érvelnek azzal, hogy "nem kell aggódni, hiszen a bankban is rögzítik az adatokat", azonban míg ott az ügyfél saját érdeke is ezt diktálja, úgy egy utazási bérlet megvételekor erre semmi indok sincs.  


Lesz ebből még AJBH-os (ombudsmanos) zűr és kavar, ha valóban úgy lesz ahogy az FB cikkben, valamint a BKK honlapján leírtakból felsejlik.

berletek01.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr746134673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lavór 2014.05.08. 11:53:11

@OkoskaTo:rp:

Na szóval. a BKV hatósági szerv lesz? Mert különben másként nem járható az út.
Ha nem szolgál ki a pénztáros, akkor fogyasztóvédelem, per a nyakukba. Mi alapján nem szolgál ki?
Végül is igazad van. Így kell egy rendőrállamot bevezetni.
Még a végén könyörgünk is érte. Vicces vagy. Ennyi erővel szembe jössz velem az utcán és elkérhetem az igazolványaidat. Sőt, büntetést, végrehajtást is kérek rád. Csak úgy, mert megtehetem. HA a BKV aggódik, hogy sok a hamis jegy, bérlet, akkor talán nem rendőri módszerekkel kéne ezt tenni, hanem technikai újításokkal például. Ha már csilliárdokat költenek az adófizetők pénzéből, legyen korszerű a bérlet és jegyértékesítés.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 11:56:21

@lavór:

Oda van írva, hogy nem csak a személyi stb. a jó.

"HA a BKV aggódik, hogy sok a hamis jegy, bérlet, akkor talán nem rendőri módszerekkel kéne ezt tenni, hanem technikai újításokkal például."

Bocs, de ez éppen hogy az.
Merthogy nem az utasnak kell majd, később, kézzel kitölteni a bérletet (és vagy megcsinálja, vagy nem, vagy van nála toll, vagy nincs) hanem eleve egy teljesen kész , kitöltött, azonnal használható bérletet kap a kezébe.

ErrOr 2014.05.08. 11:56:35

@Hoppácska: regisztrálják is, hogy ezzel a névvel lakcímmel stbvel csináltak egy kártyát? Arról majd az elektronikus jegyrendszer gondoskodik, akkor milyen visítás lesz majd :) Amúgy meg, rögzítik a vásárlásod ipari kamerával, ha bankkártyával fizettél, akkor a tranzakció számával stb. Vajona mobilt is kikapcsolják a kedves bérletvásárlók, mert nehogymár azonosítani lehessen, hogy hol járt akkor?

Lesből Támadó Szárítókötél 2014.05.08. 11:59:02

@ErrOr:

A bérletigazolványoknak van egy érvényessége, ami elvileg rá van bélyegezve (az enyém pl. 2018-ban jár le), szóval ha azt mondod, hogy a tied már lejárt és továbbra is azt írod be, jobb, ha felkészülsz a vitára az ellenőrrel.

Egyébként jól értem, hogy 250 Ft + a fotó díján megy a kuruckodás?

lavór 2014.05.08. 11:59:42

@Hoppácska:

"Oda van írva, hogy nem csak a személyi stb. a jó."

Bocsika, semmilyen igazolvány nem kérhet el egy pénztáros... sőt, ellenőr se. Egyedül a kedvezményeket igazoló igazolványok bemutatását kérheti. Pl: diákigazolvány...

ErrOr 2014.05.08. 12:00:00

@Lesből Támadó Szárítókötél: 2 dolgot ellenőriznek, az arcodat, és az igazolvány számát a bérleten feltüntetettel.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:00:06

@ErrOr:
Így van. Szóval ez van.

Persze nagyon remélem, hogy fennakadás nélkül megy az új rendszer... de hazánkat ismerve...

Lesből Támadó Szárítókötél 2014.05.08. 12:04:50

@ErrOr:

Én eddig mindig beleírtam a bérletbe az igazolvány számát, de amióta megvan, még soha nem kérték, hogy mutassam fel a bérletigazolványt is (rajta a fényképemmel, és ami ottvan a bérlet mögött, a tokban), hogy tényleg stimmel-e. Szóval a gyakorlat a tapasztalataim szerint eddig az, hogy legyen beleírva valami szám, de elméletben az alábbiakat ellenőrizhetik:
- bérleten van-e bérletigazolvány száma?
- fel tudod-e mutatni a számhoz tartozó bérletigazolványt?
- a bérletigazolványon a te fotód szerepel-e?
- a bérletigazolvány érvényes-e?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:05:04

@lavór:
"Bocsika, semmilyen igazolvány nem kérhet el egy pénztáros... sőt, ellenőr se. Egyedül a kedvezményeket igazoló igazolványok bemutatását kérheti. Pl: diákigazolvány... "

Na látod :)

Egyébként tévedsz, mert a bérletszelvény önmagában smafu. Amellé kell vagy a diákigazolvány, vagy a személyi, vagy az arcképes bkv-igazolvány. Kötelezően, minden ellenőrzéskor felmutatásra.

Tehát eddig is kellett. Csak eddig rád bízták, hogy a bérletszelvényt és az igazolványt összepasszítottad (azzal, hogy ráírtad a számot), most majd nem bízzák rád, hanem ők azonnal ráírják. Modernül, nyomtatva (remélem!)

Azt hogy közben ezt el is tárolják...? Na ja, ez van.

Tehát nem az elkérés a gond, hanem, hogy el is tárolják.

Lesből Támadó Szárítókötél 2014.05.08. 12:05:50

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Persze más kérdés, hogy tipikusan echte, magyarosan idióta túlszabályozás: végiggondolta azt bárki is, hogy mondjuk egy metróból felfelé jövet (vagy épp lefelé menet) mennyi időbe kerül mindezeket végigellenőrizni?

Lesből Támadó Szárítókötél 2014.05.08. 12:07:47

@lavór:

Vagy például bérletigazolvány, amelyről te roppant látványosan nem veszel tudomást.

ErrOr 2014.05.08. 12:09:11

@Lesből Támadó Szárítókötél: kuruckodás? :D őszintén szólva az is csoda, hogy észrevettem, hogy ennek a szarnak van lejárati ideje. A régi igazolványban csak tollal van beírva egy 10-es szám, aláírás, és bélyeg. Mivel még nem szóltak miatta, ezért addig használom, amíg lehet, funkcióját ellátja. Mivel nem azonosíthat, ezért elég nekik, hogy a fénykép és a pofám, a bérletre írt szám és az igazolvány száma egyezik. Többre nem nagyon van idejük.

lavór 2014.05.08. 12:10:39

@Hoppácska:

Melyik országban kellett? Itthon vitted a fényképet, betatte a bérletbe az eladó, majd szépen behelyezted aa kitöltött bérletszelvényedet, és felmutattad az utadba kerülő BKV ellenőrnek. ennyi. Ha személyit kér, kiröhöghetted. Bemondás alapján is el kellett fogadniuk a diktált adatokat. Az új módi, hogy közterületesekkel, rendőrökkel mennek ellenőrizni. Akkor sem a BKV ellenőr kéri el az igazolványodat, hanem a hivatalos személy. Az elején még azt is elsüthetted, hogy nem járulsz hozzá a személyes adataid kiadásához. De azt hiszem, erre sikerült valami áthidaló jogszabályt hozatnia a BKV-nak.

Lesből Támadó Szárítókötél 2014.05.08. 12:14:33

@Hoppácska:

"Azt hogy közben ezt el is tárolják...? Na ja, ez van.

Tehát nem az elkérés a gond, hanem, hogy el is tárolják."

Ezt ki mondta, hogy ezt csinálják? Mert szerintem az adatokat csak azért kérik el, hogy ők írják rá a szelvényre, úgy adják ki, kvázi kontrollálva azt, hogy a szelvényen biztos legyen valami azonosítószám.

Jobb helyeken legalább a bérletigazolványok számát ellenőrizné le a rendszer online, de ezt nem nézem ki a BKK-ból.

ErrOr 2014.05.08. 12:16:47

@Lesből Támadó Szárítókötél: 22 év alatt volt legalább 200 bérletszelvényem. Na abból ha 20ra ráírtam a számot, akkor sokat mondok. (sosem dobáltam ki a lejárt szelvényeket, lehet ha feltúrnám a régi cuccokat megtalálnám őket, 2013 teljes évi itt van mellettem, és egyiken sincs rajta :P) Emlékeim szerint metróban 2x szóltak, hogy legyek kedves ráírni, buszon is párszor én meg sűrű bólógatások és mosolygás közepette megígértem :)

vanek ur 2014.05.08. 12:20:26

@jobangel: Többen megírták: Bérletigazolvány.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:21:20

@lavór:
Az a bérletigazolvány is névre szólt. Rá volt írva, hogy csak a kitöltött névvel és lakcímmel együtt érvényes.
Az más kérdés, hogy ezt te vagy ráírtad, vagy nem. Error pl. nem írta rá.

Általában nem is ellenőrizte senki, valóban.

Na, mostantól eleve ráírják a pénztárban az adatokat a bérletre. Illetve - gondolom - az újonnan kiadott bérletigazolványokra is.
Nem várják meg, hogy te ráírd - vagy nem.

Evvan.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:22:47

@ErrOr:
"Emlékeim szerint metróban 2x szóltak, hogy legyek kedves ráírni, buszon is párszor én meg sűrű bólógatások és mosolygás közepette megígértem :) "

Na, hát ennek lesz most vége.

Hogy ne mondjam: ennek a cigánykodásnak.

vanek ur 2014.05.08. 12:23:07

@shitgun: Azért, mert egy névre szóló bérlettel a gyakorlatban kevesebbszer veszik igénybe a szolgáltatást, amire az érvényes, mint egy felmutatóra szóló (vagyis nem személyhez kötött) bérlettel. Ezért a nem személyhez kötött bérlet drágább. A BKV bérlet ára a személyhez kötött használathoz van belőve.

Fodor Balázs 2014.05.08. 12:23:44

@shitgun: "és az miért baj, ha egy bérlettel több ember utazik? Egyszerre úgyis csak egy ember utazhat egy bérlettel, és mivel egy ember egy bérlettel végtelen számút utazhat, ennél több utazást akkor sem lehet megtenni, ha százan használnak egy bérletet, hisz egyszerre csak egy utazhat vele."

Azért van így, hogy ha vagytok többen és jönne az ellenőr, akkor sorban ellenőrizve benneteket ne tudjátok körbeadni a bérletet.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:23:46

@Lesből Támadó Szárítókötél:
"Mert szerintem az adatokat csak azért kérik el, hogy ők írják rá a szelvényre, úgy adják ki, kvázi kontrollálva azt, hogy a szelvényen biztos legyen valami azonosítószám."

Nem velem kell vitatkoznod :)

ErrOr 2014.05.08. 12:26:19

@Hoppácska: de itt az a kérdés, hogy rögzítik-e. Az én bérletigazolványomra például nincs ráírva, hogy töltögessem a nevet, címet. Szerintem csak azért van ráírva, hogy ha elhagyod, akkor arra a címre eljuttassák neked.

Mellesleg a bérletre csak egy számot vezetnek fel, mint idáig.

lavór 2014.05.08. 12:30:16

@Hoppácska:

"Az a bérletigazolvány is névre szólt. Rá volt írva, hogy csak a kitöltött névvel és lakcímmel együtt érvényes."

Így van. Ezért volt fénykép rajta. hasonlítottál? Akkor jó. Ha nem, lehetett vitázni. Személyit nem kérhetett, most se kérhet. Írja rá a szelvényszámot, persze. Max. a sor még hosszabb lesz. A személyimet meg nem kérheti el. Izzadhattok, de nincs rá jogosítványa. Ha meg nem szolgál ki, perre viheti bárki. El is veszti a BKV.

ErrOr 2014.05.08. 12:31:31

@Hoppácska: nekem nincs vele bajom, az automatánál begépelem az igazolvány azonosítóját, onnantól csak én tudom használni és annyi. Azon parázni, hogy jajj jajj bkv, aki akar úgyis megtalál, főleg, hogy a rinyálók 99%-a fentvan FB-on.

vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan 2014.05.08. 12:34:22

@lavór: "... a BKV hatósági szerv lesz?..."

Ha nem kell a csillagos egekbe emelni a bérlet árát, mert csak az utasok fele vesz bérletet, akkor tőlem ujjlenyomatot is vehetnek.
Sőt a liftben sem bánom a kamerát, ha megtalálják a szemetelőket, firkálókat, rongálókat.
Mivel az ártatlanság kora lejárt, újra kell gondolni, hogy a személyes szabadságom lehetőségei tényleg az én érdekeimet képviselik-e.
Elméletileg én sem szeretem, ha bárhol, bárki ellenőrizhet, nyomon követhet engem. De ha ezek előnyeit csak azok élvezik, akik a szabályokat is megszegik illetve felrúgják a közösségi érdekeket, akkor változtatni kell.

lavór 2014.05.08. 12:40:53

@vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan:

És mikor fogja kitalálni a bérletpénztáros, hogy hamis a személyid, amit odaadtál neki? Mert ugye okiratszakértő is?

vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan 2014.05.08. 12:45:26

@lavór:
Szerinted a bliccelők hány százalékának van hamis személyije? Mekkora a kockázat?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.05.08. 12:50:55

Ami a "válts ki bérletigazolványt és nem kell megadnod a személyi számaidat" érvet illeti, ez valóban igaz, csakhogy épp a BKK (BKV) kezdte el arra ösztönözni az utasokat, hogy a szelvény mellé berakhatnak bármilyen más igazolványt is - épp amikor nagy kínkeservvel és vajúdás után megalkotta végre (kb 10 év késéssel) a kártyaformátumú bérletigazolványt.

Most tehát csomóan vannak akik a személyes irataik valamelyikével használják a bérletüket és ha ezt továbbra is meg akarják tenni, akkor immáron ki kell adják annak sorszámát is a vásárláskor. Engem ez aggaszt. Mert államunk megbízhatatlan és korrupt igazgatásrendszeréről ma már bármi elképzelhető ami polgárellenes és nagytestvéri, ilyen morális környezetben pedig nem szerencsés belesétálnunk a karmai közé.

lavór 2014.05.08. 12:51:57

@vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan:

Az utóbbi botrányok pont aról szóltak, hogy hivatalos bérletpénztárban vásárolt szelvényekre mondták az ellenőrök, hogy hamis. De pont mindig azt hamisítják, amiben üzlet van. Ha a hamis személyi üzlet lesz, akkor azt.
Túl olcsó a BKV jegy, biztos azért bliccelnek az emberek.

ErrOr 2014.05.08. 12:52:36

@városjáró: akkor kiváltanak bérletigazolványt...

nyünyüge 2014.05.08. 12:53:37

Normális világban kitalálnának egy ügyfélkártyát, amit ha az ügyfél kivált, akkor kedvezményeket kap annak okán, hogy ő bizalommal van a szolgáltató iránt és a szolgáltató is bízhat őbenne

Mit csinálnak nálunk? Kötelezővé teszik az ügyfélkártyát, kitalálnak egy több sebből vérző megoldást, amiből több fölösleges vita lesz, mint haszon, és persze egy hivatásos csalónak nem akadály.
Gratulálok.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.05.08. 12:54:57

@Fodor Balázs:
Jelen helyzetben nem játszik az átadósdi, mert a szelvény csak kitöltve érvényes, így ha az ellenőr tudja a dolgát, a másodiknál már kiszúrja a biankót. Egyébként a BKK helyében már rég bevezettem volna egy átruházható bérlettípust a normálnál 20-25%-kal magasabb áron. Hiszen ha az ellenőrzésük hatékony, akkor egyazon szelvénnyel egyszerre úgy se tudhat több ember utazni. És a helyükben meghagytam volna a büntetés napjára (nem csak az óra/percére) érvényes bérlet bemutatásának korlátlan lehetőségét is, hiszen ha valakit így kapnak el akkor is fizet bemutatási pótdíjat, miközben a bérletet is megvette (megveszi).

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:56:01

@lavór:
"mindig azt hamisítják, amiben üzlet van. Ha a hamis személyi üzlet lesz, akkor azt."

Hát, ha valaki azért hamisít személyit, hogy vehessen bkv-bérletet...

"Túl olcsó a BKV jegy, biztos azért bliccelnek az emberek. "

Jó, ezt most hagyjuk.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 12:57:28

@nyünyüge:
"és persze egy hivatásos csalónak nem akadály."

A hivatásos csalóknak semmi nem akadály, még az se, hogy pénzt nyomjon...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.05.08. 13:00:32

@vanek ur: MÁV pénztárban nyomtatott Budapest bérletnél ezt nem játsszák. A vasutast nem érdekli a bérletigazolvány.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 13:00:32

@lavór:
"Az utóbbi botrányok pont aról szóltak, hogy hivatalos bérletpénztárban vásárolt szelvényekre mondták az ellenőrök, hogy hamis."

Arról viszont nem szólnak a "botrányok" de mindenki tapasztalhatja, hogy nem írják rá az utasok a számot, illetve még az érvényességi időt is leszedik, és újra eladják..."

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.05.08. 13:05:25

ez odaver kemenyen
most akkor megjelenik egy csomo auto az utakon mert azok eddig a masik ures berletszelvenyet hasznaltak

ergerberger 2014.05.08. 13:09:56

"Személyes adatrögzítés" helyett a személyesadat-rögzítés az, amire te gondoltál.
Javítsd ki, és tanulj meg magyarul írni.

lavór 2014.05.08. 13:37:03

@Hoppácska:

Na nem baj, most majd a jegykiadó ráírja. Kb. ennyit tehet a BKV. De ettől még mindig ott a kérdés, hogy ha az ellenőr kitalálja, hogy hamis az a szelvény, amit a jegykiadó kitöltött, akkor mi van? Azt hogy tiltja meg, hogy kimossam a bérletszelvényt? :D

ykie 2014.05.08. 13:40:35

Csak annyit fűzné hozzá ehhez , hogy egy cég az éves bérletet a cafetéria terhére vásárolja a dolgozói részére, hogy fog megvenni akár 100-120 embernek egyszerre. Mindenkinek bediktálja egyesével, hogy is lesz ez?
Vagy ha elvesztem a jogsim bármely papírom amivel azonosítanak, akkor az éves bérletem szelvényeit hogyan fogják javítani?Ezekkel is állhatok sorba, hiszen előre ki van töltve.
Jó móka lesz:-) sokaknak.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 13:41:58

@lavór:
"De ettől még mindig ott a kérdés, hogy ha az ellenőr kitalálja, hogy hamis az a szelvény, amit a jegykiadó kitöltött, akkor mi van?"

Nem tudom mit rugózol ezen, mikor ez az eset nyilvánvalóan ritkább, mint a bliccelés, szám-ránemírás, illetve az újra felhasználás.

Öööö... nem az van a hírben, hogy printelve lesz az egész? Az érvényesség ideje is meg az adatok is.

"Azt hogy tiltja meg, hogy kimossam a bérletszelvényt? :D "

De vidáman mondod, ezt szoktad csinálni????

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 13:43:13

@ykie:
"Vagy ha elvesztem a jogsim bármely papírom amivel azonosítanak, akkor az éves bérletem szelvényeit hogyan fogják javítani?"

Ha eddig is a személyiddel használtad, akkor eddig is érvénytelen lett akkor, amikor ellopták a személyidet, illetve újat adtak, nem?

Girhes macska 2014.05.08. 13:45:18

Arra azért kíváncsi leszek, hogy amikor a cégünk megveszi 200+ embernek az éves bérletet decemberben, mindenkinek meg kell majd adnunk a személyi igazolvány számát? És mind a 200+ munkavállalót nyilatkoztatnunk kell majd, hogy hozzájárul-e a személyi igazolvány számának kiadásához a BKV(K) felé? Erre gondolt már valaki?

vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan 2014.05.08. 13:45:46

A nagy szabadság-felügyelő USA meg, na ott meg már lassan felelni sem lehet az iskolában retina vizsgálat nélkül - nem hogy belépni az iskola kapun.
És mit szóljon az ember, ha a levelében előfordul a melléklet szó, és beszól a Gmail, hogy bocs, de nem csatoltam semmit? Ez nem baj?

lavór 2014.05.08. 13:46:01

@Hoppácska:

Nem mosok szelvényt. :D Ahol lehet, kerülöm a BKV járatait.
Tőlem printelhetik, hímezhetik, szitázhatják, csak sajnos személyi és egyéb hivatalos irat nélkül. Ez van. Korszerűsítsék a jegyrendszert inkább. Biztos van rá technológia. Lehet többe sem kerülne, mint a tervezett rendszer.

satie · http://321.hu/sas 2014.05.08. 13:49:54

oyster, anonim bérlet magyaroknak, turistáknak

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 13:53:24

@lavór:
"Nem mosok szelvényt. :D Ahol lehet, kerülöm a BKV járatait."

Na basszus....

Epokit Drive 2014.05.08. 14:08:36

@vanek ur: "nem lehet kölcsönkérni másnak a bérletét, nem lehet családon belül csak egyet venni, vagy 1 db "céges bérletet", amivel mindig az utazik, akinek szüksége van rá."

A fent idézett mondat lényegét nem értem: egy bérlettel úgyis csak egy ember utazhat egyszerre, tehát miért olyan gáz az, ha a cégnek egy bérlete van, és ketten-hárman használják, vagy ha anyu és apu egy bérletet használ? Mármint ha ketten mennek egyszerre, akkor az egyik úgyis vesz jegyet, nem? (Mármint normalerweise.)

Azt viszont (programozóként) nagyon nem értem, hogy még mindig nincs valamilyen informatikai megoldás arra, hogy ez a kóceráj rendesen, hamisításmentesen működjön. Valaki már megkérdezhetné, kit kell ott megdugni (vagy megveretni), hogy ez megváltozzon.

Bocs, biztosan nincs nálam a bölcsek köve, ha nagy baromságot írtam, elnézést.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 14:17:39

@Epokit Drive:
Az első kérdésedre: ez nem témája most ennek a cikknek - mellesleg már ezeregyszer meg lett vitatva a neten.

A másik dolog: még a pénzt is hamisítják, pedig arra sokkal jobban odafigyelnek. Éppen a bkv bérleteket ne tennék?

Egyébként persze a bkv és az egész jegymizéria persze szarul működik nálunk, ez van... :(

Ez, hogy géppel nyomtatják, és eleve rajta lesz nyomtatva a lejárati idő és az igszám... ez már valamennyi fejlődés.

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 14:23:56

@Hoppácska: Ezzel az a gond, hogy ÉVEs bérlet úgy néz ki, hogy a cégem megveszi decemberben mindenkinek, kapsz egy tömböt, 12 db szelvénnyel amit használhatsz a személyid mellé, úgy hogy havonta ráírogatod a SZIG számát. Ha lejár, elhagyod, akkor az adott havit bukod max, Mostantól ha előre rányomják mindre előre a SZIG számát, akkor mi lesz, ha azt év közben elhagyod, lejár?? Bukod a bérletet is vagy kérhetsz új tömböt? Ki fogja ezt kezelni egy több ezer fős cégnél?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 14:27:43

@mindennickfoglalteztnemhiszemel:
Na látod, ezt nem tudtam, hogy ez ilyen tömbös. Én olyan egyévest ismertem, ami szintén egyetlen szelvényből állt.

Úgyhogy a kérdés jó.

G. Wolf 2014.05.08. 14:34:50

Ismét egy bolsevik ötlet, egy bolsevik kormány, bolsevik városvezetésétől...

Kaput felszerelni nem tudnak, stadion beléptetőt is elbaszták, lehet jobb is hogy a bkv-val nem is próbálkoznak, értelmes ellenőrt nem tudnak szerezni... Így marad ez.

Kell valahogy visszaszorítani a bliccelőket de ez eléggé szánalmas megoldás... Érdekes, hogy pl metrónál a felszállóknál soha nincs "nagykontroll" csak az érkezőknél, elve nem kéne beengedni az utazásba azokat akiknek nincs jegyük/bérletük. Szánalom az egész, alig várom hogy bedőljön úgy mint a Malév.

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 14:39:47

@Hoppácska: Jaja, az régen volt, hogy 1 db szelvényt adtak évesnek (annak meg az volt a hátránya, hogy ha elhagytad az elég nagy bukó volt...) Most az éves is szelvényes, tömbben érkezik, csak rá van írva minden szelvényre hogy éves bérlet. (ez különbözteti meg a havitól). Úgyhogy számomra ez a fő kérdés, hogy cégek ezt hogy fogják megoldani...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 14:42:39

@G. Wolf:
"Érdekes, hogy pl metrónál a felszállóknál soha nincs "nagykontroll" csak az érkezőknél, elve nem kéne beengedni az utazásba azokat akiknek nincs jegyük/bérletük."

Hát, tudtommal pontosan ez a policy:
érkezésnél csak biztőrök vannak, akik tényleg csak azt nézik, hogy van-e bérleted (messziről), illetve jegyed. És a - sokkal ritkább, szúrópróbaszerűbb - kilépési ellenőrzés az igazi nagy ellenőrzés.

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 14:47:35

Amúgy tök röhej, ami az ellenőrzésnél megy, naponta metrózok, tapasztalom. Egyfolytában ott áll a troll a lejáratnál, ha nem mutatom a bérletem, pampog, ha meg igen, rá se bagózik. Magyarán könyvtári olvasójegyet is lengethetnék az orra előtt, lényeg hogy valamit lengessek, mert fél szemmel rásandítva (vagy azt sem), tuti hogy nem tudja megállapítani, hogy érvényes-e...Első ajtós busznál a szitu dettó ugyanez, csak ott még megértem a sofőröket, nekik ez csak egy plusz macera. A másik: lemegyek a metróba az Ecseri útnál, ott bérlet belenget ellenőr előtt, majd feljövök Népligetnél (1 megálló, könyörgök!!) és ellenőriznek kifelé (is!!)...Kérdem én: mi az anyám kínjáért? 1 megálló alatt, ha már lementem érvényes bérlettel, akkor mégis mi a lóf*szt csináltam volna vele 1 megálló alatt, hogy kifelé is ellenőrizni kelljen? Hátha lenyeltem vagy elhagytam? Félreértés ne essék: nem az ellenőrzéssel van problémám, hanem a koncepciótlansággal, mert ennek így 0 értelme van, nem hiszem el, hogy ne tudnák összekombinálni, hogy akkor most kifele vagy befele kell ellenőrizni és mikor hol logikusabb. Bár lehet a BKK szerint előbb-utóbb kötelező lesz a bérletszelvényt a homlokunkra tetováltatni, biztos ami biztos.

belekotyogok 2014.05.08. 14:52:24

@lavór: lehet vitatkozni, meg nem odaadni, de ő meg nem ad ki bérletet - mehetsz pl taxival is.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 14:53:21

@mindennickfoglalteztnemhiszemel:
"A másik: lemegyek a metróba az Ecseri útnál, ott bérlet belenget ellenőr előtt, majd feljövök Népligetnél (1 megálló, könyörgök!!) és ellenőriznek kifelé (is!!)...Kérdem én: mi az anyám kínjáért? 1 megálló alatt, ha már lementem érvényes bérlettel, akkor mégis mi a lóf*szt csináltam volna vele 1 megálló alatt, hogy kifelé is ellenőrizni kelljen?"

Butaságot beszélsz :) Nem konkrétan téged ellenőriznek, és különben sem tudják hogy te mikor szálltál fel, és ki vagy :)
Ők egyszerűen ellenőriznek mindenkit, aki most kijön.

Másrészt: pont erről van szó, hogy a belépésnél nem teljeskörű az ellenőrzés, azok a biztőrök inkább figyelmeztetésnek állnak ott, a "rendes" ellenőrzés ritkábban van...

Persze, persze, mindenhová kártyás beléptető kellene - de hát...

lavór 2014.05.08. 14:54:30

@belekotyogok:

Vagy beperelem a BKV-t, de bliccelhetek is, ha akarom. Majd akkor örömködj, ha a villanyóra és gázóra leolvasó is személyit fog kérni. :D

G. Wolf 2014.05.08. 14:54:59

@Hoppácska: hát belépésnél kb csak az nem megy be aki nem akar... akik ott állnak inkább biodiszletek, mintsem igazi kemény ellenőrök. Lehet ez lenne az elképzelés, de a gyakorlat az az hogy néha van kifele nagy ellenőrzés sok ellenőrrel és akkor hajrá... Mondjuk én eleve nem is értem miért olyan nagy dolog évek óta a kapukat NEM megcsinálni, még a szocializmusban is volt ilyen, persze más elven de ott is működött a beléptető kapu.

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 14:55:07

Egyébként elég gyenge érvelésnek érzem azt is, hogy azért kell az utasokat még tovább szívatni, mert az ő pénztárosaik csaltak...Aki elszántan bliccelni akar, ide a rozsdás bökőt, hogy fog is. Legalábbis a felszíni járatokon én magam is 10 km-ről kiszúrom az ellenőröket, úgyhogy nem lenne nagy ügy meglépni előlük. Viszont aki meg becsülettel jeggyel, bérlettel utazik, az már kezdi unni a sok szarságot. Lassan már csak retinaszkennerrel engednek fel a retkesebbnél retkesebb járművekre, röhej.

belekotyogok 2014.05.08. 14:56:40

@lavór: perelheted, de miért is? Az igazolványodat bárki kérheti, persze te nem vagy köteles odaadni. Ő viszont dönthet úgy, hogy nem ad neked szolgáltatást.

És nem örömködök, mert rohadtul nincs kedvem ezzel szopatni magam a bérletvásárláskor, hogy még azt is ellenőrizze az ember, hogy nem gépelte-e el az árus néni/bácsi a számot...

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 14:58:28

@Hoppácska: Ez Ok, de azért nem kell hozzá nagy tudás, hogy legalább megpróbálják (!) összehangolni, hogy hol hogyan ellenőriznek, mert ez így inkább qrvára idegesítő. (erre amúgy tényleg vmi technikailag szofisztikáltabb megoldás lenne a megfelelő, de nem is álmodom ilyesmiről) Egyébként nekem mint egyszeri utasnak nem kötelességem tudni, hogy ki a főtroll és ki az altroll, nekem elég lenne annyi, ha egy utazás alatt lehetőleg csak egy ízben vegzálnának...:-))

ekat 2014.05.08. 14:59:10

Ha jól láttam, a mostani bérletet is lehet használni igazolványként, úgyhogy mi a gond? A lényeg, hogy valamilyen fényképes okmány száma legyen már rajta a vásárolt bérletszelvényen. Hamburgban is így van, pontosabban a bérlet száma az, amivel együtt kinyomtatva kapja meg az ember a szelvényt. (Előfizetéses bérletem volt, tehát az összes adatom is megvolt nekik, így csak 10 hónap árát vonták le visszaosztva 12 hónap alatt 'beszedésivel.'

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:01:38

@mindennickfoglalteztnemhiszemel:
"Ez Ok, de azért nem kell hozzá nagy tudás, hogy legalább megpróbálják (!) összehangolni, hogy hol hogyan ellenőriznek"

Hát, én erre nem tudok módszert: te egy megállót mentél, de melletted olyan utas jött ki, aki meg 10 megállóval arrébb szállt fel :)

lavór 2014.05.08. 15:02:43

@belekotyogok:

Csak az kérheti el, akinek jogosultsága van hozzá. Illetve kérheti a piaci kofa is, csak nem kapja meg. A BKV jogászainak tudniuk kell, hogy nem köthetnek ki olyan feltételt a szolgáltatás megvásárlásához, amire nincs jogosítványuk. Tévúton jár ez a gondolat.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:03:28

@lavór:
"Vagy beperelem a BKV-t, de bliccelhetek is, ha akarom."

Hát persze, a cigány módszer...

" Majd akkor örömködj, ha a villanyóra és gázóra leolvasó is személyit fog kérni. :D "

Ostabaság, a villanyóra fixen van rögzítve a lakáshoz, ahol mér. Azt nem lehet kölcsönadni stb.

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 15:05:05

@Hoppácska: abból az irányból max 4 megállót tudott menni, mert pl a Kökinél MINDIG ellenőriznek lefelé. És Ecserinél is. Tehát azt kilogisztikázni, hogy 4 megállóból 2-nél gyakorlatilag fizikai képtelenség volt lejutni jegy/bérlet nélkül (a hanyag ellenőrzést most hagyjuk), ahhoz nem kell Nobel-díjas matematikusnak lenni. De nem is ez a lényeg, egyszerűbb lenne vagy csak kifele, vagy csak befele, oszt jónapot. (praktikusan az utóbbinak van több értelme, ráadásul automata kapukkal is meg lehetne oldani...) :-)

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 15:06:38

@mindennickfoglalteztnemhiszemel: pontosabban azért tudott 4 megállót jönni, mert abból az irányból nincs több :-)

lavór 2014.05.08. 15:07:39

@Hoppácska:

A fényképes bérletet sem lehet kölcsönadni, hacsak nem az egypetéjű ikrednek adod oda. A kitöltetlen szelvénynek meg ott a büntetési tétele, pont olyan, mintha nem lyukasztottad volna ki a jegyet, csak a kezedben tartottad. A cigánykodás inkább a BKV részére róható fel. Korszerűsítés helyett ilyen baromságokat találnak ki, ráadásul jogi háttér nélkül. A bolond magyar meg még tapsikol is neki. Gratulálok!

mindennickfoglalteztnemhiszemel 2014.05.08. 15:08:24

@Hoppácska: nah, az Elműről is vannak sztorijaim, azokat sem a kompetens és ügyfélbarát ügyintézés tette híressé...:-)

belekotyogok 2014.05.08. 15:09:20

@lavór: Pff, nemár... Nem tudom hány éves vagy, de annakidején a videótékába sem lehetett csak úgy az utcáról besétálni, és egy könyvtári kölcsönzéshez is meg kell adnod személyes adatokat. Ne dramatizáld túl, kérlek.

Itt az a dráma, hogy szükségtelenül megnöveli és bonyolítja a bérletvásárlást, és ezzel okoz torlódást, fennakadást, miegymást.

És az ugye megvan, hogy nem kötelező személyit használni? Hanem a direkt erre a célra kiállított BKV utazási igazolvány is tökéletes ám.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:11:25

@mindennickfoglalteztnemhiszemel:
"egyszerűbb lenne vagy csak kifele, vagy csak befele, oszt jónapot. "

Szerintem ennek az is az oka, hogy a bejáratnál álldogáló két olcsó biztőr és a csak néha felbukkanó három-négy igazi ellenőr kevesebbe kerül, mint ha minden kapunál ott kellene állnia 3-4 igazi ellenőrnek.

"értelme, ráadásul automata kapukkal is meg lehetne oldani...) :-) "

Kapu nincs, látod, ezen felesleges rugózni.

Ez egy ilyen ország, hogy évek óta igérik, és nincs.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:14:07

@lavór:

Hagyjuk, kerüld el továbbra is a békávét és kész.

lavór 2014.05.08. 15:15:23

@belekotyogok:

"Hanem a direkt erre a célra kiállított BKV utazási igazolvány is tökéletes ám."

Amihez persze a kiállításkor személyi igazolványt kérnek... a későbbiekben meg anyakönyvi kivonatot, igazolást a TB járulék befizetéséről... etc...

A videotéka nem közszolgáltatás, magánjogi szezrődés. Emellett tőlem anno elfogadtak szóbeli bemondást is. nem kellett személyi ig. Mint már írtam, letojom a BKV vergődését, egy kezemen megszámolom, hányszor utazom vele egy évben. ettől függetlenül ami nem jogos követelés, az ne is legyen bevezetve. Ha odaadod, engem az sem érdekel. Viszont nem köthető a jelen jogi állás szerint a szolgáltatás igénybevételére ez a feltétel. Ennyi a dolog lényege.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:16:20

@mindennickfoglalteztnemhiszemel:
"nah, az Elműről is vannak sztorijaim, azokat sem a kompetens és ügyfélbarát ügyintézés tette híressé...:-) "

Meg a gázosok, meg a kéményseprők stb.
Tudom.
Nekem az évek során sokkal, de sokkal kevesebb bajom volt a bkv-val, mint ezekkel a szolgáltatókkal...

bnyuszi 2014.05.08. 15:16:20

Elvileg! azt is megtehetné a BKV, hogy nyilvántartja hogy mikor és milyen bérletszelvényt vásároltál (az igazolvány szám alapján), közölhetik veled a vásárláskor, hogy maga rendszeresen vett ezzel az igazolvány számmal bérletet, kivéve az előző hónapot. Mesélje már el, hogy miért nem vett!?!?!

Tudom, hogy közük nincs hozzá, de mégis!
A technika (sajnos) ebbe az irányba fejlődik. Mindent bekameráznak, egyre jobb arcfelismerő szoftverek készülnek, s ha mindezt összekapcsoljuk, akkor azt kapjuk, hogy a pénztárnál, amikor megveszed bérletet, a kamera készít rólad egy arcképet, hozzárendelődik az igazolványod számához, a bérlet érvényességéhez. Ezek után ha bemész a BKV területére, akkor a kamera azonosít, és egyből tudható hogy van-e érvényes utazási igazolványod. A továbbiakat már le sem merem írni: vagy jelez a rendszer és megjelenik a fényképed egy közelben lévő ellenőr okos készülékén, aki ha megtalál, akkor hagyományos módon igazoltat, de lehet olyan is hogy a kamera fényképe alapján kiküldenek neked automatikusan egy büntetést.

Ne így legyen!

belekotyogok 2014.05.08. 15:23:09

@lavór: Direkt megnéztem, a BKK honlapján nem szerepel az, hogy az általános bérletigazolvány kiállításához személyire volna szükség.

lavór 2014.05.08. 15:25:33

@belekotyogok:
Na ez az, nem is szerepelhet, mivel semmi joguk ilyen iratokat elkérni. Tudják ők.

belekotyogok 2014.05.08. 15:30:01

@lavór: te h*lye vagy.... ezt te írtad arra válaszolva, hogy a bérletigazolvány is megfelelő...

" Amihez persze a kiállításkor személyi igazolványt kérnek..."

lavór 2014.05.08. 15:32:52

@belekotyogok:

Feltételeztem... De lehet, ha odamész, kérnek személyit. Majd megírja olyan az igazságot, aki rendelkezik ilyen bérletigazolvánnyal.

belekotyogok 2014.05.08. 15:35:03

@lavór: Persze... És az is lehet, hogy a a BKK chipet ültet beléd.

Én rendelkezem ilyennel, igaz, 10 éve vettem és nem kellett hozzá semmi, csak a fotó.

lavór 2014.05.08. 15:38:16

@belekotyogok:

De pont erről vartyogtam. Viszed a fotót, beteszed, berakod a kitöltött szelvényt, ennyi. Mi a gondod? Minek ehhez személyit kérni? Egyébként csak szólok, a chipes megoldás hamar törhető lesz. A bankkártyák védelmével is nagy a küzdelem. Pedig arra nem kevés milliárdot költenek a cégek. Annyi pénze sose lesz a BKV-nak. :D

belekotyogok 2014.05.08. 15:38:58

@lavór: De ehhez senki se kér személyit!!!!!!!!!!

lavór 2014.05.08. 15:42:08

Akkor figyelmedbe ajánlanám a blog címét:
"Bérletvásárláshoz igazolványt - avagy személyes adatrögzítés a BKK-nál."

Szóval készítsd majd elő a személyidet, ha mész a bérletpénztárhoz...

belekotyogok 2014.05.08. 15:47:51

@lavór: OMG, akkor röviden elmesélem: a bérleted személyi igazolvánnyal vagy bérletigazolvánnyal együtt érvényes, ennek számát rá kell írni a bérletre, ezt viszont sokan nem teszik meg (lustaság, csalás, ilyesmi). Jövő héttől a bérletre nem az utas, hanem a pénztáros rögzíti az igazolvány számát és mindegy, hogy bérletigazolvány vagy személyi igazolvány. Ha te bérletigazolványt viszed, akkor annak a számát fogja ráírni, ez esetben nem kell személyi.

lavór 2014.05.08. 15:50:23

@belekotyogok:

"Ha te bérletigazolványt viszed, akkor annak a számát fogja ráírni, ez esetben nem kell személyi."
Kb. ennyit tehetnek. A sor meg dühöng, de majd megszokják. :) Úgyis szeret a magyar sorba állni.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.08. 15:55:58

@lavór:
"A sor meg dühöng, de majd megszokják. :) Úgyis szeret a magyar sorba állni. "

Ennél jobban csak kárörvendeni meg bliccelni szeret...

lavór 2014.05.08. 15:58:08

@Hoppácska:
Megint eltévedtél. Az évi 5 utazásomat megfinanszírozom. Hiába, mindenki magából indul ki. :) Jó sorban állást!

wirth6 2014.05.08. 16:41:15

@lavór: Nem tapsikol, csak nem is veri földhöz magát hisztizve, hogy egy fél perces procedúrával hosszabb lesz a bérletvásárlás azok miatt, akik nem voltak képesek kitölteni a bérletüket.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.05.08. 17:32:40

@belekotyogok: ez a lavor tenyleg sikhulye... leirja a sajat cafolatat es meg tolja tovabb a faszsagait

ykie 2014.05.08. 17:33:21

Nincsen nagy probléma ezzel, ha nem tetszik a személyis,jogsis... megoldás akkor marad a BKV által készített bérletigazolvány.Annak a számát beíratod, bedigtálod a pultnál, és nem kell személyi sem jogsi sem útlevél. A nagyobb baj az előre kitöltött éves szelvényeknél van, hiszen itt 12x XXXX ezer forintról van szó(mert ezek kötötten havi bérletek), mert ha változik akármelyik iratod akár a BKV bérletszelvénye bármilyen oknál fogva, ne engem terheljenek azzal, hogy ők rugalmatlanok és előre kitöltik a teljes évet:-). Az meg a cégeknél jelent további óriási problémát, hogyan szedik össze a dolgozók akármilyen azonosítóit.
Itt egy plusz adalék, mi van ha én munkahelyet váltok meg van az éves bérletem, de nekem már nincsen szükségem rá, hiszen a közelemben van a munkahelyem, de a páromnak, gyermekemnek átadnám a szelvényt év közben.Nem tudom megtenni hiszen egész évre kitöltik ha így lesz, ez nevetséges:-)
Idióták gyülekezete, remélem előre gondolkodik majd és nem csak tüzet olt, bár ahogy ez a BKV működik égjen le és kezdje nulláról. Csak egy plusz még 51 s villamos végállomás Mester utca - kőr út sarok kint a tájékoztató hipi szuper jelző és tájékoztató rendszer, de nem ám aról tájékoztat mikor megy a következő járat, v mikor érkezik a meg:-), arról bazzzz, hol tudok tájékozódni az utazásról :-)))))) köszi ezt is a jó tájékoztatást:-)
BKV & BKK together

ykie 2014.05.08. 17:36:52

Mester utca - körút sarok javítva és a sok vessző, bocsi a hiányokért, illetve az új munkahely, ami a közelembe van már.

vanek ur 2014.05.08. 21:19:54

@jobangel: "MÁV pénztárban nyomtatott Budapest bérletnél ezt nem játsszák."
Az nem használható bérletigazolvánnyal?
Mondjuk én nem MÁV pénztárban veszem a budapesti bérletem, viszont bérletigazolvánnyal használom. Vonaton is.
(Ja, a vonatbérletnél viszont rá kell írnod az igazolványszámodat. És az is csak igazolvánnyal érvényes.)

vanek ur 2014.05.08. 21:21:12

@Epokit Drive: "egy bérlettel úgyis csak egy ember utazhat egyszerre, tehát miért olyan gáz az, ha a cégnek egy bérlete van, és ketten-hárman használják, vagy ha anyu és apu egy bérletet használ?"
Lásd itt: @vanek ur:

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.05.08. 21:57:16

@vanek ur: Nekem azt mondták, a két bérleten ugyanannak a számnak kell lenni. A vonatbérletre meg nem lehet a BKV igazolványt használni elvileg, hiszen pont a BKV hatályán kívüli részre szól. Ugye vonaton a közigazgatási határon belül Budapest-bérlettel utazol, utána meg a vonatbérlettel. És a kettő között meg kell, hogy legyen a kapcsolat, ami az igazolványszám. Szóval eddig is a személyim számát írtam rájuk, de tollal, kézzel, és nem adatbázisokba gépelgették.

vanek ur 2014.05.09. 11:06:01

@jobangel: Szerintem ez megérne egy levelet a MÁV ügyfélszolgálatára, mert nem hangzik túl életszerűen.

A vonatbérletet megveheted a BKV bérlettől függetlenül is, egy a lényeg, hogy legyen nálad mind a kettő. A BKV bérlet pedig használható a BKV igazolvánnyal.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.05.10. 14:58:20

vs.hu/vizsgalatot-indit-a-bkk-ellen-az-adatvedelmi-hatosag-0510

Mégis csak lehet valami a közaggodalom mögött! Reméljük rajtuk tartják majd a szemüket később is!
süti beállítások módosítása