Frankel aluljáró - furcsa megújulás
2011. július 07. írta: városjáró

Frankel aluljáró - furcsa megújulás


A legutóbbi fővárosi
hírek szerint zöld utat kapott a budai fonódó villamoshálózat kiépítésének I. üteme, melynek megvalósultával a ma még csak a Moszkva térig (gy.k. Széll Kálmán tér) futó délbudai 61-es villamosvonal 2012-től eljuthat majd Óbudára. 
Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Moszkva tér után a villamos a Margit körúton haladna tovább, majd a Frankel Leó utcánál balra kanyarodva - a jelenlegi gyalogosaluljáró vonalában, annak felszámolásával - kapcsolódna be a 17-es villamos rendszerébe.

Ez azt feltételezi, hogy a kiépítendő új nyomvonal útjában álló frankel-aluljáró záros határidőn belül teljesen megszűnhet - mely a fölötte kiépített lámpás gyalogátkelő óta egyébként is elvesztette értelmét s funcióját. Ezt a feltételezést engedte sejtetni eddig az is, hogy az aluljárót hónapokal ezelőtt lezárták a gyalogosok elől, s benne bontási munkálatokba kezdtek.

A helyszínen tett legfrissebb városjárásunk során azonban azzal a furcsa helyzettel szembesültünk, hogy a jelzett aluljárót nem hogy nem zárják le többé, de ez elmúlt hónapokban konkrétan kitatarozták. Az eddigi hírek ismeretében meglehetősen irracionálisnak tűnő beruházás során felújították az aluljáró mindkét lépcsősorát, korlátait, világítását, mennyezetét, falburkolatát, vízelvezetőrendszerét, sőt a felszíni gyalogátkelő miatt megszüntetett egykori feljárók falazása is új gránitborítást kapott. Örvendetes gondosság lenne mindez egy üzemelő műtárgy esetében. De egy totálisan kihasználatlan, szükségességétől szándékosan megfosztott átkelőnél nehezen magyarázható beruházás.

Minimum furcsa.


Megújult lépcsők, új korlátok, rekonstruált falborítás


Frissen vakolt mennyezet új közvilágítással (éjjel-nappal)


Vadonatúj csapadékelvezető


Frissen rakott gránitolás, hiábavaló lemezfestéssel

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr663047788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.08. 07:11:27

Eltekintve attól, hogy a végtelenségig megnyújtott "viszonylatok" a villamos- és buszvezetők számára nyilván inkább iszonylatok; a jelenlegi 61-es útvonal nekem megfelelt volna - például mikor a BAH csomóponttól kellett naponta többször menni a János Kórházhoz, akkor kifejezetten kellemes volt. Vagy Hűvösvölgy és tovább irányban...
Biztosan vannak, akiknek ez a megváltozott útvonal lenne jó - de mennyien? A hasonló szervezőelven meghosszabbított ötös busz jellemzően csak rövid kocsikkal közlekedik, holott nincsen az útvonalán olyan szűk kanyar, ami ezt indokolná.
Másfelől mi van akkor, ha valaki kivételesen gondolkodott, és úgy döntött: minek az a két szűk kanyar a Margit krt. után? Elég lenne a Török utcán vezetni a vonalat a Frankel Leóra. Emlékezetem szerint voltak is ott sínek egykor. A Török utca ugyan jelenleg ellenkező irányban egyirányú - de ha az autóforgalmát elterelnék, talán még a lakók is jobban járnának. Igaz, a 61-es villamos is jár éjjel...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.08. 09:22:41

Lehet egy tippem, hogy II. kerületi akció volt?...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.08. 09:26:13

@Mormogi Papa:
A villamoshálózatot nem a vezetők kényelméért fejlesztjük.

Az utóbbi időben számos ilyen összekötés, hosszabbítás történt, lényegében kivétel nélkül sikeresek, kihasználtak.
Az 5-ös busz, amit említesz, szóló kocsival jár, mert azokra a viszonylatok, ami helyett közlekedik, még az is bőven sok volt. Most meg az 5-ösre sokszor nehéz felférni...
A fonódó utasok tömegének fog kényelmesebb és gyorsabb eljutást biztosítani, lehetővé válik elöregedett buszok kiváltása stb.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.08. 09:33:45

@Mormogi Papa: Visszafelé a Török utca a nyomvonal, észak felé pont azért nem megy ott, hogy autóval is át lehessen jutni. Ha pedig autó és villamos is ott járna, félő, hogy be tudna ragadni a dugóba.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.08. 09:46:57

@Mormogi Papa: Az gondolom BKV döntés, hogy milyen járatok lesznek. Semmilyen elvi akadályát nem látom annak, hogy legyen járat Hűvösvölgy és legyen járat Óbuda irányába is.

Sőt, ez lenne a logikus.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.08. 10:11:07

A konkrét villamosviszonylatokról lehet még agyalni, mert az még belefér az időbe. A lényeg, hogy a pálya kiépüljön végre. Hogy aztán azon melyik szám is fog majd menni, még változhat szerintem. Nekünk egyébként a nagy vonalkavrások idejéből annó a Savoyá-tól Hüvi-ig vezetett 18-as jött be a legjobban. (A 61-es Móriczos blokkja évtizede érthetetlen egyébként is.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.08. 16:30:57

@Comandante en Jefe: Ha a vezető ideges, annak ki issza a levét? Na ugye.
Egyébként itt az egyik "kiváltott" viszonylat története, de elébb csendesen megjegyezném, hogy a 33-as buszt amikor megszűntették, szinte egész nap dugig tömve járt mint csuklós. Az indok: kihasználatlan a járat… No comment.

A HamPage-ről:
"A kilencvenes évekre a Thököly úti pálya elhasználódott, többek közt azért, mert az egyre növekvő autóforgalom a síneket is használta; bár valóban ráfért volna némi korszerűsítés. Ezzel együtt 44-es villamos közlekedtetésének leállításának okaként mégis a kihasználatlanságot jelölték meg, ami azért tragikomikus, mert ez az érv csak attól kezdve volt igaz, hogy 1995 szeptemberétől kezdve egész nap húsz percenként közlekedtették (!) a járatot. Az utasok mit tehettek mást, átszoktak a hetes buszokra, a BKV ezen felbuzdulva 1995 karácsonyán fel is függesztette a villamos közlekedtetését. A 67-es majd' két évvel tovább bírta: 1997. március 11-étől jár villamospótló busz (67V) helyette, ekkor ugyanis úgy ítélték, hogy a Mexikói úti vágányok állapota nem felel meg a biztonságos villamosközlekedés kritériumainak."

Nos, ezt a villamospótló járatot váltották ki az ötössel úgy, hogy az eedeti ötös vonalához "nagylelkűen" hozzácsapták még a Március 15-e tér - Baross tér közötti szakaszt. Egy olyan útvonalon, ahol már addig is sokkal több busz járt a kelleténél - inkább levegőkímélőbb gyors villamost kellett volna pártolni. E helyett a vágányokat leaszfaltozták (pl. Hungária krt.) nehogy valaki visszaállíthassa a síneket :-(

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Szerintem meg pont ezért kellene a Török utcából kitiltani a gépkocsikat! Úgyis több utcát mentesítettek a környéken :-)

@promontor:
Egyebekben úgy vélem, a 61-es azért kapta ezt a számot, mert valamikor úgy gondolták, hogy a hatost körjárattá fejlesztik… Attól még mehetne a Hűvösvölgybe egy… mondjuk 56-os villamos :-) Amúgyis értelmetlennek vélem a békávé azon érvét, hogy a külföldieket "megtévesztené", ha azonos számmal többféle jármű járna. Ez a világon sehol sem okoz problémákat - a kellő tájékoztatás, a táblák hiánya és a csak esetlegesen beszerezhető menetjegyek hiánya annál inkább! Mi volt a baj a négyes busszal? Az egyesről nem is beszélve… Miért pazarolunk felesleges festéket környezetszennyezve háromjegyű busz-számokra? Csak nem azért, hogy a külföldiek azt higgyék: ennyi járat van ? ? ?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.08. 17:05:11

Bocsánat, természetesen a régi 33-as buszra gondoltam, ami a Lehel tér felől jött és a Lövölde tér érintésével a felüljárón keresztül ráhajtott a Fiúmei útra - bár akkor másképp hívták - és kiment legalább az Orczy térig - de lehet, hogy a Nagyvárad térig tartott az útvonal… Meglehetősen sokan használták - bár lehet, hogy csak munkába menet és jövet. Ismerős addig ezzel járt otthonról suliba, a megszűnés után három járművel, amiben benne volt a hatos villamos is - neki gyerekként rémálom.

Az ötös busz most talán pályázhatna a leghosszabb járat címére: a régi vonalon a menetidőt (szerintem optimistán) 16 percben adják, a mostanin ez 53 perc. Összehasonlításként a 7 és 33-as buszok tíz perccel rövidebbet futnak.
1/es villamos 40 perc, a szörnyszülött maratoni vonalú 3-as vili pedig 48 perc - ami még mindig öttel kevesebb…
És ez csúcsforgalomban jóval több lehet - és nem olyan ott vezetni, mint az autópályán!

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.10. 09:11:41

@Mormogi Papa:

"Nos, ezt a villamospótló járatot váltották ki az ötössel úgy, hogy az eedeti ötös vonalához "nagylelkűen" hozzácsapták még a Március 15-e tér - Baross tér közötti szakaszt. Egy olyan útvonalon, ahol már addig is sokkal több busz járt a kelleténél "

Pont ettől lett értelme az ötösnek, pont ezért nőtt meg az utasforgalma, mert olyan belvárosi célpontoka lehet vele elérni közvetlenül, (mindkét irányból!) amik számos utasnak jók. A márc. 15.-e tér elég nevetséges helyen lévő végállomás volt.
Villamosvonalat fejleszteni meg némileg nagyobb költség, mint egy busz továbbvinni. (de tervben van egyébként a rákóczi úti villamos)

Kicsi Kacsa 2011.07.10. 22:27:07

Gyerekkoromban a nagymamámhoz Kispestre 2 villamossal mentem a Villányi útról. Az egyik a 61-es (Körtérre), a másik számára már nem emlékszem, talán 42, vagy 52 volt? Ma, ha oda szeretnék utazni, minimum 3 átszállás kéne, ha nem több....
Sőt, anno a BNV-re vagy a Vadászati kiállításra általános iskolás koromban különjárat villamossal(!) mentünk. Gondoljátok el, Villányi út - Városliget útvonal végig villamossal (valamikor a 60-as évek végén)!!!! Meg persze pár évvel később a BNV bejáratához is...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 07:43:36

Kedves Városjáró!

Bocs! Elfeledkeztem a neked ígért képekről.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 07:46:47

@Mormogi Papa:

A Török utcából az autóforgalmat kitiltani nem lehet. Az északról jövő forgalom a Török utcán keresztül éri el a Margit körutat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 07:47:44

@Comandante en Jefe:

Az aluljáró felújítása része a MArgit híd rekonstrukciójának. Ezt a melósok egyik főnöke mondta nekem személyesen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 08:08:38

@Comandante en Jefe: A fonódó kapcsán arról mindig elfeledkezünk, hogy ha valaki pl Óbudáról akar Budafokra menni, akkor annak teszem azt, vagy 15 percenként jön a villamos, vagy ugyanúgy ''hatszor'' átszáll, mint eddig.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 08:15:37

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

A vágányok mindkét irányban megvannak, 1 autósáv, 2 villamossín.

Ezzel a Frankel kurflival két dolgot lehet jól megoldani, az egyik a megálló kiépítése, a Török u. Marrgit krt sarkára lehet tenni egy balperonos megállót, illetve a Margit krt-i kanyarban a magyar minőségi váltó nem tud a szerelvénynek aláváltani, ezáltal kanyarodhatnak egyszerre ketten (egymással szembe), míg ha ott váltó lenne, akkor esetleg a híd felé kanyarodó kiszaladna egyenesen egy hiba miatt, és máris állna Buda villamosközlekedése. Egyébként más városokban is kanyarodnak a tuják egymással szembe, váltón.

A Török utca kétirányúsítása ellen szól (villamosos kétirányúsítás), hogy a fák már nagyon megnőttek, megvastagodtak, ezért nem biztos, hogy meglenne a megfelelő űrszelvény.

A Frankel Leóra kanyarodó villamos egyébként fog még gyalogost gázolni...... sajnos.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 08:28:26

@Mormogi Papa: Nem az 5-ös a leghosszabb, hanem az 54-es, illetve már 55-ös. Boráros tér-Illatos út-Nagykőrösi út-Gyál.
cirka 24 km. Az 5-ös nincs 20.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 08:46:13

@városjáró: Köszönöm megbocsájtó szavaid.

Azt észrevetted, hogy 3, azaz HÁROM db takaróelemet lefestettek fehérre? Valamint láttad, hogy a firkákat is helyreállították?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 08:59:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezt a takaróelem festegetést nem értettem. Volt néhány, amit narancssárgával pótoltak, volt amit szürkére mázoltak, és volt ami fehér maradt... Meghagyták a homeless ficakot is - de pont hogy minek?! Miközben pl a fenti üvegtáblahiánnyal nem kezdtek semmit. ! Az meg hogy ez a hídfelújítás része lett, külön abszurd.
Volt itt lóvé a feleslegességre az már rgyszer tuti! Kár hogy nem bukik le/meg ezen senki

Terjesszétek lécci! :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 09:05:33

@városjáró: Megszűnt az aluljáróban az újságos is.

Megszűnt a másik aluljáróban levő is. Egyikük sem élte túl az építkezést.

A környékbeli kisboltok nem nagyon tartanak újságot, aki tart is, az is keveset, mert az árusítóhelyek szóródása miatt kiszámíthatatlan lett a forgalom.

Jelenleg a komolyabb újságosok a Moszkva tér-Kolosy tér- Batthyány tér háromszög csúcsaiban vannak.

Ez csak egy mellékterméke a hídfelújításnak.

Amióta bekapcsolták a lámpát a híd közepén, azóta az a lámpa fogja a forgalmat, noha az egyik rádió közlekedési riportere (Mátyási asszem) megmérte, csak 17 mp zöld áll a gyalogos rendelkezésére.
A villamos a lámpa UTÁN áll majd be a szigetnél a megállóba, hátha így kétszer is állhat.

Ez az egész Margit híd felújítás egy mese. Egy rossz mese.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 09:57:12

Lehet, hogy az újságosok eltüntek, de cserébe a másik aluljáróban ottmaradt pont az út közepén a BKV szolgálati helyiségcsoportja - újraburkolva! Hogy aztán pár hónap múlva - ahogy a Fb-on a BKK említette - elbontassék...
Mondom hogy van itt szaGértlelem - és pénzpocsék is bőviben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 10:25:43

Három hónapja legalább, hogy nem teszem be a lábam a HÉV oldali aluljáróba. Azóta, hogy mentem a lépcsőn a HÉV felé, a melós meg mellettem verte le a falról a követ légkalapáccsal.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.11. 10:32:39

Nem lehet, hogy azért van, mert a fonódást a főváros akarja, a kerület meg nem? Mos tjól felújítják és akkor lehet hivatkozni rá, hogy "de hiszen mi most, ... sok pénzért"...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 10:38:30

Ehhez képest vidszonylag szép lett a belső csempézés - csak kár, hogy a szemmértékük, arányérzékük már nem volt elég jó hozzá...
i114.photobucket.com/albums/n278/venom6/24079.jpg

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 10:39:33

@TrueY: Lehet, de akkor a durva széles anyjukat!!!!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.11. 10:45:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem kell 15 percet várni, legfeljebb este. A villamosok jelentősen sűrűbben fognak járni, mint ma a 17-es.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 10:54:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Értem én, csak ha ez így volt, el nem hiszem, hogy tudták mit miért csinálnak... Van közelebbi infód erről az egészről?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.11. 10:56:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ahhoz képest, hogy most mindenképp át kell szállni, már az is egy nagy előrelépés, hogy ha a jövőben minden második (urambocsá harmadik) villamossal átszállás nélkül utazhatsz, nem?

Ha meg netán lenne menetrend (és miért ne lehetne egy kötöttpályás eszközön) akkor a rendszeres utazók még a várakozást is tudják csökkenteni...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.11. 10:59:02

@városjáró: Azt hiszem, hogy a Bartók Béla út volt csak félig felújítva. Amíg a 7es járt, addig a fővárosé és a főváros szépen meg is csinálta. A vasúti felüljáró után viszont a kerületé (talán XI.) és ők meg nem csinálták meg. Maradt torzóban.

De télleg, minek is kell 22+1 önkormányzat BP-nek?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.11. 11:01:34

@TrueY: Igen, emlékszem. Azóta azt is megcsinálták már persze. De ez a széttagoltság szánalmas. És most sem az egységesség felé megy a dolog - lásd BÖSZ alakulása.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.11. 11:05:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

De, mindkét viszonylat egyenként ugyanolyan sűrűn fog járni, mint ahogy a 86-osnak _elvileg_ kellene.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 11:28:40

A hídfelujítás másik torzója budai felhajtó, és a hídfőnél levő buszmegálló.

A hídfőnél levő buszmegállót meg kellene szüntetni, és a 91-es családnak a Rómer Flóris utcai lámpától a villamosmegállóig a sínen kellene mennie, mert a hídfőre beállni képtelenség, legalábbis normálisan.

A másik dolog a kanyar, ahol a 6-os busz fordul. Abban a kanyarban autóbusz nem fér el, csak ha beáll mindkét sávba.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.11. 23:41:47

@mestska: Pont ma beszéltem valakivel, aki naponta jár vele. Azt mondta: a belvárosban teljesen kicserélődnek az utasok - így KÉT buszjáratnak lenne értelme, de egy hosszúnak az égadta világon semmi...
De látom: az értelmetlen járatoknak is akad prófétája...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Érdekes módon a taxisok tudnak rövidebb utakat a "hegyen át" :-)
A Margit meg erre igen, arra alig? Hogy is van ez? Innen kitilthatják, onnét nehommá kerüljön valaki egy kicsit...
Az 55-ös busz lehet, hogy hosszabb vonalon jár, de a menetidő a BKV honlapja szerint 40perc - szemben az ötös 53 percével... (Gyál-Vecsési út - Boráros tér viszonylat) Mert nagyon nem mindegy, hogy milyen úton vezetsz...
Hogy a fáktól nem fér el a villamos - lehet, nem néztem, nem vagyok szakember. Nem is érvelek úgy, mintha a békávé változott, régebben beszkárt szenvedett cég képviselője lennék. A fákat pártolom - máshol viszon képzelt veszélyekre hivatkozva húszasával vágják ki őket. Szóval persze mindenki a máséval verné a csollányt, és ami nekem fáj, az másnak még elviselhető - tudom én.
De ennek a vonalnak a szükségességét fel nem foghatom - a régi vonalnak legalább értelme volt, mivel nagyjából egy irányba vezetett a sín. Mi több: volt járat, ami Pestről jövet a Budai Híradó előtt fordult jobbra, és ment kifelé. Persze ezt a csipkés kombínó nem tudja :-P

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 00:19:51

@Mormogi Papa:

"Érdekes módon a taxisok tudnak rövidebb utakat a "hegyen át" :-)"
- Én is tudok, rengeteget, többet mint a taxisok. Viszont hidd el, ha feltereled a forgalmat a hegyre, akkor a hegyet tönkreteszed.
Másik dolog, aki a BAH fele megy, az miért menjen a hegyen keresztül?

" A Margit meg erre igen, arra alig? Hogy is van ez? Innen kitilthatják, onnét nehommá kerüljön valaki egy kicsit..."
- ???

" Mert nagyon nem mindegy, hogy milyen úton vezetsz..."
- Ez igaz.

"- a régi vonalnak legalább értelme volt, mivel nagyjából egy irányba vezetett a sín. Mi több: volt járat, ami Pestről jövet a Budai Híradó előtt fordult jobbra, és ment kifelé. Persze ezt a csipkés kombínó nem tudja :-P"
- mit hívsz budai híradónak?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.12. 14:33:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Azt a mozit, amit később átneveztek Bem mozinak. Valamikor volt két ilyen mozi is - a másik Pesten. Nem játszottak nagyjátékfilmeket, csak híradót és kisfilmeket; az előadás folyamatos volt, bármikor beülhettél, mert a jegyen nem volt meghatározott szék…
A BAH környéét van szerencsém ismerni, 13 évig laktunk a környéken, a "forgalom" az ablakunk alatt dübörgött el - hajnali háromkor a kamionosok húztak nyolcvannal a kanyarban, amit nem láttak be… Lányom, unokáik naponta járnak ott - de miért mennének egy járattal Óbudára? Nem lehet egy város közlekedését mindenkinek a kedvére alakítani. Vagy úgy, ahogyan pl. Párizsban van: a Metro-val szinte bárhová elmehetsz (az alvóvárosok kivételével persze) egyetlen jeggyel. Igazából azon lehetne elgondolkodni, hogy a Székes és Fő területén bárhonnan bárhová eljuthasson az ember legfeljebb két átszállással; egyetlen (mondjuk) egy óráig érvényes jeggyel. Na, ezt támogatnám.
A hegyet tönkreteszem??? Netán csak nem arra történik célozgatás, hogy a Vérhalom tér és környékének is megzavarná a nyugalmát valami? LOL…
Persze mások nyugalma nem számít - legalább a parádék egy részét beszűntették, mert kétszer is élvezhettük órákig: menet és hajnalban visszafelé jövet, mikor a Podmaniczky zengett…

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 14:55:18

@Mormogi Papa:

HGa a Török u-t lezárod, akkor a tranzitforgalom a Szépvölgyi-Zöldlomb-Kapy-Csévi, illetve a Szépvölgyi-Pusztaszeri-Gábor Áron útvonalon halad, aki a BAH fele akar menni, az a Gábor Áron után még megterheli a SzEF-t, is, vagy esetleg a Fő utcát.

A Török utca egy elcseszett helyzet, de még mindig a legkissebb rossz.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.07.13. 08:56:48

A bicikli-ős nagyapjának:
(bár két keresztneve még hiányzik :-)
Nem hiszem, hogy a XXI. században ne tudnának valami elegáns és jó megoldást találni erre. Hogy mit - azt hadd ne én találjam ki, máshol már adtam javaslatot és se válasz, se köszönet.
Mindegy, csak ne a harmadik biciklis vagy gyerekkocsit toló elgázolása után kezdjenek majd gondolkodni, hogy talán mégse így kellett volna...
Továbbra sem támogatom a tengerikígyó-járatok tervét. Persze az a lényeg, hogy úgy látszik, mintha sok busz járna - több, mint amennyi van. De a közlekedés nem lesz flottabb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.13. 10:02:50

@Mormogi Papa:

"A bicikli-ős nagyapjának:
(bár két keresztneve még hiányzik :-)"

Nem tudtam olyan hosszúval regelni.