A legutóbbi fővárosi hírek szerint zöld utat kapott a budai fonódó villamoshálózat kiépítésének I. üteme, melynek megvalósultával a ma még csak a Moszkva térig (gy.k. Széll Kálmán tér) futó délbudai 61-es villamosvonal 2012-től eljuthat majd Óbudára.
Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Moszkva tér után a villamos a Margit körúton haladna tovább, majd a Frankel Leó utcánál balra kanyarodva - a jelenlegi gyalogosaluljáró vonalában, annak felszámolásával - kapcsolódna be a 17-es villamos rendszerébe.
Ez azt feltételezi, hogy a kiépítendő új nyomvonal útjában álló frankel-aluljáró záros határidőn belül teljesen megszűnhet - mely a fölötte kiépített lámpás gyalogátkelő óta egyébként is elvesztette értelmét s funcióját. Ezt a feltételezést engedte sejtetni eddig az is, hogy az aluljárót hónapokal ezelőtt lezárták a gyalogosok elől, s benne bontási munkálatokba kezdtek.
A helyszínen tett legfrissebb városjárásunk során azonban azzal a furcsa helyzettel szembesültünk, hogy a jelzett aluljárót nem hogy nem zárják le többé, de ez elmúlt hónapokban konkrétan kitatarozták. Az eddigi hírek ismeretében meglehetősen irracionálisnak tűnő beruházás során felújították az aluljáró mindkét lépcsősorát, korlátait, világítását, mennyezetét, falburkolatát, vízelvezetőrendszerét, sőt a felszíni gyalogátkelő miatt megszüntetett egykori feljárók falazása is új gránitborítást kapott. Örvendetes gondosság lenne mindez egy üzemelő műtárgy esetében. De egy totálisan kihasználatlan, szükségességétől szándékosan megfosztott átkelőnél nehezen magyarázható beruházás.
Minimum furcsa.
Megújult lépcsők, új korlátok, rekonstruált falborítás
Frissen vakolt mennyezet új közvilágítással (éjjel-nappal)
Vadonatúj csapadékelvezető
Frissen rakott gránitolás, hiábavaló lemezfestéssel