Pasaréti Akadémia - összefoglaló közlekedési hatástanulmány (rapid)
2011. február 11. írta: városjáró

Pasaréti Akadémia - összefoglaló közlekedési hatástanulmány (rapid)


Kedves Érdeklődők!

Az SCD Group-tól megérkezett a Pasaréti Akadémia beruházásával kapcsolatos közlekedési összefoglaló, mely az alábbi linken immáron hozzáférhető.

Összefoglaló a Budapest II. Hidász utca - Hűvösvölgyi út - Riadó utca - Pasaréti út által határolt terület közlekedési hatástanulmányhoz

 

A Városjáró Blog minden észrevételt örömmel fogad, és igény esetén készséggel továbbítja azokat a beruházók felé.

_________________________________________________________________

Megjegyzés: A vázolt közlekedési fejlesztések nagy része már évvekkel korábban, a laktanya területének átalakításától függetlenül is szükséges lett volna. Ilyen lett volna például a Budakeszi útról való balra kanyarodás kialakítása, a kerékpárutak rendezése, a Kelemen László utcai híd modernizálása, vagy épp a Budagyöngye közlekedési pont korszerűsítése.
Ezeknek a hiánypótló fejlesztéseknek a kényszerű összekapcsolása azonban egy közel 190.000 nm összbeépítettségű, 3000 parkolót tartalmazó kereskedelmi- és irodakomplexum megvalósulásával mára nem hogy könnyebb közlekedési körülményeket nem fog teremteni a térség számára, de várhatóan még kevésnek is fog bizonyulni. Ráadásul ha ez a "közlekedési megsegítés" a tervekben vázolt módon valósul meg, azzal a közel száz éves helyi vegetációnak is búcsút mondhat a lakosság. Urbanizációs zajt csökkentő park helyére autóút kerül, árokpartra villamosvégállomás, napszak függő főútvonali áramlás helyébe állandósuló mellék- és főútvonali (teher)forgalom. Ennélfogva egy erre adott kárenyhítési javaslat is (üvegfal, védődomb, díjcentrikus parkolásszabályozás ) csupán kicsinyke kárpótlás jelenthet.

Az Akadémia Park projekt végső mérete, környezetre gyakorolt hatása a II. kerület jelenleg kidolgozás alatt álló KSZT-jétől függ. Fontos tudatosítani, hogy az érméknek mindig két oldaluk van. Évtizedes infrastrukturális tartozásokat nem szabad újabb évtizedeket megpecsételő kényszerházasság árán törleszteni!

Frissítés 02.28.

Mai napon az SCD Group az alábbi kiegészítést küldte el blogunknak, melyet változtatás nélkül közlünk.

"A készülő KSZT a Hűvösvölgyi út – Hidász utca - Pasaréti út – Riadó utca által határolt területen (tömb) engedne összesen bruttó 190.000 m2 szintterületű beépítést. A KSZT által maximált szintterületi beépítés megértéséhez azonban a tömbben álló ingatlanok szintterületét kell értelmezni, így abba bele kell számolni a HM lakótelep és a Pasa Residence lakópark (összesen: 18.763 m2), továbbá a Kadétiskola és Trafó (további 18.730 m2) valamint a lovarda (200-400m2) épületeit is, melyek meglévő beépítések. Az Akadémia Parkban a KSZT elfogadását követően így nem további 190.000 négyzetméter, hanem (190.000 m2 – 18.763 m2 – 18.730 m2 - lovarda) kerekítve 152.000 m2 szintterületű új beépítést lehet majd létesíteni.

A képet árnyalja, hogy a volt laktanyában (a Kadétiskola épületét és Trafó házat nem számolva, hiszen ezek megmaradnak a jövőben is) ma durván további 15 ezer négyzetméter szintterületű beépítés található. Tehát, ha a KSZT által szabályozott tömbben, a tervezett új beépítés arányát szeretnénk megtudni, érdemes az elbontásra váró épületekkel is számolni. Így az látható, hogy területen valójában összesen ~137.000 m2 szintterületű új beépítés jelenhet meg az eredeti állapothoz (~53.000 m2) képest. A teljes új beépítésből egyébként a tervek szerint 15-20 ezer négyzetméter (kereskedelem egy része, illetve sport funkciók egy része) a terepszínt alatt valósul meg."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr232655086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tda 2011.02.15. 17:13:23

Röviden annyit, hogy isten óvjon minket ettől az átalakítástól. A kerékpárutak rendezése a legjobb, az a jelenlegi szar kialakítás tovább rontása. Remélem nem lesz az egészből semmi.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.02.18. 15:21:25

Azt írja a tanuklmány, hogy a Budakeszi út - Hűvösvölgyi út csomópont kapacitása 30-40 %-kal növelhető.
Ez pofátlan hazugság, a két balra kanyarodó sáv egy harmadik fázist visz bele a csomópontba, 20-30%-kal csökkentve a városhatár irányú átbocsátóképességet. Városhatár irányába már ma is torlódik a forgalom, 20-30%-os kapacitáscsökkentés nem engedhető meg (pláne ha az új létesítmény még többletforgalmat is generál).

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.03.01. 05:35:44

Mindegy, hogy 137 000 m2 vagy 190 000 m2, ha a Hűvösvölgyi út semekkora többletforgalmat nem visel el.
süti beállítások módosítása