Köztünk élő füttyősgyurik
2008. január 28. írta: városjáró

Köztünk élő füttyősgyurik

Érdekes figurák járják a várost. Korunk Füttyős Gyurijai. Ki agresszíven, ki csendesen, ki toporzékolva és táncot lejtve.
 
 
Egyikük a Szakállas
Vad figura ő. Magas, szikár, szakállas, szúrós tekintetű férfi. Olyan 50 fölötti lehet. Furcsamód a 4/6-os villamos a kedvenc körzete. Ha többször utazol a járaton, bizonyosan belébotlasz. Szakállasunk ide-oda rohan a szerelvényben. Ki-kinéz az ablakokon, leszáll, rohan és visszaszáll. Közben olyan vad tekintettel figyel körbe-körbe, hogy az ember fél belenézni a szemébe - nehogy lemészárolja véletlenül. Néha hangosan kurvaanyázik. Vad démonokkal harcol. Nem ajánlott belépni a csatájába.
 
Másik a toporzékoló, jackson-torreádor
Őt is a 4/6-os vonzza. Felbukkanási területe főleg a vonal belső szakasza. A Nyugatitól a Blaháig. Ruházata rendezett, kezében félig tömött nejlonszatyor. Ha nyugodtan bírna létezni, beleveszhetne akár a pesti forgatagba. Ám ideges ugrálása, vibráló mozgása már messziről felismerhetővé teszi őt. Ugrik, pattan, szökell, és betámaszt. Kezével furcsa jeleket formázva jelel. Talán egy képzeletbeli jackson dalra ropja. Ördög és angyal közé éket verve jár.
 
Harmadikuk  Mackósjancsi
Sokkal nyugodtabb, szinte már kedves figurája ő Pestnek. Ő is belvárosi jelenség.
Első ránézésre kamaszfiúnak tűnik. 160 centi körüli, hordóhasú srác. Amolyan kelfeljancsi alkatú, pufók figura.
Évek óta egyazon "formaruhában" jár: hónaljig húzott mackónadrág, pamutpulóver. Nyaranta a pulcsit felváltja egy egyszerűbb rövidujjú pólóval. Kommunikáció- és beszédkényszere lehet. Mindenkihez odalép, illendően köszön és kérdez... folyamatosan. Hogy honnan indul a 105-ös, vagy hogy nyitva van-e már a mekdonelc, esetleg hogy mennyi az idő és hogy kapható-e epresfagyi a környéken. A beszélgetés végén persze rátér alapvető igényére, hogy tudniillik van-e pár forint aprónk számára. De ez csak egy mellékszál őnála. Ha nincs apanázs, őt az sem bosszantja. Kedvesen tovább beszél, vagy jellegzetes járásával továbbáll.
Mivel lassan 15 éve látom őt, valószínűleg már nem kamaszsrác. Inkább csak egy pufókságában megőrzött infantilis lélekgyerek. Az előbbiekkel szemben Mackósjancsi talán hiányozna is, ha eltűnne a pesti utcákról.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr20315577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fakutya 2008.06.23. 08:44:07

Én a Combinókhoz és mindezzel a BLV logikátlan logikájához szólnék hozzá.
Minap utaztam a körúti járaton (itt tök mindegy, hogy 4-es vagy 6-os). A hangosan bemondó utastájékoztató közli - magyarul és angolul egyaránt - hogy kéretik a jármű ablakait nem kinyitogatni, mivelhogy működik a légkondicionáló berendezés. Ez jó is lenne ha! Nem a dicsekvés hangján szólna.
Mert ugyebár, ha a Combinóban végiszámolom a kis p*csányi ablakokat, azokhoz képest a megállókban percekre nyitva hagyott összes ajtó a többszörösét teszi ki! Vagyis - hűtik az utcát sok millióért! Télen ugyanez lesz fordítva a fűtéssel.
Miért volt jó a németeknek - és ezt már a huszonéves használt hannoveri villamosoknál is megtapasztaltuk, hogy csak az az ajtó nyílik ki, amelyiknél utasok fel- vagy leszállnak és nem minden megállóban percekre az összes,
aztán meg, ha nincs mozgás az ajtó körül, még bátorkodik is becsukni önmagát. Van benne valami érzékelő elektronika. Nálunk a sok proletárnak leesne ujjáról a kis vörös szalag, ha netán meg kellene nyomnia a szándékát jelző gombocskát?
Ekkora pazarlást más fejlett intelligenciájú lakossággal rendelkező ország bizonyára nem csinálna, hogy inkább lebutítják és kikapcsolják az elektronikát, mintsem megneveljék a sok bunkó utasukat. Ami bevált a németeknél, az nálunk miért nem jó? Miért kell télen az utcát fűteni, nyáron meg lehűteni ... a milliárdos veszteséget felhalmozó és maga előtt görgető BKV-nál? Ennyi a sütnivalójuk? Közben kihozták a nem kimondottan utasbarát paraméterkönyvüket, és amely inkább ront a fővárosi közlekedésen mintsem javítana.

Fakutya 2008.06.23. 08:50:16

Ha a BKV annyira takarékos szeretne lenni, miért járatja teljesen feleslegesen a 9-es buszát a Kőbánya városközponttól visszafelé a Szt. László térig? A végállomástól egyenesen megindulhatna a belső városrész (Deák tér) felé, miután nem sok értelme van annak, hogy megy egy nagy kört és aztán ismét ugyanott van.
Ha valaki a Liget tértől (Köbánya-Városközpont) tovább szeretne menni, az szépen továbbmehetne a városból éppen kijövő 9-es busszal.
Egy-két kilométert "fogni" már nem üzlet a BKV-nak?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.06.23. 14:14:11

Üdvözöllek Blogomban! Bár észrevételeid nem passzolnak szorosan a postjaimhoz.

Érdemes felkeresned a téma szak-blogját a bkvfigyelo.blog.hu/ oldalon.

üdv

leon, a proli 2008.10.22. 08:43:33

görkoris öregember (a kálvintól a lehet térig bárhol felbukkanhat, jellegzetes "szaró galamb" pozícióban nyomja, living on the edge sebességgel)

sajnos rég láttam, de legendás arc volt túró rudi is, egy hosszú fekete hajú, kicsit bolond, 35-40 körüli lány, aki becenevét onnan kapta, hogy egy fehér műszőr kabátja volt, amin piros pöttyök pompáztak. szerintem egyébként heroinista volt, vagy hasonló.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.22. 13:45:06

Kösz leon! A görköris bácsit leutóbb a Gödörnél láttam. Már nem csak hogy világító korcsolyája volt, de egyenesen elektromotor hajtotta! Folyamatosan fejleszt az ipse :)