Csütörtök este elmentünk a FUGÁ-ban megtartott Budapest Szíve fórumra. Bár sok újdonságot nem tudhattunk meg, mégis tanulságos volt résztvennünk rajta.
Szinte az összes érintett tervező jelen volt (Koszorú Lajos - vezető településtervező, Balogh Péter - táj- és kertépítés tervező, Balogh Ágnes - közműtervező, Kovács Éva - közlekedéstervező, Beleznay Éva - Bp. mb. főépítész), sőt félig vendégként-félig előadóként Baráth Etele is felszólalt. Ő képviselte a pesszim-realista álláspontot. Nézete szerint nem lenne szabad csupán a felszín átrendezésénél leragadni, hanem összetett közlekedési megoldásokkal kéne egybekötni a projektberuházást. A tervezők - részben elfásulva, részben a szakmai túlélés érdekében - kissé beletörődötten ecsetelték ennek hiányát. Mind a közlekedési/parkolási fejlesztések, mind a végső arculat kialakításának tekintetében. Noha tudják maguk is, hogy nulladik ütemként ezt lenne jó (lett volna jó) a leginkább megvalósítani.
Városjáró gyors számvetése szerint az arányok tehát a következők:
Felszíni parkolásszabályozás = nem eldöntött
Mélygarázsok = semmi
Közlekedési fejlesztések (busz, villamos) = talonban
Városháza Projket = talán igen, talán nem
Kandeláberek/utcabútorok = semmi sem biztos
A főépítészasszony mindenesetre igéretet tett rá, hogy a projekt(ek) honlapjait átnézik/beindítják és firissítik rajtuk az infókat. Addig is a budapest.hu aloldalán érdemes olvasgatni az óriásprojekt elvi tanulmányát. Illetve szemezgetni az itt-ott váratlanul(!) előkerülő látványtervek között.
Ui: A Deák téri ideiglenes(?) tesztlámpákról és a felszínalakítási tervekben (így legalábbis) nem szereplő Sztehlo szoborról nem estett szó.